SME
Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky
MARKETING A MÉDIÁ

Virtuálny svet vždy odráža ten skutočný

Čím viac postupuje miera internetizácie spoločnosti, tým viac sa marketéri zaujímajú o to, ako internet využiť na šírenie posolstiev o svojich značkách. Svojím zmýšľaním, ukotveným hlboko v minulom storočí, sa usilujú mať pod kontrolou všetky, teda aj vir

tuálne komunikačné kanály.

Čím viac postupuje miera internetizácie spoločnosti, tým viac sa marketéri zaujímajú o to, ako internet využiť na šírenie posolstiev o svojich značkách. Svojím zmýšľaním, ukotveným hlboko v minulom storočí, sa usilujú mať pod kontrolou všetky, teda aj virtuálne komunikačné kanály.

Ich zámerom je zasiahnuť čo najširšie publikum spotrebiteľov. Preto na internet nastražujú pasce v podobe mnohých foriem bannerovej reklamy, širia virálne videá, vytvárajú microsity... Nedochádza im, že čím viac blikajúcich a rolujúcich bannerov na webovú stránku umiestnia, tým väčšiu nevôľu u používateľov internetu vyvolajú.

Skryť Vypnúť reklamu

Web 2.0 nie je bublina

V súčasnosti sa veľa hovorí o Web 2.0. Mnohí si myslia, že je to bublina, ktorá spľasne rovnako rýchlo ako „dot.com bublina“ zo začiatku tisícročia. Nejde o názov, faktom je, že internet sa vyvíja, mení sa.

Dnes už nie je ani tak o obsahu, ale skôr o komunite, konverzácii, spolupráci a o spoluvytváraní. Je to svet, v ktorom marketingové pojmy ako „posol­stvo“, „riadenie“, „komunikačné kanály“ či „cieľové skupiny“ nemajú už prakticky žiadne miesto.

Lenže viacerí marketéri žijú v zajatí mýtov, ktoré im bránia naplno využiť potenciál internetu druhej, tretej, x-tej generácie. O aké mýty ide, pokúsila sa zistiť agentúra Proximity, ktorá uskutočnila online prieskum v 19 krajinách sveta. Súčasťou rozsiahleho projektu boli tiež hĺbkové rozhovory s bloggermi, online hráčmi a „virtalistami“, doplnené o etnografické pozorovania a semiotické analýzy identít ich zástupcov vo virtuálnom svete - avatarov.

Skryť Vypnúť reklamu

Všetko je inak

Prieskum odhalil týchto šesť základných mýtov o internete:

1. Internet používajú len samí fanatici a úchyláci.

2. Nadovšetko je jasné, čo je realita a čo je fikcia.

3. Každý rozmýšľa a správa sa úplne inak.

4. Vládne tam anarchia a bezprávie.

5. Je to samé porno.

6. „Zblbne ťa to“.

Veru tak, ani jeden mýtus nie je pravdivý.


Neveríte? Tak, schválne, ktorý mýtus? Napríklad číslo 2: je vždy zrejmé, čo je skutočné, reálne a čo už nie je. V poriadku: čoraz viac žijeme v „medzisvete“ - na zastávke autobusu, na letisku, v nákupno–zábavnom centre, v kaviarni – na miestach, kde nezostávame natrvalo. Online komunity určitým spôsobom odzrkadľujú tento spôsob života: krátke konverzácie, povrchné medziľudské vzťahy budované na ustavičnom premiestňovaní sa. Mnoho blízkych ľudí napríklad nemôže byť spolu, no vďaka internetu a technológiám ako Skype či ICQ sú aj napriek tomu stále spolu. Alebo chcete povedať, že ich virtuálne partnerstvo nie je reálne?

Skryť Vypnúť reklamu

Isteže, online život sám o sebe nedokáže nič „urobiť“, ale dokáže ovplyvniť každodenný život ľudí.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Generálny riaditeľ Milan Veselý o minimálnych kompenzáciách vlády.


17. sep
Norbert Gombos oslavuje výhru Slovenska nad Čile v Davisovom pohári 2021.

Slovensko zdolalo Čile 3:1, piaty zápas sa hrať nebude.


Sportnet a 1 ďalší 3 h
Do medzinárodného prieskumu Dunaja sa zapojilo 13 európskych krajín.

Z liečiv prúdiacich do tokov začínajú vodné živočíchy meniť svoje správanie.


17. sep
Ilustračné foto.

Prečo dbať na zdravé triedy.


Richard Paksi 16. sep

Neprehliadnite tiež

Hrebeň Wdowiak.

Preprava stavebného materiálu na Mars by bola astronomicky drahá.


ČTK 11 h

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 400
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 6 542
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 5 493
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 296
  5. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 3 141
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 818
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 786
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 259
  9. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 1 875
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 817
Skryť Zatvoriť reklamu