Väčšina z nich ignoruje snahy udržať ich na stránke dlhšie a sú podozrievaví voči reklamám, ktoré majú upútať ich pozornosť. "Ľudia chcú webovské stránky, ktoré idú priamo k veci, nie sú trpezliví," upozorňuje Nielsen. Aplikácie, ktoré majú urobiť stránku používateľsky priateľskou, sú údajne frustrujúce.
V správe Nielsen ďalej uvádza, že úspešnosť dosiahnutia cieľov sa oproti minulosti zvýšila zo 60 percent v roku 1999 na súčasných 75 percent. "Dizajn sa síce zlepšil, ale aj používatelia si zvykli na interaktívne prostredie," uviedol autor správy pre BBC News dôvody tejto zmeny. V súčasnosti už ľudia vedia, čo chcú a ako sa k tomu dostanú. Podľa Nielsena sa zmenila taktika dosiahnutia cieľovej stránky.
V roku 2004 až 40% ľudí najprv navštívilo domovskú stránku. Zvyšných 60 percent použilo hypertextový odkaz priamo na cieľovú stránku. O štyri roky neskôr len 25% ľudí prechádza cez domovskú stránku, väčšina používateľov si potrebné informácie vyhľadá a ide priamo k zdroju. Podľa Nielsena to dokazuje, že webu kraľujú vyhľadávacie nástroje.
Neznamená to však, že robia perfektnú prácu. Ľudia často neuspejú a nedosiahnu potrebné výsledky. "Ktokoľvek, kto chce poraziť Google, musí len nájsť spôsob, ako lepšie vyhľadávať," uzavrel.
Informáciu priniesol spravodajský server BBC.