Regulátor písomne oslovil Asociáciu telekomunikačných operátorov, Slovak Telekom, Orange, Telefónicu O2 a T-Mobile. Úrad totiž pripravuje zmenu všeobecne záväzného právneho predpisu, od operátorov očakáva návrhy na zmenu a úpravu ich všeobecných podmienok a zároveň privíta odstránenie poplatkov pre záujemcov o prenesenie čísla.
Skrátiť by sa mala najmä doba vyhradená pre medzioperátorskú komunikáciu a na interné overovanie klienta. "Dlhá doba čakania a výška poplatku znižujú záujem používateľov o využitie tejto služby a zmenu operátora," tvrdí Telekomunikačný úrad.
Výsledkom navrhovaných zmien by malo byť zjednodušenie procesov, odstránenie problémov, skrátenie lehôt a odstránenie ďalších bariér pri prenositeľnosti čísla, "čo pomôže k rozvoju poskytovania elektronických komunikačných služieb a v konečnom dôsledku k spokojnosti užívateľov služieb".
Klienti mobilných operátorov využívajú službu prenášania čísel len sporadicky. Úrad za tým vidí administratívne bariéry, ktorým nedokážu súčasné právne predpisy zabrániť. Medzi ne patria opakované žiadosti, plnomocenstvo a súhlas so spracovaním osobných údajov, osobný podpis žiadateľa.
Podľa zákona o elektronických komunikáciách podnik poskytujúci verejnú telefónnu službu musí zabezpečiť, aby si každý užívateľ, ktorý o to požiada, mohol ponechať svoje telefónne číslo nezávisle od podniku poskytujúceho službu. Povinnosť platí v mobilných aj v pevných sieťach. Na prenositeľnosť čísla medzi pevnými a mobilnými sieťami sa táto povinnosť nevzťahuje.