redaja štyroch najvýznamnejších internetových obchodov pôsobiacich na Slovensku, členov SAEC, dosiahol v súčte 1,12 mld Sk a bolo k tomu potrebných 190 tisíc objednávok.
Podľa vyjadrenia zástupcov týchto členov SAEC prevádzkujúcich internetové obchody hej.sk, mall.sk,martinus.sk a pelicantravel.com sa ročný nárast ich tržieb v porovnaní s rokom 2006 zvýšil o 80% – 120%, čo ukazuje zhruba na zdvojnásobenie veľkosti trhu v porovnaní s predchádzajúcim rokom. SAEC odhaduje, že celkový obrat z predaja tovaru a služieb prostredníctvom internetu predstavoval vlani zhruba 2,0 – 2,2 mld Sk.
Kupujúci v internetových obchodoch uprednostňovali v roku 2007 zasielanie tovaru na dobierku. Tento spôsob doručenia a s ním spojenej platby využili takmer dve tretiny zákazníkov. Ďalších 16% sa rozhodlo zaplatiť prevodom z bankového účtu a zhruba rovnaký počet platil v hotovosti. Takmer 10% celkového obratu z predaja tovaru bolo zrealizovaných nákupom na splátky, čo predstavovalo viac ako 63 mil Sk. V segmente služieb boli platby realizované takmer výhradne prevodom z bankového účtu.
Obľuba nákupu tovarov cez internet bola veľmi rovnomerne rozdelená medzi jednotlivé kraje. S výnimkou Bratislavského kraja, ktorý zrealizoval zhruba štvrtinu všetkých nákupov sa ostatných sedem krajov podieľalo na objednávkach tovaru 10 až 13 percentami.
SAEC je nezávislá asociácia podporujúca rozvoj elektronického obchodu a elektronickej komunikácie na Slovensku. Vznikla v roku 1998 a medzi jej členov patria spoločnosti z oblasti informačných technológií, telekomunikácií, finančné inštitúcie, certifikačné autority ale aj podnikateľské subjekty z ďalších oblastí podieľajúcich sa na rozvoji tohto trhového segmentu.
Autor: saec, mg