.
PRAHA, BRATISLAVA. Centrum a Atlas, internetové portály pôsobiace v Česku a na Slovensku, včera oficiálne potvrdili, že sa spoja. Ich vlastníkom bude americký fond Warburg Pincus.
Nová internetová skupina bude mať po spojení na českom trhu 3,5 milióna užívateľov, vďaka čomu sa z nej stane trhová dvojka. Jednotkou zostane Seznam.cz so 4,5 milióna reálnych užívateľov.
Na Slovensku by spojením Atlasu a Centra vznikla internetová jednotka s približne 1,4 milióna návštevníkov. V súčasnosti má Centrum takmer 700tisíc užívateľov mesačne, Atlas až 1,1 milióna. Niektorí surferi však navštevujú oba portály.
„Nedá sa jednoznačne povedať, že vznikne jednotka na trhu" myslí si Martin Kaniansky z mediálnej agentúry MediaCom. Podľa neho môžeme hovoriť o „top trojke", v ktorej ešte budú Azet a Zoznam. Nová firma bude mať podľa jej výkonného šéfa Pavla Muchu silnejšiu vyjednávaciu pozíciu pri komunikácii so zadávateľmi reklamy. Trh s internetovou reklamou na Slovensku rástol medziročne o 60 percent, tento rok očakáva Kaniansky nárast o 40 percent.
Lídrami trhu s internetovou reklamou sú momentálne Azet a Zoznam. „Vznikne relevantný súper pre Zoznam a Azet" dodáva Marcel Vašš, obchodný a marketingový riaditeľ reklamnej spoločnosti eTarget.
Podľa neho „ dôjde k štandardizácii vzťahov medzi zadávateľmi reklamy a samotnými médiami". Inzerenti podľa neho doteraz „nie na sto percent verili a rozumeli štatistikám a obchodným podmienkam", ktoré im internetové médiá ponúkali. Predpokladá, že príchodom „takého významného investora, ako je Warburg Pincus", dôjde k nárastu dôveryhodnosti internetových médií.
Autor: pef, čtk