Žáner akčných titulov je natoľko rozsiahly, že by sa z prvého zoznamu titulov, ktoré stoja za spomenutie, určite zamotala hlava každému.
Je ich jednoducho mnoho, neskutočné množstvo, pričom opomenúť jeden kúsok by bola škoda, pretože by nás to mohlo škrieť. Akčný žáner jednoducho patrí medzi najobľúbenejší a nikto na tom nič nezmení. Keď sme volili 15 najperspektívnejších akčných hier, museli sme hneď niekoľko vypustiť, pretože zosmoliť dvadsiatku hier by bolo príliš náročné z časového hľadiska a ono pretĺkať sa článkom o 30 tisíc znakoch tiež nie je snom bežného čitateľa.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Lenže pri akčných tituloch sa nedá len tak vynechať 20 hier, ktoré možno zamávajú hodnoteniami privysoko. Preto si tohtoročné akčné hviezdy skutočne len predstavíme, ku každému kúsku utrúsime vetu dve, aby sme príliš nezdržovali a dostalo sa na úplne každého. Pre niekoho alibistický krok, no všetky podrobnosti sa dozviete o drvivej väčšine hier z nášho novinkového servisu, prípadne z predstavení či preview. Poďme teda na to – 32 kandidátov netrpezlivo čaká.
Age of Conan: Hyborian Adventures
PC, Xbox 360 – máj 2008
Tento Conan možno ani nie je tak typicky akčným titulom, pretože ide primárne o MMO titul, avšak jeho akčné korene sú viditeľné. Bájny bojovník totiž nebol žiadny učenec, neovládal mágiu a ani kúzla, išlo mu skôr rúbanie mečom. A práve na to vsádza spoločnosť Funcom – prepracovaný bojový systém a dobre známy svet plný krvi a príšer. Na začiatku si prejdeme singleplayerovú kampaň (všetko sa naučíme) a potom vhupsneme rovno do MMO časti, kde už na nás čakajú desiatky dedín a ostatní živí hráči. Postup úrovňami nebude chýbať, ale previazanie na akčnú zložku to celé oživuje. Dead Space
PC, Xbox 360, PS3 – 2008
Keď sa už Electronic Arts vrhne na hororový projekt, v ktorom sa nebojí použiť trochu krvi, začína sa blýskať na lepšie časy. Máme tu bežného mechanika, ktorý má opraviť bežnú poruchu na bežnej ťažobnej lodi, avšak všetko napokon dopadne trochu inak, než sa očakávalo a zistíme, že na opustenej lodi sa udomácnila cudzia forma života, ktorá pretvorila všetko okolo seba k obrazu svojmu. Na svet mŕtveho vesmíru sa budeme pozerať z pohľadu tretej osoby, fascinovať by nás mali výlety do vesmíru, kde pri nízkej gravitácii číha smrť doslova na každom kroku. Najviac sme však zvedaví, akú porciu strachu nám to herný gigant ponúkne, pretože doteraz sa snažil tvoriť výhradne pre mainstream. Resident Evil 5
Xbox 360, PS3 – zima 2008
Zombík sem, zombík tam. Známa zombie série sa preslávila všade vo svete, jej kvality sú dobre známe, takže nový diel vznikajúci na next-gen konzoly nikoho neprekvapí. Oficiálne piaty diel prinesie okrem skutočne podmanivej grafiky aj skutočne vrchovatú porciu strachu. Zatiaľ sa síce presne nevie, kam hru tvorcovia umiestnili, môžeme len hádať a tipovať Afriku, kde znovu prepukne šialenstvo a obrovský dopyt po mozgoch nášmu hrdinovi z prvého dielu, Chrisovi Redfieldovi, pripraví nejednu nepríjemnú situáciu. Davy ľudí vrhajúce sa do skutočne nechutných jatiek vyzerajú nádherne, to sa musí nechať, niektoré momentky a záblesky prezentované vo videu naháňajú strach a ani sme to nehrali. Otázna zostáva samotná hrateľnosť. Vyzerá to výborne, len nech to príde ešte v tento rok.
