
tránkach.
MySpace vedie podľa denníka rozhovory s firmami Universal Music, Sony BMG, Warner Music a EMI. V prípade úspechu rozhovorov by sa MySpace pripojila k firmám Amazon.com, Wal-Mart a ďalším podnikom, ktoré sa snažia útočiť na dominantné postavenie obchodu iTunes spoločnosti Apple v internetovej hudbe.
Služba firmy MySpace by bola narozdiel od predajne iTunes založená na príjmoch z reklamy. Okrem bezplatného počúvania hudby by používateľom ponúkala taktiež možnosť stiahnuť si za poplatok vybrané hudobné súbory.
MySpace je s približne 110 miliónmi používateľov najväčším komunitným serverom na svete a patrí do skupiny News Corporation, ktorú ovláda mediálny magnát Rupert Murdoch.
Na budovanie hudobných serverov financovaných reklamou pracujú tiež ďalšie spoločnosti, napríklad Spiral Frog, LastFM, Qtrax a Imeem. Nahrávacie firmy ich podporujú, pretože od nich dostávajú licenčné poplatky a pretože dúfajú, že tak spotrebiteľom zjednodušia prístup k hudobným novinkám, čo by v konečnom dôsledku mohlo podporiť ich predaj. Výsledky týchto snáh sú ale zatiaľ zmiešané, píše Financial Times.
Priekopníkom distribúcie hudby cez internet sa stala spoločnosť Napster, ktorá koncom 90. rokov umožnila bezplatnú výmenu hudobných súborov. Čoskoro sa ale stala tŕňom v oku veľkých nahrávacích firiem, ktorým začali klesať tržby. Podnik sériu žalôb neustál a v júli 2001 musel odísť zo scény. O dva roky neskôr ale začal podnikať ako legálne platená služba, ktorá autorské práva neporušuje.
Autor: čtk, mg