Lost - Nezvestní v hre

Herných spracovaní úspešných seriálov je nesmierne malé množstvo. Teraz tu máme dokonca spracovanie jedného z najúspešnejších seriálov.

Herných spracovaní úspešných seriálov je nesmierne malé množstvo. Určite omnoho menšie, než je tomu u filmov, ktoré už tradične vychádzajú stále v hojnejšom počte, dokonca sa odvážime tvrdiť, že hru musí kvalitný film mať automaticky. Donedávna sa Ubisoft nesnažil vkročiť na tento tenký ľad. Máloktorý projekt bol natoľko kvalitný, aby ho uznávala herná komunita. Na druhú stranu, čísla predajnosti svedčia o pravom opaku: vývoj hier podľa úspešných značiek sa jednoznačne oplatí. Hovoriť o tom by mohol minimálne Activision.

Príchod na herné pole preto musel vziať herný gigant riadne do svojich rúk a okamžite ukázať, že na to má a k známemu menu pridá i kvalitu. Čochvíľa sa objaví Beowulf, no nás viac zaujíma úspešný seriál Lost. Dodnes si nepamätáme príliš veľa seriálových hier: kedysi dávno to boli kvízové hry z Friends, bavili sme sa pri Desperate Housewives, ale inak sucho a slabota. Lost (alebo u nás Nezvestní) sú nesmierne známi, natáčaná štvrtá epizóda je momentálne zrejme najočakávanejším pokračovaním seriálového sveta. Akokoľvek sa na to pozrieme, lepšiu predlohu si Ubisoft ani vybrať nemohol. Pre nás je dôležité, že si nebude príbeh cucať z prstu alebo opakovať už raz „zažité“ udalosti z pohľadu hlavných hrdinov, ale sa na celú situáciu pozrie iným okom. A najlepšie na tom všetkom je, že na zápletke spolupracovala aj scenáristka seriálových epizód, Dawn Kelly.

Keď po prvýkrát priniesli tvorcom seriálu konkrétny návrh s hrou, tí boli doslova unesení touto ideou a rozhodli sa okamžite na spolupracovať i na hre. Na začiatku je všetko úplne rovnaké. Let Oceanic 815 nečaká šťastné pristátie, respektíve nie na vopred určenom mieste a po havárii necháva na tajomnom ostrove niekoľko ľudí napospas osudu. Stretnete sa s každou známou postavou, ktorá sa v seriáli predstavila a odohrala si svoje. Určite teda môžeme rátať s Jackom, Kate, nezabudlo sa na Sawyera, Hurleyho, Charlieho, Sayida, Michaela a jeho syna alebo Locka. Vymenovávať a charakterizovať všetky postavy však nie je našou úlohou. Tvorcovia vopred prehlasujú, že do hry síce môžete vkročiť aj seriálom nepoznačení, avšak takých je medzi vami určite málo a to, čo všetko viete, sa bude istotne hodiť.

Hlavnou postavou sa totiž stáva Elliot, novinár, ktorý taktiež prežil nebezpečný pád lietadla, avšak ako to už býva zvykom, stratil pamäť a tým pádom sa stáva pre ostatných preživších úplne neznámym. Keďže nepoznáte svoju minulosť, neviete nič o svojich nových priateľoch, hlavná časť hry bude založená na vzájomnom poznávaní sa a získavaní si dôvere ostatných. Najdôležitejšie však bude jednoducho prežiť. Hra je založená na epizodickom charaktere, takže celou hrou sa prenesiete cez 7 častí, pričom by na začiatku každej malo nasledovať tradičné zhrnutie posledných udalostí.

Cieľom bude navzájom si pomáhať. Príbeh je zložený z troch prvých sezón a žiadnym spôsobom sa nesnaží odpovedať na otázky nastolené posledným dielom tretej série. Väčšina úloh má svoj základ v seriáli: na začiatku to bude záchrana preživších, neskôr sa istotne pozrieme k Black Smoke alebo navštívime aj poklop do základne Dharmy alebo aj Tých Druhých a... jednoducho si prejdeme udalosti známe zo seriálu. To by vo svojej podstate nebolo až tak zábavné, lenže tieto kúsky príbehu budeme sledovať z iného uhlu pohľadu, často pri nich ani nemusíme byť a budeme sa zapodievať úplne inými vecami. Ako bude čas plynúť, začnú na povrch vychádzať nové skutočnosti, všetko sa bude zamotávať, neviete, komu máte vlastne veriť. V tomto si i hra zachová ducha príťažlivého seriálu.