Alone in the Dark
PC, Xbox 360, PS3 – máj 2008
Patálie okolo dátumu vydania už konečne pominuli, takže sa návrat skutočne prvého survival hororu môžeme tešiť s otvorenou náručou. O tomto projekte sme vás informovali pravidelne a hoci sa v poslednom čase debatovalo len o dátume vydania, stále sa tešíme na paranormálne dobrodružstvá z New Yorku, kde sa normálny svet premení na boj o život. Všetko sledujeme z pohľadu tretej osoby, prostredie bude plne interaktívne (ničenie predmetov, zapaľovanie predmetov ohňom), dej rozkúskovaný do jednotlivých častí (takže si budeme pripadať ako v seriáli) a to všetko je podávané v nádhernej grafike. Tajomstvo Central Parku je totiž temnejšie ako sa nám môže zdať. Svet okolo nás by mal žiť po svojom a my ho svojimi skutkami na ceste za splnením úlohy budeme ovplyvňovať – napríklad svetlom z baterky prilákame podivné kreatúry, či vzbudíme ich pozornosť zbytočným hlukom ako napríklad rozbitím skla na aute, ktorým chceme z miesta činu utiecť. Príkladov by sa našlo mnoho, na ďalšie podrobnosti však už dlho čakať nebudeme. Mortal Kombat 8
Xbox 360, PS3 – TBA
Dobre, je to možno trochu alibistické, ale Mortal Kombat bol kedysi vynikajúcim kúskom a hoci ťaží z mena svojich známych predchodcov a pokračovanie už nie sú ako kedysi, stále sa akoby nostalgicky tešíme na pokračovanie. Osmička by mala byť skutočne next-gen pokrmom, takže si len pripomenieme, že 3D arény budú skutočne 3D, detailní bojovníci robia tie najbrutálnejšie kombá a podobne. Hra zatiaľ síce stopercentne potvrdená nebola, ale...
Tekken 6
PS3 – leto 2008
Klasika sa vracia, aby dokázala, že práve Playstation je platforma bojovkám zasľúbená. Bude to vyzerať úžasne (HD grafika je predsa HD grafika), všetky postavy líšiace sa bojovým štýlom nás dostanú detailnými animáciami, každá hra bude zábavná, pribudne plnohodnotný multiplayer mód (odskúšaný vďaka PS3 verzii Dark Resurrection), s istotou aj nové postavy, dokonca sa nahlas hovorí aj o nejakých minihrách, ktoré by mohli spríjemniť mlátenie. Niektorí odvážlivci tvrdia, že do ovládania sa dostane aj možnosť využitia gyroskopických vlastností Sixaxisu. Je to však úplne jedno, žiadne pokračovanie Tekkenu nikdy nesklamalo a vždy o krok predbehlo predchodcu. SoulCalibur 4
Xbox 360, PS3 – jeseň 2008
SoulCalibur je na rozdiel od Tekkenu zameraný viac na akciu, navyše sa mlátime pomocou zbraní, takže sa dá použiť hafo ďalších spôsobov na odlíšenie jednotlivých postáv. Nech je to akokoľvek, zvládnutie SoulCaliburu 4 bude znovu jednoduché, no dokonalé ovládnutie náročne, pretože hrateľnosť je založená na presnom ovládaní a využívaní útokov a obrany. Spracovanie hralo v sérii SoulCalibur prím vždy a štvrtý diel je na tom rovnako – alebo vás obrázok s odhalenými časťami ženského tela nezaujal? Štvrtý diel bude predovšetkým omnoho krajší, bude využívať výkon konzol naplno. Bude to stačiť? Pri takmer dokonalom bojovom systéme, ktorý SoulCalibur predvádza, by sme sa tomu ani nedivili. Rainbow Six Vegas 2
PC, Xbox 360, PS3 – marec 2008
Nech je to akokoľvek, UbiSoft má skvelé série a venuje sa im s láskou, čo je vidieť. Fanúšikovia kedysi taktického simulátoru dali na seba akčný mejkap a ono vlastne ani vôbec nevadí. Predošlé kasínové dobrodružstvo dopadlo na výbornú, všetci od radosti výskali, preto je pokračovanie zasadené znovu do Las Vegas neprekvapujúce. Príbeh by sa mal po otvorenom konci jednotky dopovedať, trochu sa pohrabeme v minulosti, no základom ostáva zabíjanie teroristov v interaktívnom prostredí, pričom spôsob boja nenápadne pripomína neustále skrývanie sa za prekážky v Gears of War. A potom samozrejme klasické novinky ako nové mapy do MP, vylepšená umelá inteligencia, detailnejšie prostredie, nové pohyby atď. Kane & Lynch 2
PC, Xbox 360, PS3 – 2008
Prvý diel kontroverznej akcie, v ktorej ide len a len o zabíjanie a neutíchajúcu akciu so zápornými charaktermi v hlavných úlohách, sa dočká pokračovania. Vedeli sme to, Eidos sa teší, pretože sa hra veľmi dobre predáva, ale to je tak všetko, čo zatiaľ vieme.
