
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia CENZUS 2007, ktorý kontinuálne monitoruje sociodemografické znaky slovenskej populácie.
Rýchly a moderný životný štýl badať aj na technickom vybavení slovenských domácností. Stojí za tým najmä snaha o čo najpohodlnejšie bývanie a taktiež nové formy trávenia voľného času. Spomedzi bielej techniky sa okrem iných elektrospotrebičov stala úplnou samozrejmosťou napríklad mikrovlnná rúra. Vlastní ju až 80 percent domácností, pričom ide zhruba o 13 percentný nárast v porovnaní s rokom 2005.
Rovnaký rast zaznamenali aj rychlovarné kanvice, ktoré vlastní 84 percent domácností na Slovensku. Z roka na rok pribúdajú aj rodiny, kde umýva riad umývačka riadu. Vlastní ju niečo cez 8 percent domácností. Zatiaľ čo automatická práčka je úplne bežným javom pre 91 percent domovov, Slováci uprednostňujú prirodzené sušenie bielizne, keďže o sušičku bielizne prejavilo záujem len minimum domácností (2,5 percent).

Slováci radi investujú aj do čiernej techniky, ktorá úzko súvisí s ich životným štýlom, záľubami a zábavou. Takmer 8 percent slovenských domácností si dopraje pozeranie televízie na LCD alebo plazmovom televízore. Domáce kino pritom má asi desatina domácností. Na Slovensku postupne pribúdajú aj Hi-Fi súpravy, nájdeme ich skoro v každej tretej domácnosti.
V porovnaní s rokom 2005 vzrástol počet domácností s počítačom až o 17 percentuálnych bodov na súčasných 45 percent. Tento fakt tiež ovplyvňuje nárast obľúbenosti rôznych počítačových hier, keďže Playstation možno nájsť v každej desiatej slovenskej domácnosti, najmä tam, kde sú mladší členovia. Veľmi obľúbenou súčasťou mnohých rodín je digitálny fotoaparát, ktorý vlastní necelá tretina domácností. Oveľa menej – iba 8 percent domácnosti si natáča svoje zážitky na digitálnu videokameru.
Prieskum CENZUS 2007 je ekonomicko-sociálno-demografická štúdia slovenskej populácie. V roku 2007 sa do nej zapojilo 6330 domácností.