SME

Aspoň raz v živote nakupovalo cez internet 18 % Slovákov

Aspoň raz v živote nakupovalo cez internet 18 % Slovákov. Vyplynulo to z prieskumu Cetelem Barometer, ktorý v stredu spoločnosť Cetelem odprezentovala na tlačovej besede.


Prieskum zároveň ukázal, že európsky priemer je 28 % a že prvenstvo si v rámci tohto rebríčka držia Nemecko so 62 % a Veľká Británia s 57 %. "Najviac Slováci nakupujú cez internet rôzne kultúrne produkty, teda CD alebo knihy, nasledujú cestovanie, hobby a biela technika alebo TV, Hi-Fi, či video," povedal manažér štúdie Barometer Pascal Roussarie. Na Slovensku pritom cez internet nakupujú približne rovnako muži aj ženy, dominuje vek do 35 rokov, vyšší sociálno-ekonomický status a bydlisko vo veľkých mestách. "V roku 2010 by mali slovenské domácnosti a podniky zaplatiť za nákupy prostredníctvom internetu až 484 mil. euro," doplnil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

S nakupovaním cez internet sú podľa prieskumu obyvatelia Slovenska spokojní predovšetkým kvôli širokej škále výberu, praktickosti a rýchlosti nákupu, ako aj poskytnutým informáciám o produkte. Odmietajú ho naopak hlavne z dôvodu nemožnosti vidieť a dotknúť sa kupovaného výrobku z obavy, že bude v zlom stave, či z obavy o bezpečnosť platby. "Slováci preferujú istotu a chcú platiť až vtedy, keď produkt skutočne dostanú, preto využívajú hlavne platbu pri dodaní" uviedol Roussarie. Podobne sú naladení aj Česi, Poliaci, Nemci či Portugalci. Málo Slovákov je zároveň ochotných zaplatiť za jeden nákup cez internet viac ako 1000 eur. Túto možnosť pripustilo iba 12 % z tých, ktorí cez internet nakupujú a 5 % z celkovej populácie. Zároveň je pre obyvateľov Slovenska charakteristické, že uprednostňujú stránky s referenciami na známe kamenné obchody pred stránkami, ktoré sa špecializujú na e-commerce.

SkryťVypnúť reklamu

Prieskum sa venoval aj nálade Európanov. Vyplynulo z neho, že Slovensko patrí medzi krajiny s najpozitívnejšími očakávaniami svojej budúcnosti. Predbehli nás iba Belgičania, Francúzi a Rusi. "V roku 2008 pritom plánujeme vložiť do úspor viac finančných prostriedkov ako vlani, výdavky by sme chceli ponechať na rovnakej úrovni," pokračoval Roussarie. Najviac podľa neho plánujeme minúť na zariaďovanie a renováciu bývania, na druhom mieste sú investície do dovoleniek a hobby a za nimi mobilné telefóny.

Štúdia Cetelem Barometer vychádza z prieskumu európskeho trhu, ktorý zisťuje náladu a postoje Európanov. Prieskumu sa zúčastnilo viac ako 10 tis. Európanov, so vzorkou minimálne 500 osôb na krajinu. V súčasnosti patria k sledovaným krajinám Belgicko, Česká republika, Francúzsko, Taliansko, Maďarsko, Nemecko, Poľsko, Portugalsko, Rusko, Slovensko, Srbsko, Španielsko a Veľká Británia. Cetelem S.A. Francúzsko je materská spoločnosť Cetelem Slovensko, a.s. Vznikla v roku 1953 a patrí medzi najvýznamnejšie finančné inštitúcie poskytujúce spotrebiteľské úvery. Celosvetovo zamestnáva približne 18 tis. pracovníkov a poskytuje finančné služby 31 mil. klientom. Od roku 1999 je súčasťou bankovej skupiny BNP Paribas.

SkryťVypnúť reklamu

(1 EUR = 32,165 SKK)

Internet

Satelity vyniesla do vesmíru raketa Atlas V prevádzkovaná spoločnosťou United Launch Alliance.

Poskytovať budú širokopásmové internetové pripojenie s nízkou latenciou.


TASR 3
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 138
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 750
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 624
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 618
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 637
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 064
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 909
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 227
SkryťZatvoriť reklamu