Grand Theft Auto 4
Xbox 360, PS3 – jar 2008, ale môže sa meniť
Séria Grand Theft Auto je natoľko známou značkou, že ju stačí spomenúť a všetci sú namäkko. Štvorka bude mať premiéru na next-geny možno už čoskoro, aj keď sa neustále ozývajú hlasy priamo od tvorcov, že žiadny termín platiť nemusí, pretože hru vydajú až v okamihu, keď bude podľa nich skutočne dokončená. V našom preview sme vám všetko podrobne rozobrali, takže sa nebudeme opakovať a prebehneme si to len skrátene: hrdina Nico Belic prichádza za svojim bratrancom Romanom do Ameriky prežiť si svoj americký sen. Lenže ono to dopadne tak trochu inak. Nepôjde o až tak rozsiahle mesto (samozrejme nie reálne, aj keď náznakov a odkazov tu je mnoho, hlavne na NY) ako v San Andreas a vlastne celá séria dostáva dospelejší ráz, nevyzerá to tak komixovo alebo ako paródia. Tým pádom aj príbeh bude zohrávať dôležitejšiu úlohu a rozprávanie v otvorenom svete dostane väčší priestor. Z technologického hľadiska pôjde o kvalitný projekt. Len kedy to bude? Ghostbusters
PC, PS2, Xbox 360, PS3, DS, Wii – jeseň 2008
Krotitelia duchov sa vracajú a rozhodne to nebude len tak pre nič za nič. Technológia pokročila natoľko, aby sme si mohli vychutnať neoficiálny tretí diel filmu ako hru! Fanúšikovia filmu jasajú, pretože chytanie duchov bude síce akčné, ale celé to má atmosféru filmov aj vďaka zapojeniu sa hlavných protagonistov do tohto projektu. Podivné prízraky len tak voľne po uliciach lietať nemôžu, preto nastupuje neohrozená partia hrdinov. Nebude to nič sofistikované, ale prečo nie?
