BRATISLAVA. Vstup tretieho mobilného operátora Telefónica O2 Slovakia, s.r.o. (O2) priniesol podľa jeho generálneho riaditeľa Juraja Šedivého vyššiu transparentnosť v oblasti cenníkov operátorov. Ako ďalej uviedol Šedivý na tlačovej konferencii O2 venovanej ročnému pôsobeniu O2 na trhu, ceny začali operátori uvádzať spolu s DPH, čo umožňuje zákazníkom ľahšiu orientáciu v cenníkoch. Vstupom na Slovenský trh vznikla podľa generálneho riaditeľa O2 tiež "nesporne väčšia konkurencia". Ako poznamenal výkonný riaditeľ pre marketing Telefónica O2 Slovakia Patrick Krueckeberg, na všetky kroky O2 odpovedali zvyšní dvaja operátori znižovaním cien. O2 ďalej počas ročného pôsobenia pri pokrytí populácie signálom trojnásobne prekročila licenčné podmienky a vybudovala viac ako 500 základňových staníc.
Tretí mobilný operátor rok svojho pôsobenia hodnotí pozitívne, nakoľko spoločnosť prekonala podľa Šedivého rekord takmer 9-percentného podielu na trhu, pričom podľa neho odhadovali niektorí hráči na trhu podiel O2 len na úrovni nuly až dvoch percent. "Čas potrebný pre získanie prvých stotisíc klientov bol pomerne krátky," povedal Šedivý. Podľa neho pred príchodom O2 existovali výhodné volania iba do vlastnej siete a len v nevýhodnom čase, zľavy až po prevolaní voľných minút a málo prehľadné akcie. V budúcom roku sa chce O2 venovať najmä búraniu bariér medzi operátormi, pričom chce vyvíjať tlak na znižovanie prepojovacích poplatkov. Operátor sa chce v nasledujúcom roku zamerať aj na osvetu využívania všetkých možností a funkcií telefónov zákazníkov a podporovať všetky formy slobodnej voľby zákazníka. Ako negatívum hodnotí Šedivý to, že sa nepodarilo presadiť umožnenie zákazníkom ľahko a bezplatne prenášať svoje telefónne číslo a presadiť moderné riešenie overovania údajov bez zbytočnej byrokracie.
Telefónica na Slovensku pôsobí prostredníctvom divízie Telefónica O2 Slovakia s.r.o., ktorej licencia nadobudla platnosť 7. septembra vlaňajšieho roka. Spoločnosť začala prevádzku 2. februára tohto roka. Tretí slovenský mobilný operátor evidoval k 31. októbru už 495,6 tis. aktívnych zákazníkov. Používaná metodika však vychádza z aktivity klientov za posledných 12 mesiacov. Keďže O2 začala svoje služby poskytovať až vo februári tohto roka, reálny údaj o počte jej klientov bude možné relevantne vyhodnotiť až po ročnej prevádzke poskytovania služieb. V rámci medzinárodnej skupiny Telefónica patrí Telefónica O2 Slovakia k skupine Telefónica O2 Europe.