a pokúša aj novinka menom Stranger.
Ide o zmes stratégie (v reálnom čase) a RPG. Misky váh sa prikláňajú skôr na stranu klasického akčného RPG, ale k jeho jednoduchosti má ďaleko. Autori hráčom predhodili ovládanie, za aké sa nemusia hanbiť tie najkomplexnejšie simulácie. Hromada nepohodlných klávesových skratiek, neprehľadných menu a štatistík. To by mohlo vyhovovať náročným hráčom, ktorých osloví aj dĺžka hry 30 - 40 hodín. Plusom pre nich môže byť aj dosť vysoká náročnosť.
No aj ostrieľaným hráčom bude určite prekážať slabá umelá inteligencia a neschopnosť spolubojovníkov rýchlo a efektívne nasledovať vaše príkazy. Tých verbujete podľa uváženia v dedinách za kryštály získané z padlých nepriateľov. Tento mechanizmus pokračuje dookola. Autori sa síce zjavne snažili, ale výsledkom je vždy akýsi nedopečený čudný „mačko-pes“. Kde tu objavíte dobrý nápad, ale ten samotný nestačí.
Aby nebolo dosť zvláštnosti, aj grafika má akúsi nejasnú kvalitu. Na obrázkoch to ešte ujde, ale čudne zvolená farebná schéma a nepresvedčivé lokácie nerobia dobrý dojem. Navyše grafika kladie až smiešne vysoké nároky na počítač. Slušnú robotu tak odviedli iba zvukári a hudobníci.
Stranger je vlastne dokonale verná svojmu názvu. Veľmi podivná hra, ktorá vlastne obsahuje dobré ingrediencie, iba ich niekto upiekol podľa veľmi nešťastného receptu.
Viac o počítačových hrách nájdete na hry.sme.sk