Mafia II
PC, Xbox 360, PS3 – 2008
Českí vývojári z bývalého Illusionu správou o pokračovaní Mafie okamžite ochromili domáce publikum. Všetci sa tešia, všetci vykrikujú od radosti a skáču meter do výšky. Ani sa o hre toho veľa (oficiálne) nevie, ale aj tak to robia. A my s nimi. Prvá Mafia bola totiž výborná hra a dvojka bude pokračovať v tomto tempe. Aspoň v to veríme. Príbeh sa presunie na prelom 40. a 50. rokov minulého storočia, grafika bude porovnateľná s GTA, rušné mesto bude žiť svojim životom a čo je najlepšie príbeh by mal byť znovu dôležitou súčasťou hry, takže žiadne akčné pobehovanie a vraždenie len tak pre zábavu by nemalo hroziť. Prvé video to potvrdzuje. Nastal čas znovu nainštalovať prvý diel, čo poviete? Hei$t
PC, Xbox 360, PS3 – leto 2008
Hlavným hrdinom v tejto hre (trikrát fuj za dementné pchanie znakov do názvov hier – preto ho z trucu ani nespomenieme) kladný hrdina rozhodne nie je. Vo virtuálnom San Franciscu sa po prebudení pozriete do diáru a uvidíte, čo vás čaká: vykradnutie banky, návšteva strip baru, finančné vylepšenie v nejakom hoteli s nóbl reštauráciou. Ste jednoducho zlodejom, nepracujete sami a po meste si chodíte (alebo cestujete, vozidlá sú samozrejme voľne prístupné a poistku platiť nemusíte). Navyše to celé nie je brané smrteľne vážne, dej je zasadený niekoľko desiatok rokov do minulosti, takže minimálne obrovské americké káry nám náladu určite spravia. Uvidíme ako bude prebiehať samotná akcia v podnikoch, respektíve kradnutie. Ale táto hra (a just) má svoje čaro už na prvý pohľad. Saint´s Row 2
Xbox 360, PS3 – jeseň 2008
Keď sa tento projekt objavil na X360, okamžite bol pasovaný za plnohodnotného nástupcu GTA. Mesto, gangy, podobné nadnesené spracovanie, jednoducho všetko tak ako má byť, navyše sa to celé zaujímavo hralo, nechýbalo zopár drsných slov. Hra slávila úspech, tak prečo nespraviť pokračovanie? A my hovoríme, prečo nie? Bude to väčšie, prepracovanejšie, inteligentnejšie, pripojí sa multiplayer, tak prečo nie? L.A. Noire
PS3 – 2008
Každý máme svoju srdcovku, v ktorú dúfame, že sa v tento rok objaví. Noir detektívka L.A. Noire je jedným z našich tajných želaní. Predvojnové obdobie snímané v depresívnych farbách (možno to bude znieť šialene, ale my chceme čiernobielu hru!) spraví z LA to najkrajšie miesto pre naše duše. Klasickí detektívi v plášťoch neustále fajčiaci jednu cigaretu od druhej, zradné ženy, bary ponúkajúce jeden pohárik za druhým a konšpirácia siahajúca poriadne vysoko, takže tá vyšetrenie tej jednej vraždy nebude brnkačka. Možno to nebude hit pre bežnú verejnosť, ale toto je náš čierny kôň sezóny.
Mercenaries 2: World in Flames
PC, PS2, Xbox 360, PS3 – jar 2008
Všetci tak žerú otvorené svety, v ktorých si môžete ísť kam sa vám za chce, tak prečo to neaplikovať aj do vyslovene akčnej hry, v ktorej hrajú hlavnú úlohu žoldnieri, bojujúci za dobro. Za dobro, ktoré ponúkne viac peňazí. Prvý diel Mercenaries sa podaril, dvojka je na ceste a čaká nás búrlivý výlet po Venezuele. Máme tu občiansku vojnu, krutého diktátora, rebelských povstalcov, naftových magnátov a do toho určite prehovorí aj nejaká tá miestna mafia. Kto ponúkne viac? Dôležité však je, že svet je skutočne prístupný všetkým možnostiam, takže vybuchnúť môže všetko, povoziť sa môžete na všetkom a baviť sa budete podľa vlastného gusta. Alan Wake
PC, Xbox 360 – 2008
