PRECHOD ČITATEĽOV DENNÍKOV NA INTERNET SA TÝKA NAJMÄ MIEST, DOTKNE SA AJ BULVÁRU

Web preberá čitateľov pozvoľne

Plus jeden deň zobral časť čitateľov konkurencii, časť ľudí naučil čítať viac titulov.

BRATISLAVA. Najčítanejším slovenským denníkom bol aj v prvom štvrťroku tohto roku Nový čas. Hoci už pol druha roku to nie je jediný bulvár na trhu, jeho náskok je taký, že momentálne nikto nemôže ohroziť jeho líderstvo. Naopak, od polovice minulého roku Nový čas podľa prieskumu čítanosti MML znova priberá. Aktuálne doň denne nazrie štvrtina dospelých obyvateľov Slovenska. Pre porovnanie, štyri zvyšné celoslovenské denníky nemajú dokopy takú čítanosť ako jednotka.

Výnimkou z hegemónie prvého slovenského bulváru sú východoslovenské regióny, kde o pozíciu jednotky súťaží s Novým časom Korzár. Tento regionálny denník si drží pozíciu piateho najsilnejšieho slovenského denníka.

Článok pokračuje pod video reklamou

Z dvojice trojica

Pravda a Sme sa v prieskume čítanosti držia vedľa seba, ich denná čítanosť sa pohybuje na úrovni 360-tisíc čitateľov star­ších ako 14 rokov. Oba tituly urobili posledný rok výrazné zmeny, SME napríklad zmenilo layout a Pravda výrazne prekopala štruktúru novín.

Čísla o čítanosti hovoria, že čitatelia na to nereagovali zväčšením záujmu alebo naopak odmietnutím niektorého z mienkotvorných titulov. „K žiadnym zásadným posunom tu nedošlo,“ komentuje Jindřich Bardon, riaditeľ výskumnej agentúry Median SK, ktorá prieskum čítanosti pripravuje.

Plus jeden deň sa na dvojicu Pravda a SME podľa údajov MML ešte nedotiahol, no posledný polrok stráca iba jeden až dva percentné body. Jeho priemerná čítanosť v poslednom štvrťroku minulého a v prvom tohto roku bola 6,6 percenta. Riaditeľ Medianu hovorí, že stabilné čísla denníka Plus jeden deň počas celého minulého roku ukazujú, že „tento titul si už našiel svo­jich verných priaznivcov“.

Príchod titulu Plus jeden deň podľa Bardona nezväčšil počet čitateľov denníkov tak, ako sa to stalo v Česku, keď na trh prichádzali nové bulvárne tituly. „Skôr došlo k určitému odchodu čitateľov od prvých troch denníkov a sčasti k tomu, že priemerný čitateľ číta viac titulov,“ vysvetľuje analytik dopad Plus jeden deň na novinový trh.

Presun na web

Denníky na šiestom až ôsmom mieste v čítanosti majú špecifickú skupinu čitateľov, ktorú len ťažko rozširovať. Výsledky šiesteho Športu a v maďarčine najmä na južnom Slovensku vychádzajúceho Új Szó sú stabilné. Hospodárske noviny strácajú už tretí štvrťrok.

Niekoľkoročný pokles predaja slovenských denníkov sa podľa Bardona „veľmi pozvoľne prejavuje“ aj v meraní ich čítanosti. Napriek tomu si myslí, že zatiaľ nemožno povedať, či prepad záujmu o denníky možno chápať ako „jednoznačný trend“.

Problémy papierových denníkov aj podľa neho súvisia s ponukou správ na webe. Hovorí, že odchod k webu sa deje hlavne vo veľkých mestách. Nemyslí si, že by to bol len problém mienkotvornej tlače, pozvoľna to zasahuje aj bulvár.

Pre vydavateľov je tak v súčasnej situácii podstatné, aby si svojho čitateľa udržali aspoň na webe - čo sa aj deje. Nie je totiž isté, či čitateľ, ktorý opúšťa tlač, ostane značke verný­­ na webe a neprejde ku konkuren­čnej stránke, vysvetľuje Bardon.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Čo robiť, aby sa vám v lete neprehrieval telefón

Nedávajte telefón do mrazničky.

Žiaden elixír život. Tekutina v sarkofágu je iba odpadovou vodou

Čierny granitový sarkofág objavili v júli v pobrežnom meste Alexandria.

Podcast Klik

Klik: Prečo sa ľudia nechávajú očipovať

Prehľad technologických správ týždňa.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 254
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 419
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 270
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 688
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 654
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 442
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 903
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 513
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 873
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 667