Na tohtoročnej konferencii GDC, ktorá sa odohráva v San Franciscu, sa nielen nové tituly predvádzajú, ale zároveň aj hodnotí minulý rok. A ten bol úspešný, neskutočne bohatý na kvalitné tituly, takže sa voľby najlepších hier za minulý rok často zvrhli v neskutočné slovné boje, ktorýže titul si zaslúži toto ocenenie. Pri pohľade o niekoľko riadkov nižšie už vidíte, kto si túto cenu odniesol. Skvelá hračka Portal patrí medzi najoriginálnejšie projekty minulého roku a ocenenie si zaslúži. S prázdnou odišlo napríklad Call of Duty 4 alebo RPG Mass Effect. Pre niekoho je možno prekvapujúce umiestnenie najlepšieho nováčika pre titul Crackdown, avšak kto tento nenápadný projekt hral, určite potvrdí, že sa na ňom dá vybudovať závislosť ako na čokoláde. Rebríčku najlepších projektov podľa GDC sa dá vytknúť jediné – pestrosť by neuškodila, hoci víťazné hry patria skutočne medzi špičku. Najlepšia hra roku
Portal (Valve)
Najlepší herný dizajn
Portal (Valve)
Najlepšie umelecké spracovanie
BioShock (2K Boston/2K Australia / 2K Games)
Najlepšia technológia
Crysis (Crytek/Electronic Arts)
Najlepší scenár
BioShock (2K Boston/2K Australia / 2K Games)
Najlepšie ozvučenie
BioShock (2K Boston/2K Australia / 2K Games)
Najlepší nováčik
Crackdown (Real Time Worlds / Microsoft Game Studios)
Najväčšia inovácia
Portal (Valve)
Najlepšia handheldová hra
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (Nintendo / Nintendo)
Najlepšia stiahnuteľná hra
FlOw (thatgamecompany / Sony Computer Entertainment)
Cena za celoživotný prínos do herného priemyslu
Sid Meier
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Zdroj: Gamespot