MARKETING A MÉDIÁ

Virtuálny svet vždy odráža ten skutočný

Čím viac postupuje miera internetizácie spoločnosti, tým viac sa marketéri zaujímajú o to, ako internet využiť na šírenie posolstiev o svojich značkách. Svojím zmýšľaním, ukotveným hlboko v minulom storočí, sa usilujú mať pod kontrolou všetky, teda aj vir

tuálne komunikačné kanály.

Čím viac postupuje miera internetizácie spoločnosti, tým viac sa marketéri zaujímajú o to, ako internet využiť na šírenie posolstiev o svojich značkách. Svojím zmýšľaním, ukotveným hlboko v minulom storočí, sa usilujú mať pod kontrolou všetky, teda aj virtuálne komunikačné kanály.

Ich zámerom je zasiahnuť čo najširšie publikum spotrebiteľov. Preto na internet nastražujú pasce v podobe mnohých foriem bannerovej reklamy, širia virálne videá, vytvárajú microsity... Nedochádza im, že čím viac blikajúcich a rolujúcich bannerov na webovú stránku umiestnia, tým väčšiu nevôľu u používateľov internetu vyvolajú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Web 2.0 nie je bublina

V súčasnosti sa veľa hovorí o Web 2.0. Mnohí si myslia, že je to bublina, ktorá spľasne rovnako rýchlo ako „dot.com bublina“ zo začiatku tisícročia. Nejde o názov, faktom je, že internet sa vyvíja, mení sa.

Dnes už nie je ani tak o obsahu, ale skôr o komunite, konverzácii, spolupráci a o spoluvytváraní. Je to svet, v ktorom marketingové pojmy ako „posol­stvo“, „riadenie“, „komunikačné kanály“ či „cieľové skupiny“ nemajú už prakticky žiadne miesto.

Lenže viacerí marketéri žijú v zajatí mýtov, ktoré im bránia naplno využiť potenciál internetu druhej, tretej, x-tej generácie. O aké mýty ide, pokúsila sa zistiť agentúra Proximity, ktorá uskutočnila online prieskum v 19 krajinách sveta. Súčasťou rozsiahleho projektu boli tiež hĺbkové rozhovory s bloggermi, online hráčmi a „virtalistami“, doplnené o etnografické pozorovania a semiotické analýzy identít ich zástupcov vo virtuálnom svete - avatarov.

Všetko je inak

Prieskum odhalil týchto šesť základných mýtov o internete:

1. Internet používajú len samí fanatici a úchyláci.

2. Nadovšetko je jasné, čo je realita a čo je fikcia.

3. Každý rozmýšľa a správa sa úplne inak.

4. Vládne tam anarchia a bezprávie.

5. Je to samé porno.

6. „Zblbne ťa to“.

Veru tak, ani jeden mýtus nie je pravdivý.


Neveríte? Tak, schválne, ktorý mýtus? Napríklad číslo 2: je vždy zrejmé, čo je skutočné, reálne a čo už nie je. V poriadku: čoraz viac žijeme v „medzisvete“ - na zastávke autobusu, na letisku, v nákupno–zábavnom centre, v kaviarni – na miestach, kde nezostávame natrvalo. Online komunity určitým spôsobom odzrkadľujú tento spôsob života: krátke konverzácie, povrchné medziľudské vzťahy budované na ustavičnom premiestňovaní sa. Mnoho blízkych ľudí napríklad nemôže byť spolu, no vďaka internetu a technológiám ako Skype či ICQ sú aj napriek tomu stále spolu. Alebo chcete povedať, že ich virtuálne partnerstvo nie je reálne?

Isteže, online život sám o sebe nedokáže nič „urobiť“, ale dokáže ovplyvniť každodenný život ľudí.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa čínsky drak dostal do Kotlebovho kraja. V Bystrici majú unikát

V Banskej Bystrici študujú stredoškoláci dvojjazyčne.

DOMOV

Chaos, vojna, blahobyt? Čo by sa dialo, ak by komunistom puč nevyšiel

Ako sa mohol skončiť Víťazný február.

PLUS

Aký je život s ľuďmi, ktorí trpia Alzheimerovou chorobou?

Pochopí len ten, kto to zažil, hovorí pán Dušan, ktorý opatruje chorú manželku.

Neprehliadnite tiež

Klik: Ako sa módnym značkám rozpadá pod rukami obchodný model

Komentovaný prehľad technologických správ týždňa. Aj tom, prečo sa Apple tlačí do baní na kobalt, a koľko by stála úplne obnoviteľná energia.

Neboli nekultúrni barbari. Neandertálci stvorili najstaršie jaskynné maľby

Z hľadiska dlhovekosti môžeme neandertálcov považovať za najúspešnejší ľudský druh.

TECH_FM

Objasnili záhadu starovekých smrtiacich brán do pekla

Vedci vysvetľujú dvojicu udalostí z našej minulosti.

Ako sa vyrábajú tabletky a čo majú spoločné so strojármi?

Účinná látka v tabletke má reagovať tak, aby jej uzdravujúci účinok na pacienta bol maximálny.

GMO kukurica je v skutočnosti dobrá, ukázali štúdie

Má viac úrody a menej toxických látok ako bežná plodina.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 834
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 11 888
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 10 079
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 881
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 735
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 650
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 129
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 078
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 733
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 478