SME

Len tretina záujemcov o iPhone by za neho dala viac ako 10-tisíc korún

Štýlový telefón iPhone od Apple by si kúpilo 13 percent Slovákov vo veku 15 až 35 rokov. Pritom len 2,5 percenta opýtaných by tak urobilo určite.

Šéf Apple Steve Jobs pri predstavovaní iPhonu.Šéf Apple Steve Jobs pri predstavovaní iPhonu. (Zdroj: ČTK)

Vyplýva to z on-line prieskumu spoločnosti GfK, ktorá sa venuje prieskumom verejnej mienky. Prieskum sa uskutočnil koncom novembra na vzorke 500 klientov mobilných operátorov.

O iPhone pritom podľa prieskumu počulo 55 percent opýtaných a štvrtina z tohto počtu (zhruba 14 percent z celkového počtu respondentov) je o funkciách a vzhľade telefónu dobre informovaná. Ostatní poznajú len základné alebo žiadne detaily o tomto telefóne. Pri takto vysokej znalosti iPhonu je teda podiel záujemcov, ktorí by si ho určite kúpili, pomerne malý.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Keďže technologické novinky pozorne sledujú najmä tínedžeri, o iPhone majú aj najlepšie znalosti. Až 61 percent opýtaných vo veku od 15 do 20 rokov už o ňom počulo

Z prieskumu vyplýva aj to, že Slováci nie sú ochotní zaplatiť za iPhone veľa peňazí a rozhodne nie sumu, za ktorú sa predáva neblokovaný iPhone v Nemecku či vo Francúzsku. Len tretina potenciálnych záujemcov by bola ochotná za iPhone zaplatiť viac ako 10-tisíc korún. V Nemecku sa predáva voľný iPhone za 999 eur (33,6 tisíca korún) a vo Francúzsku za 649 eur (22-tisíc korún).

Apple iPhone Porovnajte ho s inými.

Recenzia - Apple iPhone: veľa kriku pre nič, alebo revolúcia?

Za pomerne vysokou znalosťou iPhonu je zrejme silná marketingová podpora Apple a fanúšikov produktov tejto spoločnosti. V porovnaní s drahšími mobilnými telefónmi iných značiek je teda zrejme iPhone známejší. Na druhej strane, Slováci viac poznajú výrobcov mobilov Nokia, Samsung či Sony Ericsson ako Apple.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 839
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 380
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 951
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 641
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 237
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 053
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 020
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 1 808
SkryťZatvoriť reklamu