Spoločnosť Telefónica O2 kritizuje prijatie novely Zákona o elektronických komunikáciách. "Je prehrou pre slovenského zákazníka," tvrdí vo svojom vyhlásení. „Otázka bezpečnosti je aj pre nás na prvom mieste. Prijatá novela však zatvára oči pred realitou, keď namiesto moderných metód identifikácie a verifikácie zákazníka vyžaduje tradičné overovanie osobných údajov, ktoré je neefektívne. Bezpečnosť sa nahrádza byrokraciou, pričom účet nakoniec zaplatí zákazník,“ povedal hovorca O2 René Parák.
Jednorázové overenie totožnosti zákazníkov na základe občianskeho preukazu sa podľa O2 v praxi pre účely bezpečnosti ukázalo ako veľmi málo účinné. Takáto identifikácia zákazníkov predplatených služieb nijako nezaručuje možnosť vysledovania skutočného komunikujúceho. Bremeno regulácie tak dopadne najmä na občanov, ktorí právo dodržujú. Aj z týchto dôvodov legislatíva Európskej únie a zákony väčšiny členských štátov EÚ neukladajú telekomunikačným operátorom povinnosť overovať osobné údaje svojich zákazníkov, tvrdí O2.
Ostatní dvaja mobilní operátori na Slovensku Orange a T-Mobile overovali totožnosť klientov na základe občianskeho preukazu aj v minulosti.
Operátor O2 bude približne do konca roka 2007 realizovať predaj svojich predplatených elektronických komunikačných služieb bez toho, aby od zákazníkov vyžadovala overenie identifikačných údajov. V zmysle prijatého zákona budú musieť od 1. januára 2008 všetci mobilní operátori pri kúpe ktoréhokoľvek volacieho programu, vrátane predplatených služieb, realizovať overenie identifikačných údajov zákazníka.