Washington 26. novembra (TASR)
Deň návratu do práce po predĺženom víkende, ktorý sa začal Dňom vďakyvzdania, je štartom vianočnej sezóny v on-line obchodoch. Približne 32 percent dospelých Američanov plánuje v tento deň pokračovať v nákupoch zľavneného tovaru. Viac než polovica z nich bude nakupovať z práce počas dňa a obedňajšej prestávky.
Odhad medziročného zvýšenia počtu internetových zákazníkov o takmer 19 percent vyprovokovalo on-line predajcov k provokatívnym zľavám. „Pre internetové obchody je kybernetický pondelok virtuálnym čiernym piatkom, a preto prinesie ponuky, ktoré bude ťažké v ďalších dňoch prekonať,“ uviedol výkonný riaditeľ Shop.org Scott Silverman.
Spoločný prieskum Shop.org a portálu Shopzilla zistil, že takmer tri štvrtiny predajcov pripravujú špeciálne pondelkové zľavy, čo je oproti minulému roku zvýšenie o 30 percent.
Prieskum o nákupných plánoch spotrebiteľov realizovala spoločnosť Bigresearch na vzorke 2395 zákazníkov v dňoch 22. až 24. novembra.
(spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová) hy