Kedy k nám dorazí psychologický triler, ktorý by sme mohli charakterizovať ako podivného potomka Lynchovho Twin Peaks a Kingových hororov, v ktorých hrá hlavnú úlohu spisovateľ, netušíme, no fínski vývojári z Remedy nás už roky držia v napätí. A ono nepoľavuje a stále záujem rastie. Ťažko odolať zamotanému príbehu, ktorý pre jeho rozsiahlosť nebudeme popisovať, všetko sa dozviete z preview a noviniek. Teraz sa však objavila správa, že Alan Wake bude pre PC výhradne Vista hrou, čo sa nám veľmi nepozdáva, ale práve toto je jeden z projektov, kvôli ktorým sme ochotní podstúpiť takmer všetko. Devil May Cry 4
PC, Xbox 360, PS3 – február
Už čoskoro nás príde navštíviť brutálne rýchla akcia, v ktorej sa nezastavíme ani na sekundu a kombináciou meču a pištolí pozabíjame milióny démonov. Aj keď sa hranie môže zdať na prvý pohľad jednoduché, veď len neustále stláčate útok, ono to až tak jednoduché nie je a DMC je tradične hardcore záležitosťou, v ktorej nováčik zomiera na každom kroku, pretože nedokáže medzi protivníkmi „tancovať“. Nesmierne rýchla akcia však láka každého a pri jej zdolávaní budeme musieť siahnuť na dno svojich síl, no nikomu to zatiaľ nevadilo. Elveon
PC, Xbox 360 – 2008
O tomto slovenskom projekte sme už pekne dlhú dobu nepočuli, ale na elfské dobrodružstvo bežiace na Unreal engine tretej generácie sa stále tešíme. Úžasné spracovanie s pôsobivou architektúrou a animáciou postáv rozhýbe fantasy príbeh, na aký nie sme príliš zvyknutí (to sa stane, ak nahneváte bohov). Aj keď sa tu vyskytnú aj RPG prvky, hlavnou črtou je bojový model, ktorý by mal byť prepracovaný do najmenších detailov. Po Zaklínačovi a originálnom ovládaní tomu aj veríme a súboje podľa prvých ukážok vyzerali skutočne prirodzene, dokonca vývojárom s nimi pomáhali aj experti na historický šerm. Nechajme sa prekvapiť. Okolo tohto projektu je síce podozrivé ticho, no stále sa na ňom húževnato pracuje. Total Overdose 2
PC, PS2, Xbox 360 – jeseň 2008
Jednotka nás dostala svojim šialeným tempom, vtipom a podmanivou hrateľnosťou. Je to jednoducho sympatická akcia parodujúca Desperada a podobné chuťovky s Banderasom. Nedá sa povedať, že by hra vyzerala úžasne alebo používala originálne princípy (niečo na štýl GTA v mexickom prostredí). Ono to je jednoducho „iba“ chytľavé a vydržíte pri tom presedieť dlhé hodiny. A to sa predsa ráta. Veríme, že pokračovanie v tom nepoľaví.
Dark Sector
Xbox 360, PS3 – jar 2008
Čoskoro by sa mal objaviť aj akčný titul Dark Sector, ktorý je vo vývoji už pomerne dlhú dobu, no neustále odkladanie ho takmer vymazalo z našich myslí. Máme tu hrdinu, ktorý má špeciálny (a ostrý) bumerang, dokáže meniť svoju formu a pobehuje po depresívne ladenom prostredí, ktorému šéfuje despota. Krvavé stvárnenie odseknutých hláv taktiež nie je na zahodenie, len sa trochu obávame, aby hra mala aj dušu a nevsádzala len na výborné spracovanie a prvý dojem. Lost
PC, Xbox 360, PS3 – február 2008
Dobre, možno to nebude hit, ale tomuto hernému spracovaniu seriálu v kútiku duše veríme a fandíme. Seriál sa pozeral dobre a prežiť si známe udalosti z troch sezón za inú postavu a sledovať všetko z iného pohľadu rozhodne zaujímavé je. Trochu to možno pohnojí (bez prepáčenia, toto je proste podraz) engine prvého Ghost Recon: Advanced Warfighter, možno to bude príliš jednoduché a príliš krátke, ale ak sa tvorcom podarí zachytiť pôsobivú atmosféru originálu, zavrieme oči nad ostatnými prehreškami. Len aby to nebolo len naše zbožné prianie. Metal Gear Solid 4
