Moskva, Soul.
Spoločnosť Gartner, ktorá sa zoberá prieskumom trhu s telefónmi, uviedla, že v 3. štvrťroku klesol podiel Motoroly na globálnom trhu na 12,1 %, kým vlani v rovnakom období bol 20,7- %. Samsungu v minulom štvrťroku patrilo z trhu s mobilmi 14,5 %, o 2,3 % viac než v júli až septembri 2006.
Nokia si upevnila pozíciu svetového lídra, keď jej podiel v júli až septembri tohto roku dosiahol 38,1 %, čo bolo medziročne o 3 % viac.
Motorola chce dosiahnuť predchádzajúci podiel na svetovom trhu s mobilmi novou stratégiou. Podľa jej výkonného riaditeľa Eda Zandera v rozvojových krajinách chce predávať veľký počet aparátov, hoci s malým ziskom.
Motorola by sa mohla presadiť mobilom, ktorý sa môže dobíjať cez dynamo bicykla. Podľa Zandera má tento produkt veľké odbytové možnosti v Indii i Číne, ale napríklad aj v Holandsku, kde je vzťah jeho obyvateľov k ochrane životného prostredia silný.
Nokia dosiahla na rastúcich trhoch 40-% podiel tým, že prišla s produktmi, ktoré vyhovujú členitej skladbe potenciálnych zákazníkov.
Informovali o tom denníky anglický Financial Times a ruské Vedomosti.