Už dlho sa hovorí o tom, že budeme môcť televízne vysielanie sledovať v električke, vo vlaku, či len tak pri prechádzke po nábreží. Už aj odborná verejnosť sa stavia k televízii na obrazovke mobilu skepticky. Spravodajská televízia CNN a výrobca telekomunikačnej infraštruktúry Ericsson sa však stavajú na stranu optimistov.
Obe spoločnosti si totiž dali vypracovať štúdiu o spotrebiteľskom správaní, z ktorej vyplynulo, že viac ako jedna tretina respondentov uvádza mobilnú televíziu ako najžiadanejšiu aplikáciu a takmer polovica je pripravených využívať mobilnú televíziu v nasledujúcich dvoch rokoch. Prieskum pre Ericsson a CNN vykonávala spoločnosť Synovate, vzorku tvorilo 981 ľudí a prieskum prebiehal mesiac od polky augusta.
Vzrastie záujem o MMS
Zaujímavým zistením je aj to, že používatelia mobilov majú v pláne viac využívať posielanie fotiek a videí cez mobil. Podmienkou sú lepšie ceny a funkcie. Takmer šesť z desiatich respondentov povedalo, že pošle aspoň jednu MMS správu mesačne. Zrejme však títo používatelia neposielajú veľa MM správ mesačne, keďže operátori stále pri MMS hlásia len zlomok z toho, koľko sa pošle SMS.
Medzi respondentmi boli aj takí, ktorí mobilnú televíziu sledujú. Denne si televíziu v mobile zapne takmer každý štvrtý z nich a niečo vyše polovice zo všetkých divákov mobilnej televízie ju sleduje aspoň raz za týždeň. Najväčší záujem medzi používateľmi je o spravodajstvo a po ňom nasleduje pravidelné programové vysielanie.
Na ťahu sú prevádzkovatelia vysielačov
Sledovanie mobilnej televízie nezávisí ani tak od samotných divákov či televízií, ale od toho, kedy bude spustené digitálne terestriálne vysielanie DVB-T respektíve verzia pre mobilné zariadenia DVB-H. Podľa Ericssonu predstavuje mobilná televízia jednu z najväčších príležitostí pre káblových a telekomunikačných operátorov v oblasti sieťových multimédií. Je teda aj v záujme televízií a mobilných operátorov, aby sme sledovali vysielanie v električke, vlaku či autobuse.