, fašistické Nemecko by ovládlo celú Európu i Áziu a v roku 1953 vtrhlo do USA?
Titul Turning Point: Fall of Liberty sľuboval parádnu akciu v tomto duchu, ale okrem sľubného začiatku sa na príbeh veľmi netešte.
Nejaké dejové zvraty, vykreslenie postáv alebo šokujúce odhalenia si môžete iba domýšľať.
Samotná akcia je priamočiara a obyčajná v tom najrýdzejšom slova zmysle. Nemci síce simulujú nejaký–ten stupeň inteligencie, ale v skutočnosti sú úrovne plné skriptov a fastfoodovej hrateľnosti. Nepriatelia sa napríklad dokážu kryť za prekážky, ale veľmi nešikovne a strojovo. Doslova si pýtajú granát. Niektoré zbrane zaujmú dizajnom, keďže ide o modernejších nástupcov nemeckých vojnových samopalov a pušiek.
Ale ani to spolu s možnosťou použiť nepriateľa ako rukojemníka nedokáže akciu vytrhnúť z priemeru.
Jediné, čo hru miestami zachraňuje, je atmosféra. Predsa len je námet do istej miery výnimočný a tak sú chvíľky, keď sa naozaj nefalšovane bavíte. Obzvlášť po období veľkého herného sucha môže hra slúžiť ako dobrá oddychovka – hoci potom by sa mala predávať za polovičnú cenu.
Grafiku poháňa moderný základ Unreal 3, ale vidieť to rozhodne nie je. Možno na niekoľkých svetelných efektoch. Slabé modely postáv, vyblednuté a neostré textúry a nedorobená fyzika – to charakterizuje dianie na obrazovke. Navyše grafika nešetrí požiadavkami na výkon počítača. Naopak, o hudbe môžeme hovoriť len samé superlatívy. Orchestrálny sprievod je na úrovni hollywoodskych filmov.
Turning Point: Fall of Liberty je výrazným sklamaním. Má síce „svoje chvíľky“ a miestami sa aj dobre zabavíte, ale autorom nemôžeme odpustiť, ako nehanebne premárnili potenciál. Stačilo ešte pár mesiacov popracovať a mohol to byť slušný hit.
www.codemasters.com/turningpoint/
Viac o počítačových hrách nájdete na hry.sme.sk