Internet kazí biznis výrobcom porna

Po rokoch rastu tržieb za predaj videokaziet a neskôr DVD sa nad výrobou filmov pre dospelých sťahujú mračná: ľudia už nepotrebujú kupovať to,čo na internete nájdu zadarmo.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

Spoločnosť Vivid, jeden z najväčších výrobcov erotických filmov, donedávna zarábala ročne osemdesiat miliónov dolárov na predaji DVD.

Minulý rok však záujem o ne začal rapídne klesať: kým v roku 2006 tvorili osemdesiat percent zisku spoločnosti, minulý rok to bolo už iba tridsať.

Dôvod poklesu záujmu o kupovanie kaziet, DVD a multimediálnych súborov so šteklivým obsahom je podľa Stevena Hirscha, spoluzakladateľa spoločnosti Vivid, prozaický: ľudia si filmy radšej nájdu zadarmo na internete, ako by mali za ne platiť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Web je totiž zaplavený nielen pirátskymi erotickými videami, ale aj amatérskymi snímkami, ktoré tisícky ľudí nakrúcajú doma – nákladom na takúto výrobu nemôžu tradiční filmári konkurovať.

Erotický YouTube sa vypláca
Erotický obsah, zadarmo a jednoducho prehrávateľný priamo vo webovom prehliadači, možno dnes nájsť na desiatkach stránok – viaceré z nich ako napríklad PornTube.com, XTu­be.com alebo RedTube.com nielen názvom, ale aj funkciami kopírujú YouTube.com, obľúbenú stránku s amatérskymi neerotickými videami.

Amatéri, alebo filmové spoločnosti vložia na server svoje vlastné video, ktoré potom môže vidieť každý. Rozdiel je iba v tom, že tu neplatia pravidla o nevhodnom obsahu ako na YouTube a videá sprevádza možnosť zakúpiť si celý film a vo vyššej kvalite.

Server XTube.com obsahuje dvestotisíc takýchto videí, podľa autorov však len približne jedno percento návštevníkov prejaví po pozretí videa záujem kúpiť si aj jeho kompletnú verziu.

„Väčšina ziskov plynie z reklamy,“ povedal Curtis Potec, riaditeľ firmy prevádzkujúcej server. Tá stačí na to, aby stránka zarobila ročne rádovo milióny dolárov. „Veľké množstvo ľudí nám hovorí, že toto je budúcnosť pornopriemyslu,“ ho­vorí.

Krátke klipy
Viaceré štúdia, v snahe zachrániť svoje zárobky, začali do stránok s voľným obsahom pridávať svoje vlastné krátke videá. Záujemcov majú nalákať, aby si kúpili celé filmy.

Podľa Gariona Halla z austrálskej spoločnosti Abby­winters.com však táto stratégia nie je veľmi úspešná. „Iba jeden z päťsto ľudí, ktorí si pozrú krátky klip, nakoniec klikne na našu stránku a len jeden z päťdesiatich, ktorí si kliknú, si video aj kúpia,“ povedal Hall pre Reuters.

Podľa Jaya Grdinu, prezidenta divízie ClubJenna časopisu Playboy, uverejňovanie bezplatných klipov nie je pre pornoproducentov šťastné riešenie: „Zabíjame sa vlastným me­čom,“ povedal.

Východisko vidí skôr v hľadaní nových distribučných kanálov – napríklad predávaním videí pre mobilné telefóny ale­bo zariadenia ako iPod.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Silné individality, Smer ako mašinéria. Prečo sú prestupy v parlamente častejšie v opozícii

Bolo by správne, ak by strana kontrolovala výkon mandátov?

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Koľko stojí jeden slovenský poslanec

Nezávislý neznamená neplatný.

Stĺpček Jakuba Fila

Nikto by nechcel byť od júla v koži Kalavskej

Žiadna čiastková motivácia nebude fungovať pre vyhoreného lekára.

PLUS

Slovenskí penzisti budú aj naďalej chorí a chudobní

Žiaden dôchodkový strop nepomôže. Toto je vysvetlenie.

Neprehliadnite tiež

Všade vidí smrť. Vedci vytrénovali psychopatickú umelú inteligenciu

Algoritmus Norman robil slávny test s machuľami.

PODCAST ZOOM

Zoom: Sonda rozlúštila 40-ročnú záhadu Jupitera

Najväčšia planéta slnečnej sústavy má o tajomstvo menej.

Čo ľudí v rôznom veku motivuje mať sex?

Ani v starobe sex pre ľudí nestráca význam.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  2. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  3. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  4. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  5. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  6. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  7. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  8. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  10. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 316
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 21 872
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 289
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 101
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 859
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 7 981
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 532
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 213
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 332
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 4 789