Bratislava. Tržby slovenského telekomunikačného trhu vlani vzrástli o 7,2 percenta na 66,7 miliardy korún. Ich rast sa tak mierne zrýchlil, v roku 2006 si podniky v odvetví polepšili o 6,7 percenta. Vyplýva to z údajov, ktoré dnes zverejnil Slovak Telekom.
Rast tržieb telekomunikačného trhu potiahla podľa šéfa Telekomu Miroslava Majoroša mobilná komunikácia, ktorej podiel na výnosoch bol takmer dvojtretinový. Traja mobilní operátori v krajine mali koncom vlaňajška podľa odhadov 5,8 milióna aktívnych klientov pri medziročnom raste o 0,9 milióna zákazníkov. Rozšírenie mobilných telefónov tak dosiahlo 107 percent.
Väčšinu z celkových tržieb, 49 percent, si ukrojila skupina Slovak Telekom, ktorá zahŕňa okrem pevných liniek aj mobilného operátora T-Mobile. Pri hodnotení samotných firiem má najväčší podiel spoločnosť Orange s 38 percentami. Dvojkou je T-Mobile s 26 percentami, nasleduje ho Slovak Telekom s podielom 23 percent.
Alternatívni operátori si z minuloročných tržieb ukrojili 12,6 percenta. Podiel tretieho mobilného operátora Telefónica O2, ktorý spustil služby vlani vo februári, dosiahol podľa odhadu 0,4 percenta.
Vývoj a rozdelenie výnosov telekomunikačného trhu (v miliardách Sk)
Firma200520062007
Orange21,424,025,1
T-Mobile14,615,917,2
Slovak Telekom16,015,815,5
Alternatívni operátori6,36,58,4
O2*--0,5
Spolu58,362,266,7
* - odhad
Zdroj: Slovak Telekom