áliť napríklad Age of Empires, si však nikdy nezískala, a tak sa o to autori snažia teraz tretím dielom.
V prvom rade prišlo na veľké škrtanie. Preč je množstvo epoch ľudskej civilizácie, cez ktoré ste postupne prechádzali. Preč je aj možnosť vybrať si zo štrnástich národov. Zostal len Západ, Východ a Ďaleký východ, s ktorými sa budete prebíjať len v piatich časových obdobiach. Hra tak prišla o svoj najväčší – hoci dosť diskutabilný – tromf. Bojové strany sa od seba veľmi nelíšia. Až na drobnosti prakticky ovládate rovnaké jednotky líšiace sa nanajvýš dizajnom. Navyše sú veľmi nesamostatné, či už v bojových a staviteľských činnostiach, alebo pri väčších presunoch. Tu sa veselo zasekávajú aj o tie najmenšie prekážky.
Bez kvantity museli autori zapracovať na kvalite. Žiaľ, tu sa im veľmi nedarilo. Herný systém je až príliš typickou stratégiou v reálnom čase, navyše nijako extra náročnou. Zopár surovín, zopár jednotiek a dosť slabá umelá inteligencia. Akú-takú záchranu mohol predstavovať mód World Domination. Tu si v ťahovom režime na mape zemegule môžete rozhodnúť sami, ako ovládnete svet. Ale aj tu narážame na tragické zjednodušenia a vlastnosti typické pre päť rokov staré hry.
Grafika hry tiež trochu zaostáva. Nedonúti vás síce okamžite hru vypnúť, ale o žiadnych extra detailoch alebo nebodaj moderných špeciálnych efektoch sa nedá hovoriť. Aj napriek tomu dokáže slušne zadýchať aj silnejší počítač. Zvuky ako-tak ujdú spolu s pseudovtipným dabingom.
Celý Empire Earth 3 tak pôsobí ako akýsi koncept snaživého nového člena autorského tímu. Z predošlých dielov bolo vyškrtnuté príliš veľa dobrého a nové vlastnosti sú ešte len v plienkach. Hra by tak potrebovala ešte aspoň pol roka „zrieť“. Už pre viditeľné programátorské chyby, problematické nároky na počítač či celkovú nestabilitu.
Viac o počítačových hrách nájdete na hry.sme.sk