ZOS chce systémové riešenie problému audiotexových čísel

Združenie občianskej sebaobrany (ZOS) chce dosiahnuť zákonnú úpravu, ktorá by riešila problém volaní na audiotexové čísla prostredníctvom funkčného systémového riešenia.

BRATISLAVA. Združenie občianskej sebaobrany (ZOS), ktorého činnosť je zameraná na ochranu práv spotrebiteľov, chce dosiahnuť zákonnú úpravu, ktorá by riešila problém volaní na audiotexové čísla prostredníctvom funkčného systémového riešenia. Na štvrtkovej tlačovej besede ZOS, ktorá sa konala po okrúhlom stole na tému "Stop poškodzovaniu spotrebiteľov dodávateľmi telekomunikačnej služby", na ktorom sa zúčastnili zástupcovia telekomunikačných operátorov Slovak Telekom, a.s., Orange, Telekomunikačného úradu SR, Ministerstva hospodárstva SR a samotní poškodení zákazníci, to povedala PR manažérka ZOS Jana Miklovičová. Problém vidí ZOS najmä v nedostatočnej informovanosti o tarife za volania na tieto čísla. Existuje tiež nedostatočná kontrola nad systémom presmerovaní na záznamník, ktoré sú tiež spoplatňované ako hovor dvoch účastníkov volania.

Článok pokračuje pod video reklamou

ZOS eviduje sťažnosti koncových užívateľov telekomunikačných služieb, ktorý využili možnosť telefonovania na audiotexové čísla, pričom výška faktúry za tieto služby nezodpovedala skutočnému stavu. Audiotexové čísla sú telefónne čísla, ktoré sú spoplatňované zvýšenou tarifou. Ako agentúru SITA informoval hovorca Telekomunikačného úradu SR (TÚ) Roman Vavro, v prípade nesprávneho vyúčtovania alebo nekvalitne poskytnutej služby je potrebné, aby užívateľ služby podal reklamáciu u podniku, ktorý mu službu poskytol. "V prípade, že s výsledkom reklamačného konania nebude spokojný, tak je oprávnený predložiť spor TÚ, ktorý ho rieši mimosúdne. Napriek tomu, že úrad pri riešení sporu nemá rozhodovacie kompetencie, tak dosahuje pomerne vysokú úspešnosť," povedal Vavro, pričom dodal, že v roku 2006 bola táto úspešnosť 69-percentná.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 530
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 945
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 216
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 382
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 935
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 931
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 690
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 494
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 289
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 790