PS3 – jar 2008
Zrejme posledné Snakeovo dobrodružstvo, takže sa s ním Kojima hrá deň čo deň, aby túto špionážnu sériu zakončil s grandióznym finále. Vypichnúť len niekoľko vlastností je obtiažne: vyzerá to úžasne, príbeh a postupné rozpletanie zápletky s mnohými zvratmi a situáciami, nad ktorými nám poklesne čeľusť, skvelé ovládanie, uveriteľné umelá inteligencia, ale hlavne atmosféra, že ste priamo tam, že si užívate film. Tri MGS na systémy PS získali úplne, ale skutočne úplne každého. Štvorka výnimkou určite nebude. Určite sa nebojíme o kvalitu tohto projektu, len aby niektorí recenzenti a hráči neboli až príliš zaslepení očakávaniami. Pre majiteľov PS3 nutnosť. The Bourne Conspiracy
Xbox 360, PS3 – leto 2008
Známy špionážny film určite poznáte, teraz však na Matta Damona zabudnite. Vývojári sa rozhodli vziať známe meno, no čerpať budú z knižnej predlohy od Roberta Ludluma. Hráč si tak užijete rôzne konšpiračné teórie v koží „nového“ Jasona Bourneho. Z pohľadu tretej osoby si nielen zastrieľame, ale sa aj trochu pobijeme (vraj jeden z najprepracovanejších bojových modelov). Bude to síce prevažne akčný titul, v ktorom to bude klasicky búchať a kopancov a pästí si užijeme neúrekom, avšak zlepené to bude zaujímavým príbehom, čo by mohlo zdvihnúť titul do nadpriemerných vôd. Splinter Cell: Conviction
PC, Xbox 360 – jar 2008
Vôbec netušíme, v akej fázy sa tento projekt vôbec nachádza, či platí dátum vydania, či to dopadne podľa slov vývojárov, pretože sa objavujú nepríjemné správy, že sa to nestíha, nevyzerá to tak dobre, neovláda sa to tak dobre a tvorcovia vlastne ani nevedia, čo vlastne chcú. Bývalý špeciálny agent Sam Fisher sa zaradí do zástupu obyčajných ľudí a pokúsi sa odhaliť tajomstvá jeho predošlého zamestnávateľa. Niečo tu nehrá, a preto nebudete mať k dispozícii technologické hračky, ale sa musíte spoliehať na vlastná dôvtip. Nesmiete vzbudiť pozornosť, ak sa tak stane, rýchlo sa zdekujete alebo potichu odstránite súpera. Pripomína to Assassin´s Creed (davy ľudí a s tým súvisiaca umelá inteligencia jednotlivých charakterov, obhliadky miesta činu, snaha zostať v utajení) v súčasnosti – mimochodom, to je tiež očakávaný projekt, avšak len pre PC, konzolové verzie už vyšli. Nebude to teda tradičná stealth akcia ako ju poznáme, všetko sa posunie do sociálnejšej roviny, Sam už nie je klasický kladný hrdina. Ninja Gaiden 2
Xbox 360 – marec 2008
Keď sa rúbe drevo, lietajú triesky. A keď sa rúbu ninjovia, lietajú odseknuté končatiny a všade strieka krv. Akčný titul Ninja Gaiden je krvavý riadne, brutálne súboje vás čakajú na každom kroku a to v typicky japonskom prostredí. Hrateľnosť založená na neustálej akcii je pre hráčov rozhodne zaujímavá, navyše všadeprítomná krv dáva všetkému ráz klasických kung-fu filmov. Hydrophobia
Xbox 360, PS3 – jeseň 2008
Potápajúca sa loď, na ktorej sa nachádzajú teroristi. A vy v hlavnej úlohe slečny, ktorá neznáša vodu a musí sa z tohto pekla dostať. Najlepšie živá. Neustály pochod vpred z potápajúcej sa lodi vám ponúkne nielen logické problémy, ale si istotne všimnete aj prepracovaný fyzikálny model vody, takže niektoré predmety klesajú ku dnu, na iné sa môžete vyškriabať, niektoré vám zatarasia cestu či vás môžu zraniť, iné využijete k svojej obrane. Minimálne zaujímavá myšlienka na hru.
