Vo svojej druhej výročnej správe to uviedol európsky úrad pre informačnú a internetovú bezpečnosť ENISA. Údaj pre medziročné porovnanie ale neposkytol.
Zatiaľ čo pred rokom sa poskytovatelia internetu a e-mailu spoliehali hlavne na sťažnosti klientov, teraz monitorujú dianie v elektronickej komunikácii omnoho aktívnejšie. Na odfiltrovanie spamov používajú približne päť rôznych postupov.
Kontaktné adresy pre prípad nezrovnalostí u klienta teraz zverejňuje skoro každá z opýtaných firiem oproti 60 percentám pred rokom. Všetci poskytovatelia filtrujú prichádzajúce e-maily a 90 percent z nich filtruje i odchádzajúce. Pred rokom to bolo o 15 a 46 percent menej.
Verejnosť podľa organizácie zaznamenala, že sa situácia dostáva pod kontrolu. ENISA však pripomína, že rastie počet spamov, ich veľkosť i dosah a že zostávajú drahým problémom. Členovia organizácie sú popri štátoch únie i Nórsko, Island a Lichtenštajnsko.
Štúdie sa zúčastnilo 30 firiem, ktoré klientom zaisťujú prístup na internet a elektronickú komunikáciu. Ich podrobné odpovede ukázali, že sa zlepšili organizačné i technické kroky. Prieskum sa venoval dvom oblastiam, a to zaisteniu infraštruktúry a spamom ako takým, uviedla ENISA.
Autor: čtk, mg