Používatelia webu sú netrpezlivejší

Návštevníci webovských stránok sú stále netrpezlivejší. Tvrdí to vo svojej výročnej správe uznávaný odborník z oblasti webu Jakob Nielsen. V správe píše, že cieľom mnohých ľudí je rýchlo sa dostať na cieľovú stránku, splniť svoju úlohu a odísť.


Väčšina z nich ignoruje snahy udržať ich na stránke dlhšie a sú podozrievaví voči reklamám, ktoré majú upútať ich pozornosť. "Ľudia chcú webovské stránky, ktoré idú priamo k veci, nie sú trpezliví," upozorňuje Nielsen. Aplikácie, ktoré majú urobiť stránku používateľsky priateľskou, sú údajne frustrujúce.

V správe Nielsen ďalej uvádza, že úspešnosť dosiahnutia cieľov sa oproti minulosti zvýšila zo 60 percent v roku 1999 na súčasných 75 percent. "Dizajn sa síce zlepšil, ale aj používatelia si zvykli na interaktívne prostredie," uviedol autor správy pre BBC News dôvody tejto zmeny. V súčasnosti už ľudia vedia, čo chcú a ako sa k tomu dostanú. Podľa Nielsena sa zmenila taktika dosiahnutia cieľovej stránky.

V roku 2004 až 40% ľudí najprv navštívilo domovskú stránku. Zvyšných 60 percent použilo hypertextový odkaz priamo na cieľovú stránku. O štyri roky neskôr len 25% ľudí prechádza cez domovskú stránku, väčšina používateľov si potrebné informácie vyhľadá a ide priamo k zdroju. Podľa Nielsena to dokazuje, že webu kraľujú vyhľadávacie nástroje.

Neznamená to však, že robia perfektnú prácu. Ľudia často neuspejú a nedosiahnu potrebné výsledky. "Ktokoľvek, kto chce poraziť Google, musí len nájsť spôsob, ako lepšie vyhľadávať," uzavrel.

Informáciu priniesol spravodajský server BBC.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje, Severná Kórea sa vracia k dávnemu spojencovi.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Záhadné Pluto má ešte záhadnejšiu atmosféru

Trpasličiu planétu zrejme neochladzuje plyn, ale pevné častice.

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476