Internet kazí biznis výrobcom porna

Po rokoch rastu tržieb za predaj videokaziet a neskôr DVD sa nad výrobou filmov pre dospelých sťahujú mračná: ľudia už nepotrebujú kupovať to,čo na internete nájdu zadarmo.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

Spoločnosť Vivid, jeden z najväčších výrobcov erotických filmov, donedávna zarábala ročne osemdesiat miliónov dolárov na predaji DVD.

Minulý rok však záujem o ne začal rapídne klesať: kým v roku 2006 tvorili osemdesiat percent zisku spoločnosti, minulý rok to bolo už iba tridsať.

Dôvod poklesu záujmu o kupovanie kaziet, DVD a multimediálnych súborov so šteklivým obsahom je podľa Stevena Hirscha, spoluzakladateľa spoločnosti Vivid, prozaický: ľudia si filmy radšej nájdu zadarmo na internete, ako by mali za ne platiť.

Web je totiž zaplavený nielen pirátskymi erotickými videami, ale aj amatérskymi snímkami, ktoré tisícky ľudí nakrúcajú doma – nákladom na takúto výrobu nemôžu tradiční filmári konkurovať.

Erotický YouTube sa vypláca
Erotický obsah, zadarmo a jednoducho prehrávateľný priamo vo webovom prehliadači, možno dnes nájsť na desiatkach stránok – viaceré z nich ako napríklad PornTube.com, XTu­be.com alebo RedTube.com nielen názvom, ale aj funkciami kopírujú YouTube.com, obľúbenú stránku s amatérskymi neerotickými videami.

Amatéri, alebo filmové spoločnosti vložia na server svoje vlastné video, ktoré potom môže vidieť každý. Rozdiel je iba v tom, že tu neplatia pravidla o nevhodnom obsahu ako na YouTube a videá sprevádza možnosť zakúpiť si celý film a vo vyššej kvalite.

Server XTube.com obsahuje dvestotisíc takýchto videí, podľa autorov však len približne jedno percento návštevníkov prejaví po pozretí videa záujem kúpiť si aj jeho kompletnú verziu.

„Väčšina ziskov plynie z reklamy,“ povedal Curtis Potec, riaditeľ firmy prevádzkujúcej server. Tá stačí na to, aby stránka zarobila ročne rádovo milióny dolárov. „Veľké množstvo ľudí nám hovorí, že toto je budúcnosť pornopriemyslu,“ ho­vorí.

Krátke klipy
Viaceré štúdia, v snahe zachrániť svoje zárobky, začali do stránok s voľným obsahom pridávať svoje vlastné krátke videá. Záujemcov majú nalákať, aby si kúpili celé filmy.

Podľa Gariona Halla z austrálskej spoločnosti Abby­winters.com však táto stratégia nie je veľmi úspešná. „Iba jeden z päťsto ľudí, ktorí si pozrú krátky klip, nakoniec klikne na našu stránku a len jeden z päťdesiatich, ktorí si kliknú, si video aj kúpia,“ povedal Hall pre Reuters.

Podľa Jaya Grdinu, prezidenta divízie ClubJenna časopisu Playboy, uverejňovanie bezplatných klipov nie je pre pornoproducentov šťastné riešenie: „Zabíjame sa vlastným me­čom,“ povedal.

Východisko vidí skôr v hľadaní nových distribučných kanálov – napríklad predávaním videí pre mobilné telefóny ale­bo zariadenia ako iPod.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Čo treba vedieť o osýpkach? Desať otázok a odpovedí

V štyroch krajoch nefunguje proti ochoreniu kolektívna imunita.

EKONOMIKA

Chorí ľudia sa dostali do pasce. Štát žiada nedostupné papiere

Sociálne zariadenia sa nevedia dostať k príspevkom.

KOMENTÁRE

Keď sú osýpky v hlavách

Keď sa na osýpky neočkovalo, ročne sa nimi nakazilo 10- až 20-tisíc detí.

Neprehliadnite tiež

Slováci pomáhajú hľadať pôvod záhadných častíc, ktoré môžu popierať Einsteina

Balón NASA vyniesol do stratosféry Zeme testovací experiment EUSO.

Chémia ukrýva tajomstvo. Posledný prvok je v nedohľadne

Mendelejev predstavil prevratné usporiadanie známych chemických prvkov v periodickom systéme. Predpovedal aj existenciu neobjavených prvkov.

Ako uvariť najlepší a najzdravší čaj podľa vedy

Má mlieko vplyv na zdravotné benefity čaju? Je zdravší zelený alebo čierny čaj?

Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  2. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  6. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  7. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  10. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 281
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 302
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 944
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 058
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 937
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 460
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 505
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 382
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 085
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 703

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop