SME

42 percent užívateľov internetu je každý deň on-line

Slovensko sa v penetrácii internetu umiestnilo na štvrtom mieste spomedzi krajín strednej a východnej Európy (SVE). Podľa prieskumu spoločnosti GfK využíva internet v SR 42 % ľudí. Slovensko vedie najmä v pripojenosti na internet v práci a v škole a zaost

BRATISLAVA 3. januára (SITA) - áva v možnosti pripojiť sa doma.

Takmer polovica užívateľov internetu na Slovensku využíva internet denne, pričom 70 % z nich skoro každý deň komunikuje prostredníctvom e-mailov a 63 % hľadá na internete aktuálne informácie. Zaujímavosťou podľa spoločnosti GfK je, že 39 % internetových užívateľov skoro každý deň chatuje. "V tom Slováci spolu s Rumunmi a Bulharmi uzatvárajú prvú trojku v rebríčku," konštatuje GfK. Z prieskumu ďalej vyplýva, že niekoľkokrát týždenne je na internet pripojených 37 % užívateľov internetu a 9 % opýtaných je on-line iba niekoľkokrát za mesiac.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Spomedzi krajín SVE Slovensko vedie najmä vo využívaní internetu v práci s podielom 45 % a v škole je to 20 %. Predbehlo tak aj susedné krajiny ako Česko, Poľsko, Maďarsko a Rakúsko. V porovnaní s týmito krajinami na Slovensku ľudia oveľa viac využívajú služby internetových kaviarní a iných verejných pripojení. Čo sa týka pripojenosti na internet doma, Slováci sa umiestnili v rebríčku medzi poslednými a to pod regionálnym priemerom. Horšie je na tom už len Bosna a Hercegovina a Ukrajina.

Spoločnosť GfK realizovala prieskum v septembri 2007 v 13 krajinách strednej a východnej Európy - konkrétne v Rakúsku, v Bulharsku, v Chorvátsku, v Českej republike, v Maďarsku, v Rumunsku, v Rusku, na Slovensku, v Slovinsku, na Ukrajine, v Poľsku, v Srbsku a v Bosne a Hercegovine. V každej krajine sa do prieskumu zapojilo 1 000 respondentov.

SkryťVypnúť reklamu

Internet

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 062
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 554
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 309
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 449
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 617
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 540
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 279
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 865
SkryťZatvoriť reklamu