Aspoň raz v živote nakupovalo cez internet 18 % Slovákov

Aspoň raz v živote nakupovalo cez internet 18 % Slovákov. Vyplynulo to z prieskumu Cetelem Barometer, ktorý v stredu spoločnosť Cetelem odprezentovala na tlačovej besede.


Prieskum zároveň ukázal, že európsky priemer je 28 % a že prvenstvo si v rámci tohto rebríčka držia Nemecko so 62 % a Veľká Británia s 57 %. "Najviac Slováci nakupujú cez internet rôzne kultúrne produkty, teda CD alebo knihy, nasledujú cestovanie, hobby a biela technika alebo TV, Hi-Fi, či video," povedal manažér štúdie Barometer Pascal Roussarie. Na Slovensku pritom cez internet nakupujú približne rovnako muži aj ženy, dominuje vek do 35 rokov, vyšší sociálno-ekonomický status a bydlisko vo veľkých mestách. "V roku 2010 by mali slovenské domácnosti a podniky zaplatiť za nákupy prostredníctvom internetu až 484 mil. euro," doplnil.

S nakupovaním cez internet sú podľa prieskumu obyvatelia Slovenska spokojní predovšetkým kvôli širokej škále výberu, praktickosti a rýchlosti nákupu, ako aj poskytnutým informáciám o produkte. Odmietajú ho naopak hlavne z dôvodu nemožnosti vidieť a dotknúť sa kupovaného výrobku z obavy, že bude v zlom stave, či z obavy o bezpečnosť platby. "Slováci preferujú istotu a chcú platiť až vtedy, keď produkt skutočne dostanú, preto využívajú hlavne platbu pri dodaní" uviedol Roussarie. Podobne sú naladení aj Česi, Poliaci, Nemci či Portugalci. Málo Slovákov je zároveň ochotných zaplatiť za jeden nákup cez internet viac ako 1000 eur. Túto možnosť pripustilo iba 12 % z tých, ktorí cez internet nakupujú a 5 % z celkovej populácie. Zároveň je pre obyvateľov Slovenska charakteristické, že uprednostňujú stránky s referenciami na známe kamenné obchody pred stránkami, ktoré sa špecializujú na e-commerce.

Prieskum sa venoval aj nálade Európanov. Vyplynulo z neho, že Slovensko patrí medzi krajiny s najpozitívnejšími očakávaniami svojej budúcnosti. Predbehli nás iba Belgičania, Francúzi a Rusi. "V roku 2008 pritom plánujeme vložiť do úspor viac finančných prostriedkov ako vlani, výdavky by sme chceli ponechať na rovnakej úrovni," pokračoval Roussarie. Najviac podľa neho plánujeme minúť na zariaďovanie a renováciu bývania, na druhom mieste sú investície do dovoleniek a hobby a za nimi mobilné telefóny.

Štúdia Cetelem Barometer vychádza z prieskumu európskeho trhu, ktorý zisťuje náladu a postoje Európanov. Prieskumu sa zúčastnilo viac ako 10 tis. Európanov, so vzorkou minimálne 500 osôb na krajinu. V súčasnosti patria k sledovaným krajinám Belgicko, Česká republika, Francúzsko, Taliansko, Maďarsko, Nemecko, Poľsko, Portugalsko, Rusko, Slovensko, Srbsko, Španielsko a Veľká Británia. Cetelem S.A. Francúzsko je materská spoločnosť Cetelem Slovensko, a.s. Vznikla v roku 1953 a patrí medzi najvýznamnejšie finančné inštitúcie poskytujúce spotrebiteľské úvery. Celosvetovo zamestnáva približne 18 tis. pracovníkov a poskytuje finančné služby 31 mil. klientom. Od roku 1999 je súčasťou bankovej skupiny BNP Paribas.

(1 EUR = 32,165 SKK)

Najčítanejšie na SME Tech


Téma: Prieskumy volebných preferencií


Článok je zaradený aj do ďalších tém Internet

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Astronautka z NASA: Vieme, že sa niečo pokazí

Astronautka Dorothy Metcalf-Lindenburgerová hovorí, ako vyzerá tréning v NASA a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

Rozšírená realita je zábavná aj užitočná. Skúste tieto aplikácie pre iPhone a iPad

Nová aktualizácia iOS 11 pre mobilné zariadenia od Apple priniesla aj ARKit. V ponuke sú prvé aplikácie a je s nimi zábava.

TECH_FM

Kontroverzný objav naznačuje, že praľudia sa mohli vyvinúť v Európe

Stopy dávneho tvora mätú vedcov. Odborníci sa sporia, komu patrili.

Strašia vás baktérie na mobile? Vymysleli "umývačku"

Nová nabíjačka dezinfikuje mobily, používa na to ultrafialové žiarenie.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 277
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 890
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 971
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 521
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 918
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 913
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 756
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 549
  9. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 548
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 534