Ďalšou dôležitou súčasťou budú flashbacky. Keďže tie zo seriálu už poznáme, budú Elliotove spomienky určite zaujímavé a objasnia nám minulosť hlavného hrdinu. Podľa všetkého pôjde o hrateľné sekvencie. Elliot je novinár, nevyhne sa používaniu fotoaparátu, ktorý má so sebou a môže zaznamenávať pre zápletku dôležité skutočnosti a s nimi sa následne podeliť s postavami, ktorým dôveruje. Komunikácia s ostatnými bude nesmierne dôležitá a bude založená hlavne na rozhovoroch s ostatnými. Áno, už teraz sa tešíme na Hurleyho „Dude“! To však nie je všetko, na pláži dlho stroskotanci nevydržia a musia sa odhodlať vkročiť do džungle – a pre hráča nastáva dôležitý moment, pretože bude skúmať prostredie. Občas sa vyskytne aj nejaká akčná sekvencia, no zbraň dostanete do rúk málokedy, ale občas sa ozbrojeným konfliktom nevyhnete.

Veľkú časť hry budú zastupovať logické hádanky a rôzne rébusy založené na manipulácií s objektmi a podobne (hackovanie, oprava predmetov). Akcie bude pomenej a nám to vôbec nevadí. Zatiaľ bolo uvoľnené len prvé video, z ktorého sa grafické spracovanie zatiaľ veľmi posudzovať nedá, avšak už teraz vieme, že Lost pobežia na engine Ghost Recon: Advanced Warfighter 2, ktorý je špeciálne upravený, aby zvládol zobraziť husto zalesnené exteriéry, pretože GRAW2 sa odohrával v pomerne monotónnej púštnej oblasti, ktoré boli živšie vďaka obytným zónam. Nebudeme sa preto ani my zaoberať grafikou, do konca vývoja zostáva ešte pomerne dlhá doba, aby sme to zistili. Najlepšie by bolo, keby hlasy postáv nadabovali samotní herci. Uvidíme ako sa k tomu postavia protagonisti, vzhľadom na licenciu by to však nemuselo byť až tak zlé. Predbežný termín vydania je stanovený na jún 2008 pre PC, Xbox 360 a Playstation 3. Určite je na čo sa tešiť, Lost majú šancu stať sa projektom, ktorí má mnoho fanúšikov medzi hráčmi, tvorcovia nie sú zviazaní termínmi, spolupracujú s tvorcami a... a ide predsa o štúdio Ubisoftu, ktoré pracovalo napríklad na Assassin´s Creed.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  3. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  4. Cíťte sa v priestore príjemne
  5. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  7. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  8. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  10. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 8 909
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 695
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 560
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 122
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 754
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 466
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 951
  8. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 941
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 983
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 795

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister školstva na tlačovej konferencii povedal, že hodnotiace kritériá boli známe v roku 2015. V skutočnosti boli schválené o rok neskôr.

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

KULTÚRA

Socialistickú architektúru opľúvame. Dedeček vám preto neotvorí

Raper Vladimír 518 chce rehabilitovať socialistickú architektúru.

DOMOV

Prieskum: Súčasná koalícia by vládu nezložila, extrémisti klesli

Ak by sa voľby konali v júli, zvíťazil by Smer.

Neprehliadnite tiež

Parazit pomáha rastlinám varovať susedov pred útokom iných škodcov

Kukučina sa dokáže napojiť na viacero hostiteľských rastlín súčasne.

Pískajúce gélové guľôčky by mohli zrýchliť mäkké roboty

Hydrogél nájdete vo vázach, plienkach aj v robotoch.

Za peniaze sa dá kúpiť šťastie. Investujte ich do času

Milionári si za upratovanie neplatia, aj keď by im to prospelo.