Používatelia webu sú netrpezlivejší

Návštevníci webovských stránok sú stále netrpezlivejší. Tvrdí to vo svojej výročnej správe uznávaný odborník z oblasti webu Jakob Nielsen. V správe píše, že cieľom mnohých ľudí je rýchlo sa dostať na cieľovú stránku, splniť svoju úlohu a odísť.


Väčšina z nich ignoruje snahy udržať ich na stránke dlhšie a sú podozrievaví voči reklamám, ktoré majú upútať ich pozornosť. "Ľudia chcú webovské stránky, ktoré idú priamo k veci, nie sú trpezliví," upozorňuje Nielsen. Aplikácie, ktoré majú urobiť stránku používateľsky priateľskou, sú údajne frustrujúce.

V správe Nielsen ďalej uvádza, že úspešnosť dosiahnutia cieľov sa oproti minulosti zvýšila zo 60 percent v roku 1999 na súčasných 75 percent. "Dizajn sa síce zlepšil, ale aj používatelia si zvykli na interaktívne prostredie," uviedol autor správy pre BBC News dôvody tejto zmeny. V súčasnosti už ľudia vedia, čo chcú a ako sa k tomu dostanú. Podľa Nielsena sa zmenila taktika dosiahnutia cieľovej stránky.

Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 2004 až 40% ľudí najprv navštívilo domovskú stránku. Zvyšných 60 percent použilo hypertextový odkaz priamo na cieľovú stránku. O štyri roky neskôr len 25% ľudí prechádza cez domovskú stránku, väčšina používateľov si potrebné informácie vyhľadá a ide priamo k zdroju. Podľa Nielsena to dokazuje, že webu kraľujú vyhľadávacie nástroje.

Neznamená to však, že robia perfektnú prácu. Ľudia často neuspejú a nedosiahnu potrebné výsledky. "Ktokoľvek, kto chce poraziť Google, musí len nájsť spôsob, ako lepšie vyhľadávať," uzavrel.

Informáciu priniesol spravodajský server BBC.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 20 705
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 625
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 14 171
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 075
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 549
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 433
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 370
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 435
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 352
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 136