O2 chce zrušiť poplatky za prenositeľnosť

Tretí mobilný operátor Telefónica O2 Slovakia, s.r.o., vyzval zvyšných operátorov na zrušenie poplatkov za prenositeľnosť čísla. O2 tak chce odstrániť ďalšiu bariéru obmedzujúcu liberalizáciu trhu.

BRATISLAVA 29. apríla (SITA) - Ako na utorkovej tlačovej konferencii povedal generálny riaditeľ Telefónica O2 Slovakia Juraj Šedivý, ich ďalším cieľom je znížiť časovú náročnosť pri prenose čísla, ktorá v súčasnosti trvá 25 dní. Slovensko patrí podľa Šedivého ku krajinám s najdlhšou dobou prenosu čísla v rámci celej Európskej únie. Skrátenie tohto procesu je podľa neho svetovým trendom, ktorý vychádza z možností automatizovaného procesu prenášania telefónneho čísla. V Írsku a Malte trvá prenos jeden deň, v Nemecku a Rakúsku tri dni a v susednom Česku je to podľa Šedivého 5 dní.

Telefónica O2 ďalej informovala, že prenositeľnosť čísla v automatickom režime pre všetkých troch mobilných operátorov odštartuje 5. mája. "Sprístupnenie systému pre tretieho operátora prichádza po 17-mesačnom tlaku O2 a Telekomunikačného úradu SR na ostatných dvoch operátorov," informovala spoločnosť. "Možnosť ponechať si svoje číslo pri zmene operátora znamená ďalší krok k otvoreniu konkurenčného prostredia, ktoré prinesie zákazníkom lepšie služby aj ceny," povedal Šedivý. Víziou O2 je dosiahnutie stavu, kedy bude prenesenie čísla trvať maximálne dva dni a zákazník za túto službu nebude platiť žiadny poplatok.

Telefónica tiež informovala, že každý zákazník paušálnych služieb, ktorý si bude chcieť svoje číslo od iného operátora preniesť do siete O2, dostane 500 Sk, ktoré sa mu budú postupne odpočítavať z faktúry. "Je to kompenzácia pokuty, ktorú od svojich zákazníkov požadujú ostatní dvaja operátori vo forme poplatku za prenesenie čísla," informoval Šedivý. Od novembra minulého roku, odkedy túto službu operátor manuálne poskytuje, podalo žiadosť o prenos čísla k O2 1 427 zákazníkov. O2 tiež na podporu prenositeľnosti čísla pripravujeinformačnú kampaň pre všetkých užívateľov mobilných telefónov.

Operátor Telefónica O2 Slovakia začal prevádzku 2. februára minulého roku, pričom svoje služby poskytoval výlučne len v segmente predplatených kariet. Začiatkom júna minulého roku firma odštartovala ponuku mesačných programov bez viazanosti, ktorá doplnila segment predplatených kariet. Ku koncu júna evidoval tretí mobilný operátor 455 tis. zákazníkov. Začiatkom septembra začala firma poskytovať služby na báze mesačných paušálov pre rezidenčný trh. K 31. decembru minulého roka evidovala spoločnosť 565,4 tis. klientov, pričom všetci traja mobilní operátori evidovali dohromady 6,126 mil. zákazníkov. V marci tohto roka firma začala ponúkať aj biznis paušály pre živnostníkov, podnikateľov a malé firmy. Na konci prvého štvrťroka 2008 mal operátor 287 tis. aktívnych klientov.

Telefónica na Slovensku pôsobí prostredníctvom divízie Telefónica O2 Slovakia s.r.o., ktorej licencia nadobudla platnosť 7. septembra 2006. V rámci medzinárodnej skupiny patrí Telefónica O2 Slovakia k skupine Telefónica O2 Europe.


Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

ROZHOVOR

Zosnulá Jaroslava Blažková: V Kanade som žila náhradný život

V tomto smutnom svete treba vyhľadávať jagavé momenty.

Neprehliadnite tiež

Ako vyzerajú svety mimo slnečnej sústavy? Pozrite si najkrajšie exoplanéty

Vedci predpokladajú, že okolo každej hviezdy krúži aspoň jedna planéta.

V Anglicku chcú mobilnú sieť posilniť balónmi, autami aj dronmi

Ak treba signál a rýchle spojenie, netreba hneď stavať vysoké veže.

Microsoft meškal so záplatami, neopravil dve vážne chyby vo Windowse

Počítače firiem nemusia byť chránené proti všetkým slabinám systému.

Samsung chce upraviť a znova začať predávať svoje horiace smartfóny

Upravené mobily neskončia na recyklačných linkách, dostanú sa opäť do rúk spotrebiteľov rozvojových trhov.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 785
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 607
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 326
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 128
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 579
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 596
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 244
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 006
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 797
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 721

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop