BERLÍN. T-Mobile, mobilná divízia nemeckej telekomunikačnej spoločnosti Deutsche Telekom (DT), rozšírila v roku 2007 svoju globálnu zákaznícku základňu o 11,1 mil. klientov, čo predstavovalo 10,3-percentný medziročný nárast. Vďaka silnému rastu v strednej a východnej Európe a USA tak počet zákazníkov mobilného operátora T-Mobile vzrástol vlani na 119,6 mil. osôb. Tento výsledok zahŕňa aj 2,2 mil. klientov holandskej divízie Orange, ktorú DT odkúpil v minulom roku. Informovala o tom v utorok spoločnosť DT na svojej internetovej stránke.
Spoločnosti sa darilo aj na domácom trhu, kde si vlani pridala 4,5 mil. zákazníkov. T-Mobile to pripisuje najmä novým balíkom produktov, ako aj predaju populárneho mobilného telefónu iPhone. Od jeho uvedenia na trhu v novembri minulého roka sa preň rozhodlo približne 70 tis. klientov. Silný výkon však už tradične zaznamenala americká divízia T-Mobile USA, ktorá ukončila rok s rekordným počtom 28,7 mil. zákazníkov. Slovenská divízia T-Mobile Slovensko ukončila minulý rok s počtom zákazníkov 2,367 mil., čo predstavovalo medziročný nárast o 166 tis. osôb.
Opačný vývoj zaznamenala divízia pevných liniek T-Com, ktorá vlani stratila približne 2,1 mil. zákazníkov, z toho 537 tis. v poslednom kvartáli vlaňajška. Naopak prírastok nových klientov evidovala internetová divízia, ktorá zvýšila počet predplatiteľov vysokorýchlostného internetu DSL v roku 2007 o takmer 2 mil., z toho 526 tis. v štvrtom štvrťroku. Spoločnosť to pripisuje úspechu nových ponúk, ktoré kombinujú telefónne a internetové služby. DT tak kompenzuje pokles záujmu o tradičné pevné linky silným výkonom internetovej a mobilnej divízie.