SME

Slováci majú hlad po spotrebnej elektronike

Čoraz viac Slovákov modernizuje svoje domácnosti a rozširuje vybavenie bielej a čiernej techniky. Pribúdajú rodiny, ktoré vlastnia plochý televízor, digitálny fotoaparát alebo umývačku riadu.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia CENZUS 2007, ktorý kontinuálne monitoruje sociodemografické znaky slovenskej populácie.

Rýchly a moderný životný štýl badať aj na technickom vybavení slovenských domácností. Stojí za tým najmä snaha o čo najpohodlnejšie bývanie a taktiež nové formy trávenia voľného času. Spomedzi bielej techniky sa okrem iných elektrospotrebičov stala úplnou samozrejmosťou napríklad mikrovlnná rúra. Vlastní ju až 80 percent domácností, pričom ide zhruba o 13 percentný nárast v porovnaní s rokom 2005.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rovnaký rast zaznamenali aj rychlovarné kanvice, ktoré vlastní 84 percent domácností na Slovensku. Z roka na rok pribúdajú aj rodiny, kde umýva riad umývačka riadu. Vlastní ju niečo cez 8 percent domácností. Zatiaľ čo automatická práčka je úplne bežným javom pre 91 percent domovov, Slováci uprednostňujú prirodzené sušenie bielizne, keďže o sušičku bielizne prejavilo záujem len minimum domácností (2,5 percent).

Slováci radi investujú aj do čiernej techniky, ktorá úzko súvisí s ich životným štýlom, záľubami a zábavou. Takmer 8 percent slovenských domácností si dopraje pozeranie televízie na LCD alebo plazmovom televízore. Domáce kino pritom má asi desatina domácností. Na Slovensku postupne pribúdajú aj Hi-Fi súpravy, nájdeme ich skoro v každej tretej domácnosti.

SkryťVypnúť reklamu

V porovnaní s rokom 2005 vzrástol počet domácností s počítačom až o 17 percentuálnych bodov na súčasných 45 percent. Tento fakt tiež ovplyvňuje nárast obľúbenosti rôznych počítačových hier, keďže Playstation možno nájsť v každej desiatej slovenskej domácnosti, najmä tam, kde sú mladší členovia. Veľmi obľúbenou súčasťou mnohých rodín je digitálny fotoaparát, ktorý vlastní necelá tretina domácností. Oveľa menej – iba 8 percent domácnosti si natáča svoje zážitky na digitálnu videokameru.

Prieskum CENZUS 2007 je ekonomicko-sociálno-demografická štúdia slovenskej populácie. V roku 2007 sa do nej zapojilo 6330 domácností.

Autor: gfk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 379
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 193
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 123
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 919
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 768
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 830
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 189
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva 1 564
SkryťZatvoriť reklamu