SME
Piatok, 24. september, 2021 | Meniny má Ľuboš, ĽuborKrížovkyKrížovky
MICROSOFT PONUKU PRE YAHOO NEZVÝŠIL, STÚPA LEN TLAK NA VEDENIE FIRMY

Yahoo odoláva, cena padá

Odpočítavanie, po ktorom mal Microsoft ukončiť priateľské ponuky, sa skončilo v sobotu. Yahoo neustúpilo a softvérová firmaani dva dni po ultimáte neukázala iný spôsob,ako jej vedenie donútiť na predaj.

Yahoo stále odmieta ponuku Microsoftu. Lehota, ktorú firma mala na odsúhlasenie svojho predaja, uplynula a softvérový gigant môže začať oslovovať so svojou ponukou priamo akcionárov. Na snímke šéf Microsoftu Steve Ballmer.Yahoo stále odmieta ponuku Microsoftu. Lehota, ktorú firma mala na odsúhlasenie svojho predaja, uplynula a softvérový gigant môže začať oslovovať so svojou ponukou priamo akcionárov. Na snímke šéf Microsoftu Steve Ballmer. (Zdroj: ČTK/AP)

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Vždy, keď sa používateľ internetu rozhodne, či ako vyhľadávač použije Google, Yahoo, Live Search, alebo niečo iné, akoby zároveň rozhodoval, koho tržbám pomôže. Hoci návštevník webu surfuje zadarmo, firmy zarábajú na zobrazených reklamách.

Microsoft má v tejto hre vyhľadávač Live Search, ktorý je síce svetovou trojkou, no na vkus svetovej softvérovej jednotky ho využíva málo ľudí. Už tri mesiace sa preto táto firma oficiálne snaží, aby svojim zákazníkom mohla ponúknuť aj služby značky Yahoo. „Ak by k spojeniu došlo, na trhu by vznikol podobný tandem, akým sú dnes v nápojovom priemysle Coca–Cola a Pepsi–Cola,“ zhodnotil Igor Kalas, riaditeľ portálov Atlas a Centrum.

Skryť Vypnúť reklamu

Keď nie podobrotky

Microsoftu sa zatiaľ vedenie Yahoo nepodarilo presvedčiť. „Ak do troch týždňov nedôjde k dohode, budeme zvažovať pokus o nepriateľské prevzatie,“ napísal v liste pre Yahoo šéf Microsoftu Steve Ballmer.

Tri týždne uplynuli tento víkend, ale Yahoo ponuku neakceptovalo.

Microsoft teraz môže ísť s ponukou priamo za akcionármi internetovej firmy. Sám Ballmer už v liste hrozil, že za firmu vďaka tomu možno zaplatí Microsoft menej než pôvodne ponúkal. Cena bola pritom hlavný argument, prečo Yahoo všetky ponuky odmietal. Prvá ponuka znela na 44,7 miliardy dolárov. Keďže jej časť mala byť zaplatená akciami Microsoftu, ktoré medzitým klesli, prepadla sa aj hodnota ponuky. Teraz by Yahoo dostalo peniaze a akcie v aktuálnej cene 42,7 miliardy dolárov.

Skryť Vypnúť reklamu

Yahoo: Sme hodní viac

Spoločnosť, ktorá čelí prevzatiu, začala prednedávnom rozmýšľať aj o spojení s najväčším konkurentom – Googlom. Jemu chce Microsoft konkurovať.

Firmy sa dohodli, že Yahoo konkurentovi požičia na určitý čas nejaký priestor pre jeho zadávateľov reklamy. Skutočné spojenie by prinieslo problémy s Protimonopolným úradom.

Na trhu prehľadávačov má totiž Google 77 percent a Yahoo 16. Ani to ešte nie je konečný výpočet scenárov.

Podľa denníka Financial Times prebiehajú aj rokovania o možnom spojení medzi Yahoo a internetovou firmou spadajúcou pod Time Warner – AOL.

Nelení ani Microsoft. Ten údajne rokuje s News Corporation Ruperta Murdocha. Teoreticky by tak mohlo vzniknúť aj spojenie medzi jeho My Space, Yahoo a Live Search.

Skryť Vypnúť reklamu

Chcú aj Seznam

Yahoo nie je jedinou internetovou firmou, ktorú chce Microsoft kúpiť. Najnovšie prejavil záujem o najväčší český prehľadávač – Seznam.cz. Podľa českých Hospodárskych novín zakladateľ a majoritný vlastník tohto portálu Ivo Lukačovič sa k predaju nemá. So šéfom Microsoftu Steveom Ballmerom by sa však mal v máji stretnúť.

Druhý akcionár Seznamu – minoritný Tiger Holding Four by podľa českých médií predávať chcel.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor SR Maroš Žilinka.

Vyše 50 prokurátorov vystúpilo proti Žilinkovi v auguste.


1 h
Týždeň Petra Schutza

Príčinou rastu cien je šprint EÚ za uhlíkovou neutralitou.


23. sep
Richard Sulík.

O rozpočtovej zodpovednosti a reformách s ministrom hospodárstva.


a 1 ďalší 17. sep

Neprehliadnite tiež

Naše chápanie evolúcie sa neustále vyvíja.


26m

Musíme si pestovať aktívnu nádej, radí psychologička.


2 h

Nové podcastové správy z vedy.


a 2 ďalší 6 h
Tieto stopy menia pohľad na osídlenie Severnej Ameriky.

Ameriku osídlili ľudia ako poslednú.


TASR 7 h

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. Schátrali tam kúpele, palác aj železnica. Ako kedysi vyzeralo Trnavské mýto?
  3. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  4. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  5. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  6. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  7. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  10. Znalec slovenského brandy
  1. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  4. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  5. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  8. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  9. Spravte si zásoby zdravia
  10. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 7 854
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 013
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 4 998
  4. Slovenský orloj – svetová atrakcia 3 940
  5. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 3 884
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 579
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 345
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 129
  9. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 075
  10. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 591
Skryť Zatvoriť reklamu