Bioware so svojim RPG projektom Mass Effect dokázali, že RPG projektom sa ešte stále na hernej scéne darí. O kvalitách tohto titulu je zbytočné pochybovať (rovnako hru bližšie predstavovať, ak o to predsa len stojíte, mrknite sa na našu recenziu) a všetci PC hráči tak prosili herných bohov o konverziu z Xboxu 360. Tá bola nedávno potvrdená a na výstave bola dokonca prezentovaná časť hry, o ktorej si niečo povieme. Hneď na prvý pohľad si povšimnete zlepšené grafické spracovanie, ktoré vďaka väčšiemu rozlíšeniu monitorov je o stupienok kvalitnejšie. Zmenou prešli aj objekty na scéne: modely postáv vyzerajú až neskutočne kvalitne, okolitá krajina je vykreslená do najmenších detailov, takže pri prechode piesočnou planétou vidíte aj malé kamienky na povrchu. Voda je spracovaná rovnako úchvatne ako v prípade Bioshocku, rôzne dymové efekty nemajú chybu. Pritom je nahrávanie o niečo rýchlejšie než pri konzolovej verzii a grafické spracovanie je stále v rozpracovanom štádiu, takže sa môže ešte zlepšiť.
Menšími zmenami prejde aj ovládanie, ktoré nie je obmedzené len na gamepad, takže mnohé úkony si môžete namapovať na klávesnicu. Pri boji môžete zadávať príkazy nielen skupine, ale aj jednotlivcom, psionické schopnosti si navolíte na klávesy 1 až 8 ako horúce voľby a podobných prípadov by sa našlo hojne. Určite tak odpadne trochu nemotornejšie ovládanie cez rôzne menu, ktoré sú pre konzolové RPG tak typické. Do rôznych ponúk je priradená možnosť zvolenia zoradenia napr. podľa ceny alebo názvu. Minihry pri otváraní dverí budú kompletne nové, pretože stláčanie adekvátnych kláves na PC jednoducho nefrčí. Princíp tejto minihry je zvolený vcelku vhodne, pretože naplno využíva možnosti myšky. Obručou musíte prejsť určitú vzdialenosť, pričom sa nesmiete dotknúť drôtu, ktorý je v slučke – určite to dobre poznáte, kedysi dávno išlo o obľúbenú hru, ktorá zvyšovala koordináciu pohybov. Pri dotyku obruče s drôtom je pokus neplatný. Jednoduché to však nebude, drôt nie je rovný, lež postáčaný. Proste sa tešíme na zaujímavú minihru, ktorá v tomto prípade nevyzerá extrémne hlúpo.
Ovládanie bude zmenené aj pri riadení vozidiel. Na rozdiel od konzolovej verzie si môžu PC hráči nastaviť omnoho praktickejší model ovládania, ktoré je založené na nezávislom pohybe vozidla a kamery. Môžete sa teda otáčať hlavou hocikam, nie ste obmedzený na smer pohybujúceho sa vozidla. To je zatiaľ zo zmien, ktoré boli predstavené v konkrétnych situáciách všetko, a hoci sa niekomu môže zdať, že ide len o drobnosti, opak je pravdou, pretože práve tieto maličkosti zohrajú dôležitú úlohu. Potešení sme hlavne skutočne poctivému sa zameraniu na ovládanie, ktoré mnohých pri podobných konverziách hnevá.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Zdroj: Gamespot