BRATISLAVA. Tretí mobilný operátor O2 evidoval ku koncu minulého roka 565 tis. registrovaných zákazníkov. V porovnaní s počtom klientov ku koncu tretieho kvartálu je to o 69,4 tis. zákazníkov viac, medzikvartálny prírastok teda predstavuje 14 %. Ako ďalej vyplýva zo zverejnených hospodárskych výsledkov Telefónica O2 Czech Republic, a.s., ktoré sa venujú aj aktivitám spoločnosti na Slovensku, väčšina z registrovaných zákazníkov O2 využívala predplatené služby. Trhový podiel podľa spoločnosti tak dosiahol 5 %, čím Telefónica O2 Slovakia prekonala stanovený cieľ zo začiatku minulého roka.
Hlavné aktivity O2 na Slovensku sa sústredili na propagáciu tarifných služieb, zlepšovanie v oblasti starostlivosti o zákazníkov a pokračujúcu propagáciu predplatených služieb. Cieľom týchto aktivít je ďalší nárast zákazníckej bázy a zlepšenie jej štruktúry so zámerom získať nových zákazníkov tarifných služieb. To vedie k nárastu aktivity zákazníkov v zmysle využívania siete O2 na Slovensku s pozitívnym dopadom na výšku priemerného ročného výnosu na zákazníka (ARPU) a finančnú výkonnosť. Podiel výnosov na Slovensku na celkových výnosoch skupiny Telefónica O2 Czech Republic v štvrtom štvrťroku minulého roku bol však naďalej zanedbateľný.
Ako zo správy ďalej vyplýva, v poslednom štvrťroku vlaňajška sa Telefónica O2 naďalej zameriavala na rozvoj svojej siete, čo umožní postupný presun prevádzky z národného roamingu s pozitívnym dopadom na maržu. "Do konca roku 2007 uviedla spoločnosť do prevádzky približne 550 vlastných základňových staníc, čo umožňuje, aby viac ako 60 % hlasovej prevádzky bolo realizovaných v sieti spoločnosti," informovala skupina. Predajná sieť na konci roku 2007 zahŕňala 14 vlastných predajní, 16 franšízových a viac ako 3,5 tis. predajných miest.