Vyplýva to z on-line prieskumu spoločnosti GfK, ktorá sa venuje prieskumom verejnej mienky. Prieskum sa uskutočnil koncom novembra na vzorke 500 klientov mobilných operátorov.
O iPhone pritom podľa prieskumu počulo 55 percent opýtaných a štvrtina z tohto počtu (zhruba 14 percent z celkového počtu respondentov) je o funkciách a vzhľade telefónu dobre informovaná. Ostatní poznajú len základné alebo žiadne detaily o tomto telefóne. Pri takto vysokej znalosti iPhonu je teda podiel záujemcov, ktorí by si ho určite kúpili, pomerne malý.
Keďže technologické novinky pozorne sledujú najmä tínedžeri, o iPhone majú aj najlepšie znalosti. Až 61 percent opýtaných vo veku od 15 do 20 rokov už o ňom počulo
Z prieskumu vyplýva aj to, že Slováci nie sú ochotní zaplatiť za iPhone veľa peňazí a rozhodne nie sumu, za ktorú sa predáva neblokovaný iPhone v Nemecku či vo Francúzsku. Len tretina potenciálnych záujemcov by bola ochotná za iPhone zaplatiť viac ako 10-tisíc korún. V Nemecku sa predáva voľný iPhone za 999 eur (33,6 tisíca korún) a vo Francúzsku za 649 eur (22-tisíc korún).
Apple iPhone Porovnajte ho s inými.
Recenzia - Apple iPhone: veľa kriku pre nič, alebo revolúcia?
Za pomerne vysokou znalosťou iPhonu je zrejme silná marketingová podpora Apple a fanúšikov produktov tejto spoločnosti. V porovnaní s drahšími mobilnými telefónmi iných značiek je teda zrejme iPhone známejší. Na druhej strane, Slováci viac poznajú výrobcov mobilov Nokia, Samsung či Sony Ericsson ako Apple.