BRATISLAVA. Penetrácia mobilných služieb vzrástla v SR ku koncu minulého roka medziročne o 16,98 percentuálneho bodu na 113,44 percenta. K 31. decembru minulého roka evidovali všetci traja slovenskí mobilní operátori, Orange Slovensko, T-Mobile Slovensko a Telefónica O2 Slovakia spolu 6,126 mil. zákazníkov, čo je medziročný nárast o približne 917 tis. zákazníkov. Údaje operátorov pritom zahŕňajú celkový počet klientov vrátane SIM kariet používaných v technologických zariadeniach, na prevádzku GSM brán, služby mobilného internetu, telemetriu a ďalšie, preto ich nie je možné uviesť ako celkový počet fyzických klientov mobilných operátorov.
Ako agentúru SITA informoval manažér vzťahov s verejnosťou Orange Slovensko Peter Tóth, spoločnosť podľa metodiky, ktorú používajú ostatní operátori na slovenskom trhu, evidovala ku koncu decembra minulého roka 3,194 mil. zákazníkov, čo je medziročne viac o 6,1 %. T-Mobile Slovensko evidoval ku koncu decembra minulého roku celkovo 2,367 mil. zákazníkov pri medziročnom náraste o 7,6 %. Spoločnosť Telefónica O2 Slovakia začala pôsobiť na slovenskom telekomunikačnom trhu od februára minulého roka. Ku koncu vlaňajška evidovala 565 tis. zákazníkov.
Počet klientovOrangeT-MobileO2Zákazníkov spoluPenetrácia
k 31. 12. 2006 (v tis.)3 0092 20005 20996,46 %
k 31. 12. 2007 (v tis.)3 1942 3675656 126113,44 %
Rozdiel (v tis.)+185+167+565+917+16,98 perc. bodu
Zdroj: operátori, SITAPoznámky: Základom pre výpočet penetrácie je počet obyvateľov SR na úrovni 5,4 milióna. Európska komisia používa na výpočet rozšírenia mobilných telefónov odlišnú metodiku. Podľa nej bola penetrácia mobilov na Slovensku na úrovni 102 percent. Európska komisia považuje za aktívneho klienta toho, ktorý spraví aspoň jednu platenú operáciu za kratší čas (3 mesiace), ako je to u slovenských operátorov (1 rok).