SME
Piatok, 24. september, 2021 | Meniny má Ľuboš, ĽuborKrížovkyKrížovky

Internet kazí biznis výrobcom porna

Po rokoch rastu tržieb za predaj videokaziet a neskôr DVD sa nad výrobou filmov pre dospelých sťahujú mračná: ľudia už nepotrebujú kupovať to,čo na internete nájdu zadarmo.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

Spoločnosť Vivid, jeden z najväčších výrobcov erotických filmov, donedávna zarábala ročne osemdesiat miliónov dolárov na predaji DVD.

Minulý rok však záujem o ne začal rapídne klesať: kým v roku 2006 tvorili osemdesiat percent zisku spoločnosti, minulý rok to bolo už iba tridsať.

Dôvod poklesu záujmu o kupovanie kaziet, DVD a multimediálnych súborov so šteklivým obsahom je podľa Stevena Hirscha, spoluzakladateľa spoločnosti Vivid, prozaický: ľudia si filmy radšej nájdu zadarmo na internete, ako by mali za ne platiť.

Skryť Vypnúť reklamu

Web je totiž zaplavený nielen pirátskymi erotickými videami, ale aj amatérskymi snímkami, ktoré tisícky ľudí nakrúcajú doma – nákladom na takúto výrobu nemôžu tradiční filmári konkurovať.

Erotický YouTube sa vypláca
Erotický obsah, zadarmo a jednoducho prehrávateľný priamo vo webovom prehliadači, možno dnes nájsť na desiatkach stránok – viaceré z nich ako napríklad PornTube.com, XTu­be.com alebo RedTube.com nielen názvom, ale aj funkciami kopírujú YouTube.com, obľúbenú stránku s amatérskymi neerotickými videami.

Amatéri, alebo filmové spoločnosti vložia na server svoje vlastné video, ktoré potom môže vidieť každý. Rozdiel je iba v tom, že tu neplatia pravidla o nevhodnom obsahu ako na YouTube a videá sprevádza možnosť zakúpiť si celý film a vo vyššej kvalite.

Skryť Vypnúť reklamu

Server XTube.com obsahuje dvestotisíc takýchto videí, podľa autorov však len približne jedno percento návštevníkov prejaví po pozretí videa záujem kúpiť si aj jeho kompletnú verziu.

„Väčšina ziskov plynie z reklamy,“ povedal Curtis Potec, riaditeľ firmy prevádzkujúcej server. Tá stačí na to, aby stránka zarobila ročne rádovo milióny dolárov. „Veľké množstvo ľudí nám hovorí, že toto je budúcnosť pornopriemyslu,“ ho­vorí.

Krátke klipy
Viaceré štúdia, v snahe zachrániť svoje zárobky, začali do stránok s voľným obsahom pridávať svoje vlastné krátke videá. Záujemcov majú nalákať, aby si kúpili celé filmy.

Podľa Gariona Halla z austrálskej spoločnosti Abby­winters.com však táto stratégia nie je veľmi úspešná. „Iba jeden z päťsto ľudí, ktorí si pozrú krátky klip, nakoniec klikne na našu stránku a len jeden z päťdesiatich, ktorí si kliknú, si video aj kúpia,“ povedal Hall pre Reuters.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Jaya Grdinu, prezidenta divízie ClubJenna časopisu Playboy, uverejňovanie bezplatných klipov nie je pre pornoproducentov šťastné riešenie: „Zabíjame sa vlastným me­čom,“ povedal.

Východisko vidí skôr v hľadaní nových distribučných kanálov – napríklad predávaním videí pre mobilné telefóny ale­bo zariadenia ako iPod.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor SR Maroš Žilinka.

Vyše 50 prokurátorov vystúpilo proti Žilinkovi v auguste.


35m
Richard Sulík.

O rozpočtovej zodpovednosti a reformách s ministrom hospodárstva.


a 1 ďalší 17. sep
Ilustračné foto

Nedávno ho obvinili pre daňovú trestnú činnosť.


TASR a SITA 2 h

Neprehliadnite tiež

Musíme si pestovať aktívnu nádej, radí psychologička.


2 h

Nové podcastové správy z vedy.


a 2 ďalší 6 h
Tieto stopy menia pohľad na osídlenie Severnej Ameriky.

Ameriku osídlili ľudia ako poslednú.


TASR 6 h
Noc výskumníkov 2021

Pozerajte s nami live stream z Noci výskumníkov.


23. sep

Inzercia - Tlačové správy

  1. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  2. Schátrali tam kúpele, palác aj železnica. Ako kedysi vyzeralo Trnavské mýto?
  3. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  4. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  5. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  6. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  7. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  10. Znalec slovenského brandy
  1. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  4. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  5. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  8. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  9. Spravte si zásoby zdravia
  10. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 7 908
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 000
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 4 922
  4. Slovenský orloj – svetová atrakcia 3 962
  5. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 3 847
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 567
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 348
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 130
  9. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 069
  10. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 591
Skryť Zatvoriť reklamu