
Pokiaľ hľadáte spodnú bielizeň zdobenú fialovými veveričkami alebo básnické zbierky mongolských autorov, nájdete ich výhradne na webe. Podľa prieskumov sú však internetoví zákazníci spokojní menej než tí zo supermarketov. Možno to súvisí s adrenalínom. Človek je akosi šťastnejší, keď strávi dve hodiny v tlačenici a namiesto lyžiarskej bundy si nakoniec kúpi zlacnený odšťavovač do kuchyne.
Že ľudia síce vyžadujú čo najväčšiu ponuku, ale ich spokojnosť s nakúpeným tovarom to znižuje. Ostali pre vás v predvianočne vybrakovanom obchode posledné lyže? Potom máte šancu, že ich budete mať radi oveľa viac.
Klasické nakupovanie, pri ktorom treba vyvinúť úsilie, zdá sa, viac zodpovedá ľudskej povahe. Mnohé firmy sa tomu začínajú prispôsobovať. A tak sa na jedálnych lístkoch reštaurácií objavuje „divoká karta“. Až do chvíle, kým čašník jedlo prinesie, nemá hosť tušenie, čo bude večerať. Istá singapurská zasa predáva dva nápoje v plechovkách „Whatever“ a „Anything“, teda: čokoľvek. Ten prvý je ktorákoľvek zo šiestich limonád s rôznymi príchuťami, ten druhý zase rôzne druhy ľadového čaju. Trik je v tom, že zákazník nemá najmenšie poňatie, ktorý konkrétny nápoj si kupuje. Až do momentu, keď ho otvorí. Limonády idú vraj neuveriteľne na odbyt.