Muž z kanadského mesta Calgary veril, že bude môcť cez "nelimitovaný mobilný dátový program" za 10 dolárov neobmedzene sťahovať filmy vo vysokom rozlíšení a iný dátovo náročný obsah. Faktúra za 85-tisíc dolárov ho vyviedla z omylu. Kanadský Globe and Mail píše, že 22-ročný Piotr Staniaszek si pred nedávnom obnovil svoj kontrakt u firmy Bell Mobility a dostal nový telefón. Ten pripojil k počítaču a začal surfovať.
Pred asi dvoma týždňami dostal domov účet za november na 60-tisíc dolárov. Po tom, ako zavolal na call centrum operátora, sa to ešte zhoršilo - aktuálny účet bol 85-tisíc dolárov (asi dva milióny korún). Zo spoločnosti Bell Mobility mu oznámili, že mu účtujú každý prenesený kilobajt.
Staniaszek pre CBC News povedal, že nebol oboznámený s extra poplatkami za pripojenie mobilu k počítaču. "Nikto mi to nevysvetlil," povedal. Spoločnosť Bell sa však medzitým rozhodla spraviť gesto a zredukovala jeho účet na 3 243 dolárov (asi 75-tisíc korún). Hovorca spoločnosti Mark Langton vysvetlil, že Staniaszekovi preúčtovali faktúru podľa "najlepšieho dátového programu pre používanie mobilu ako modemu pre počítač".
Podľa Langtona však mal Staniaszek vedieť o tom, že požívanie mobilu ako modemu pre počítač nebolo súčasťou jeho dátového programu. "Keď si zákazník stiahol softvér na pripojenie počítača k internetu cez mobil, zobrazilo sa mu varovanie, že sú za to extra poplatky navyše," uzatvoril Langton.
Zdroj: The Register