
HELSINKI (Reuters) –
V roku 2006 sa rast trhu držal na vyše 20-percentnej úrovni.
„Množstvo mobilných telefónov na svete rastie zdravým tempom. Súčasný medziročný nárast je na vzostupe, neklesá. Nové trhy sú stále nenasýtené,“ povedal Neil Mawston, analytik spoločnosti Strategy Analytics.
Najväčší svetový výrobca mobilných telefónov Nokia a Kórejskí predajcovia Samsung Electronics a LG Electronics zabrali ďalší podiel na trhu najmä vďaka príťažlivému dizajnu a širokej ponuke.
Podľa vyjadrení prieskumných spoločností IDC a Strategy Analytics, dvaja najväčší predajcovia, Nokia a Samsung, zaznamenali oproti trhu dvojnásobný nárast.
Zápasiaca Motorola, švédsko-japonský Sony Ericsson a nováčik na trhu Apple neudržali tempo s rýchlym rastom na trhu.
Zisk Sony Ericsson klesol v kvartáli o polovicu a tak firma prišla o svoju štvrtú pozíciu na trhu, ktorú obsadilo LG. Pokles dopytu o Sony Ericsson možno pripísať vyššej cene za foto- a hudobné telefóny.
Šéf predaja Sony Ericsson Anders Runevald povedal, že evidujú pokles dopytu po high-endových telefónoch, ako aj to, že zákazníci nakupujú uváženejšie.
„Z čistého príjmu si svoj diel berie stúpajúca cena potravín a pohonných látok. Rovnako, vývoj svetového finančného trhu a pomalý rast ekonomiky vyvolávajú v ľuďoch neistotu a tí myslia viac do budúcnosti,“ vyjadril sa Ramon T. Llamas, analytic spoločnosti IDC.
14-percentný rast ale nevyzerá ako príznak obáv o svetovú ekonomiku.
Autor: st