BRATISLAVA 29. apríla (SITA) - Ako na utorkovej tlačovej konferencii povedal generálny riaditeľ Telefónica O2 Slovakia Juraj Šedivý, ich ďalším cieľom je znížiť časovú náročnosť pri prenose čísla, ktorá v súčasnosti trvá 25 dní. Slovensko patrí podľa Šedivého ku krajinám s najdlhšou dobou prenosu čísla v rámci celej Európskej únie. Skrátenie tohto procesu je podľa neho svetovým trendom, ktorý vychádza z možností automatizovaného procesu prenášania telefónneho čísla. V Írsku a Malte trvá prenos jeden deň, v Nemecku a Rakúsku tri dni a v susednom Česku je to podľa Šedivého 5 dní.
Telefónica O2 ďalej informovala, že prenositeľnosť čísla v automatickom režime pre všetkých troch mobilných operátorov odštartuje 5. mája. "Sprístupnenie systému pre tretieho operátora prichádza po 17-mesačnom tlaku O2 a Telekomunikačného úradu SR na ostatných dvoch operátorov," informovala spoločnosť. "Možnosť ponechať si svoje číslo pri zmene operátora znamená ďalší krok k otvoreniu konkurenčného prostredia, ktoré prinesie zákazníkom lepšie služby aj ceny," povedal Šedivý. Víziou O2 je dosiahnutie stavu, kedy bude prenesenie čísla trvať maximálne dva dni a zákazník za túto službu nebude platiť žiadny poplatok.
Telefónica tiež informovala, že každý zákazník paušálnych služieb, ktorý si bude chcieť svoje číslo od iného operátora preniesť do siete O2, dostane 500 Sk, ktoré sa mu budú postupne odpočítavať z faktúry. "Je to kompenzácia pokuty, ktorú od svojich zákazníkov požadujú ostatní dvaja operátori vo forme poplatku za prenesenie čísla," informoval Šedivý. Od novembra minulého roku, odkedy túto službu operátor manuálne poskytuje, podalo žiadosť o prenos čísla k O2 1 427 zákazníkov. O2 tiež na podporu prenositeľnosti čísla pripravujeinformačnú kampaň pre všetkých užívateľov mobilných telefónov.
Operátor Telefónica O2 Slovakia začal prevádzku 2. februára minulého roku, pričom svoje služby poskytoval výlučne len v segmente predplatených kariet. Začiatkom júna minulého roku firma odštartovala ponuku mesačných programov bez viazanosti, ktorá doplnila segment predplatených kariet. Ku koncu júna evidoval tretí mobilný operátor 455 tis. zákazníkov. Začiatkom septembra začala firma poskytovať služby na báze mesačných paušálov pre rezidenčný trh. K 31. decembru minulého roka evidovala spoločnosť 565,4 tis. klientov, pričom všetci traja mobilní operátori evidovali dohromady 6,126 mil. zákazníkov. V marci tohto roka firma začala ponúkať aj biznis paušály pre živnostníkov, podnikateľov a malé firmy. Na konci prvého štvrťroka 2008 mal operátor 287 tis. aktívnych klientov.
Telefónica na Slovensku pôsobí prostredníctvom divízie Telefónica O2 Slovakia s.r.o., ktorej licencia nadobudla platnosť 7. septembra 2006. V rámci medzinárodnej skupiny patrí Telefónica O2 Slovakia k skupine Telefónica O2 Europe.