Sony premeškalo svoju príležitosť a v EA sú smutní

Veľké zvieratá sa sťažujú na zbabraný minulý rok, hoci patril medzi najlepšie. Aj tak by sa dala nazvať táto novinka. Z Electronic Arts už dlhšiu dobu vychádzajú nie práve optimistické prehlásenia o tom, že ich interné vývojárske štúdia nevytvorili žiadnu skutočnú pecku. Ďalej si sypú popol na hlavu za bezhlavé skupovanie štúdií, málo vlastných nových značiek a naposledy to bol pokles priemerného hodnotenia EA titulov za posledný rok zo 77 percent na 72. Až tak zlé to vôbec nie je, stále ide o pekné číslo, navyše EA ohlásilo viacero nových titulov, tak veríme v obrat. Nečakane sa však objavili aj nesmelé reči z tábory Sony, odkiaľ Phil Harrison prehlásil, že Sony prepáslo svoju šancu. Úspech Nintenda s konzolou Wii sa nedá nijakým spôsobom spochybniť a zameranie sa na bežnú populáciu (tzv. social gaming) jednoducho vyšlo.

Podobné zámery malo Sony už s Playstation 2 a pomerne sa im to darilo, veď série Eye Toy, Singstar alebo Buzz fungujú dodnes, no práve Nintendo vložilo úplne všetko do uvoľneného hrania. Japonskí šéfovia si totiž mysleli, že budúcnosť herného trhu nie je v spoločnom hraní s viacerými členmi rodiny v obyvačke. Výborné predaje Nintenda Wii však hovoria o niečom inom. Isteže, nie je to úplne typické hranie a hardcore hráč sa zabaví so zúfalým zlomkom titulov (stačí si pozrieť priemerné hodnotenie Wii titulov, ktoré je len mierne nad priemerom, vynikajúcich hier je len zopár), avšak predaj samotnej konzoly je vynikajúci. Japonskí kolegovia sa tak trochu mýlili, a hoci stále považujú social gaming len za zbytočný boom, nedá sa povedať, že by to netrápilo minimálne Phila Harrisona. Ironicky zo Sony zaznela veta aj na reklamy k Nintendu Wii, v ktorých je vždy záber na baviacich sa členov rodiny a nikdy nie na televíznu obrazovku. Pravdivé, avšak najpredávanejšie z „next-genov“ je i napriek tomu jednodznačne Nintendo Wii.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zdroj: Firingsquad  

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 707
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 718
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 996
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 417
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 560
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 562
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 519
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 486
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 020
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 655