BRATISLAVA 28. apríla (SITA) - Ako ďalej informovala spoločnosť, cieľom správy je podvodné získanie osobných informácií klientov a ich následné zneužitie.
"Upozorňujeme preto klientov, aby na podobné e-maily nereagovali. Dexia banka v žiadnom prípade nepožaduje dôverné informácie svojich klientov prostredníctvom e-mailových správ," povedal manažér pre externú komunikáciu a PR Dexia banky Michal Fúrik.
Klienti bánk sú podľa neho čoraz častejšie vystavovaní pokusom smerujúcim k podvodnému získaniu a zneužitiu ich osobných údajov a bankových informácií prostredníctvom podvodných e-mailov. Ide o tzv. phishing. Phishingové e-maily je podľa bezpečnostného manažéra Dexia banky Ivana Makatúru vhodné okamžite vymazať.
"Banka od klientov nikdy aktívne nepožaduje oznámenie autentifikačných alebo iných súkromných údajov. V prípade, že klient na základe e-mailovej výzvy podvodníka zadá svoje osobné údaje alebo údaje k platobným kartám, vystavuje sa riziku, že niekto neoprávnene získa a zneužije jeho osobné údaje a bankové informácie," povedal Ivan Makatúra.
Zároveň upozornil, že ak klienti už na podvodný e-mail reagovali, mali by bezodkladne kontaktovať Dexia banku. V marci tohto roka zaznamenala phishingové správy aj Slovenská sporiteľňa.
Rozhodujúcim akcionárom banky je Dexia Kommunalkredit Bank AG, Wien, ktorá vlastní 84,4 % akcií. Zostávajúca časť patrí slovenským mestám a obciam a individuálnym investorom.