SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Bitku o Iowu zrejme ovplyvní aj internet

O tom, ako dopadne prvý volebný súboj americkej prezidentskej kampane, už rozhodujú aj komunitné portály, YouTube a samozrejme blogeri.

DES MOINES, BRATISLAVA. Iowčania budú hlasovať o svojom favoritovi už vo štvrtok. V tradičnej politickej kampani diktujú stratégiu volebné tímy, s nástupom nových médií sa však veci menia.

Internet sa stáva novou platformou politického procesu, debaty, zdrojom pre mienko­tvorné médiá a v neposlednom rade aj financií pre kandidátov.

Komunitný videoportál YouTube zorganizoval spolu so CNN dve debaty, internetové magazíny Huffington Post a Slate sa zase spojili s vyhľadávačom Yahoo a zorganizovali prvú online prezidentskú diskusiu. Komunitné portály sa stali jednou z priorít kampane.

Mocní blogeri

Blogeri v neobmedzenom virtuálnom priestore prichádzajú s témami, ktoré tradičné médiá nemôžu nechať chladnými. V Iowe je takýmto mocným blogerom iba 22-ročný Chase Martyn (na snímke newjournalist. org) z Iowa Independent.

Jeho sieť blogov noviny tento rok citovali 280-krát a jeho ľudia zaznamenali 170 televíznych vystúpení. Nie je to totiž samotný blog, ktorý dokáže ovplyvniť dianie, ale priestor, ktorý mu poskytujú tradičné médiá. Martynov rebríček, ktorý dáva Mikea Huckabeeho ako víťaza hlasovania v Iowe, dostal priestor v hlavnom vysielacom čase televízie Fox News.

Panelisti stanice o ňom diskutovali, akoby šlo o relevantné dáta. Pritom nielenže nešlo o prieskum, ale rebríček vznikol výlučne v hlave blogera.

Populárni Obama a Paul

Podobne je na tom aj novinár z iowského denníka Des Moines Register David Yepsen. Pre kampaň Hillary Clintonovej boli správy na jeho blogu také dôležité, že si od senátorky vyslúžil pozvanie na večeru. Šéfom internetovej kampane exguvernéra Huckabeeho je pritom tiež bloger – náboženský konzervatívec Joe Carter.

„Užívatelia Facebooku, Youtube, skupiny na MeetUp pracujú pre nás, nemusíme si tak budovať vlastnú sieť,“ vystihol v rozhovore pre Washington Post silu komunitných webstránok Jesse Benton z kampane Rona Paula.

Práve Paul je v strane najpopulárnejším internetovým kandidátom, v novembri sa mu za 24 hodín podarilo vyzbierať 4,2 milióna dolárov. U demokratov je obdobným prípadom Barack Obama, ktorého väčšina donorov je práve internetovými užívateľmi.

Blogy aj komunitné portály majú však jednu veľkú nevýhodu. Sú najmä pre mladých ľudí a v poslednom iowskom hlasovaní tvorila skupina 18­ až 24-­ročných voličov iba štyri percentá.

Nikdy by som si nemyslel, že niečo takéto sa môže dostať do médií.


Chase Martyn, bloger o svojom rebríčku na Fox News
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Dobré ráno

Dobré ráno: Štát ani neverí, že otestuje každého

Slovensko si vyskúša skríningové pretestovanie krajiny.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Výtery bez pointy

Vláda vyhodí milióny na testy, keď svet už beží preteky v očkovaní.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Rok 2020 dosiahol remízu. Bol takmer najteplejší

Musíme sa pripraviť na ďalšie rekordy.

Rok 2020 sa začal nezvyčajne silným obdobím požiarov v Austrálii.

Raketa Virgin Orbit sa prvýkrát dostala do vesmíru

Raketa bola vypustená nad Tichým oceánom z krídla upraveného Boeingu 747-400.

Raketa pri štarte z lietadla na únik z gravitácie spotrebuje menej paliva.
Nálezy zo Sakkáry.