Legálne sťahovanie hudby je stále obľúbenejšie

Celosvetové tržby online obchodu s hudbou vzrástli v roku 2007 o 40 percent. Príjmy dosiahli tento rok 2,9 miliardy amerických dolárov (v prepočte 66,3 miliardy slovenských korún), vyhlásila v ročnej správe Medzinárodná federácia fonografického priemyslu

foto - intel

(IFPI).

V roku 2006 boli tržby 2,1 miliardy dolárov (približne 48 miliárd slovenských korún) a v roku 2004 380 miliónov dolárov (približne 8,7 miliardy slovenských korún). "Hudobným priemyslom sa ženie revolúcia a nahrávacie spoločnosti sa prispôsobujú digitálnemu trhu," vyhlásil predseda a riaditeľ IFPI John Kennedy. Podľa údajov IFPI bola najsťahovanejšou skladbou roka 2007 Girlfriend od Kanaďanky Avril Lavigne, v trojke najpredávanejších je aj Flavor of Life Utadu Hikara a Umbrella od Rihanny.

Článok pokračuje pod video reklamou

Legálne sťahovanie hudby z internetu je každý roko populárnejšie. V roku 2003 boli tržby z digitálneho predaja hudby nulové, dnes tvoria 15 percent tržieb globálneho hudobného priemyslu. Medzi rokmi 2003 a 2007 vzrástol počet legálnych online hudobných obchodov viac ako desaťkrát. Na začiatku ich bolo asi 30, o niekoľko rokov mali fanúšikovia možnosť nakupovať na viac ako 500 stránkach. Počet legálne dostupných skladieb sa zvýšil z jedného milióna na viac než šesť miliónov.

IFPI, ktorá vedie dlhotrvajúci boj proti nelegálnemu sťahovaniu, vyzvala vlády na vytvorenie "konkrétneho programu a aktivít" proti hudobnému pirátstvu. Organizácia uviedla príklad Francúzska, kde sa poskytovatelia internetových služieb dohodli, že odpoja tých používateľov, ktorí opakovane porušujú autorský zákon.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 25 799
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 193
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 979
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 346
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 388
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 727
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 937
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 345
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 102
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 891