Tomb Raider: Underworld
PC, PS2, Xbox 360, PS3, Wii – zima 2008
Eidos síce tento projekt odložil pre zlé financovanie až na samotný záver tohto roku, no nie je dôvod netešiť sa. Lara Croft je síce už pre niekoho možno príliš obohraná a nudná, avšak odkedy ju dostali do rúk vývojári z Crystal Dynamics, tešíme sa na každý jej krok, pretože vedia, čo majú ponúknuť a na čo je Lara stavaná. Najnovší Underworld sa teda nevydá futuristickou cestou, neponúkne nám nič špeciálne novátorské, znovu to bude akčná adventúra, vsádzajúca primárne na skúmanie prostredia. Uncharted: Drake´s Fortune by sa dal k Tomb Raiderovi prirovnať, avšak Underworld bude vsádzať na akciu len minimálne a vracia sa ku koreňom. Mayské chrámy ponúkajú mnoho možností, navyše majú momentálne tvorcovia more času na prípravu grafickej next-gen verzie. Sústredia sa nielen na prepracovanú architektúru, ale napríklad aj moderné efekty, pričom veľký dôraz kladú napríklad na dážď. Na bližšie prezradenie je však zatiaľ času dosť. Indiana Jones
Xbox 360, PS3 – máj 2008
LucasArts sa rozhodli oživiť svoju legendu súčasne príchodom štvrtého filmu na plátna kín. Či sa to stíha (film aj hra zároveň), zatiaľ netušíme, no už teraz je zrejmé, že Indy bude trochu viac akčný, než by sme možno čakali. A už keď vsádza na akciu, tak to vyzerá na úrovni. Skutočne dômyselný fyzikálny model totiž odlišuje jednotlivé objekty na scéne podľa zloženia. Ak hodíte protivníka na auto, reálne sa po ňom zošmykne. Ak ho hodíte do skleneného výkladu, sklo sa rozbije. Podobnú reakciu môžete čakať pri drevenom plote, len je fyzika prepočítaná na každú latu zvlášť. Skúsite to zopakovať a plot sa zničí iným spôsobom! V tomto má LucasArts skutočne veľké plus, avšak Indy na akciu nikdy príliš nebol. Army of Two
Xbox 360, PS3 – jar 2008
Kooperujúca dvojica špeciálnych vojakov riešiaca zapeklité problémy, navyše pre čierny humor nejde ďaleko? To sa nám páči. Hoci bola hra už v niektorých redakciách vo forme review verzie, rozhodli sa v EA, že Army of Two ešte nevydajú a poriadne to celé otestujú. Môžeme sa domnievať, či bol za tým chladný kalkul z nabitej jesene a možnosti neprerazenia titulu alebo skutočná snaha priniesť len to najlepšie, určite však nejaký ten mesiac hre uškodiť nemôže. Zvedaví sme hlavne na umelú inteligenciu partnera, ale toho sa môže hocikedy chopiť kamarát a vybojujete víťazstvo v kooperatívnom režime. Fungovať bude známy princíp skrývania sa za prekážky, pomalý postup a vzájomné krytie sa. Sillent Hill 5
Xbox 360, PS3 – 2008
Hoci na tomto projekte pracujú Američania, na všetko dohliadajú japonské oči. Navyše sú tvorcovia z The Collective veľkými fanúšikmi hororovej série, takže ju nechcú spackať. Základné rysy sme vám predstavili v podrobnom preview, takže len pripomenieme, že súboje už nebudú vyzerať tak nemotorne, logické hádanky sú vložené do hrania prirodzeným spôsobom a tradičné „silenthillovské“ bububu chýbať nebude, rovnako depresívne výjavy, pri ktorých vám váš mozog vrieska ako o dušu. Neuškodil by nejaký záber z hrateľnej ukážky, takto len varíme z vody, ale na Silent Hill sa spoliehame ako na najstrašidelnejší projekt tohto roku. Just Cause 2
PC, Xbox 360, PS3 – jeseň 2008
Rico Rodriguez sa vracia. Prvý diel mal hodnotenia od mierne nadpriemerných po nadšené, ale pokračovanie si zaslúži. Obrovský tropický ostrov, mnoho frakcií, takmer nekonečná voľnosť, bláznivé nápady v podobe zachytávania sa špeciálnym hákom za vozidlá alebo poletuchy, či rýchle a arkádové prestrelky. Pokračovanie sa pokúsi obmedziť nudnú vatu okolo na minimum, takže sa nebudete niekedy cítiť na ostrove ako stratení. Hrateľnosť nadovšetko a tú mohol prvý diel rozdávať hrsťami, pokračovanie zrejme opačným smerom nevykročí.