REKLAMA TELEFÓNICY O2 MOHLA PODĽA ORANGEU UVIESŤ SPOTREBITEĽA DO OMYLU

Orange zaútočil na O2 cez súd

Orange požiadal súd, aby predbežným opatrením zastavil reklamu O2 na volanie za korunu. Jeho dôvody súd nepresvedčili.

Zápas medzi mobilnými operátormi priviedol Orange až na súd. Operátor od neho chcel, aby O2 zakázal reklamu na volania za korunu.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Okresný súd v Bratislave zamietol koncom októbra návrh spoločnosti Orange na vydanie predbežného opatrenia, ktorým sa mobilný operátor snažil zastaviť reklamu svojho konkurenta Telefónicy O2 na volania za korunu. Súd zamietnutie zdôvodnil tým, že škoda, ktorá by O2 vznikla, by bola neprimeraná k ochrane, ktorú žiadal Orange.

Orange sa snažil súdu preukázať, že reklama mobilného operátora O2 je klamlivá a spotrebiteľa môže uviesť do omylu. Orange vyjadril nesúhlas s tým, že ceny volaní O2 sú v každom prípade lacnejšie oproti konkurencii. Líder v mobilnej komunikácii na slovenskom trhu súdu dôvodil, že úžitok založený na volaní za korunu, ktorý je hlavným mottom kampane O2, „je v skutočnosti časovo obmedzený, a to v závislosti od paušálu, aký si spotrebiteľ zvolí“.

Nedostatočné argumenty

Orange preto prišiel k záveru, že takéto klamlivé tvrdenie môže priemerného spotrebiteľa uviesť do omylu. Priamym dôsledkom potom môže byť, že Orange stratí zákazníkov a O2 ich získa na jeho úkor. „Právo spotrebiteľov, ako aj konkurentov na korektnú a zákonnú súťaž v súlade s Obchodným zákonníkom je ďalším trvaním kampane ohrozené, napísal Orange.

Súd argumenty Orange nepovažoval za dostatočné. Preto návrh spoločnosti na rozhodnutie o predbežnom opatrení zamietol.

„Súd síce neuznal našu žiadosť o predbežné opatrenie za opodstatnenú, prax nám však dala za pravdu, že reklama je zrejme klamlivá, na čo prišli aj zákazníci. Na rozdiel od toho, čo tvrdí reklama, hovory za korunu sú obmedzené v čase aj v priestore,“ reagoval hovorca Orangeu Peter Tóth.

Na otázku, či sa spoločnosť proti rozhodnutiu súdu odvolá, Orange neodpovedal.

Telefónica rozhodnutie súdu rešpektuje. „Súd rozhodol, že naša reklama je férová. O zákazníka treba bojovať dobrou ponukou, nie naťahovačkami na súde,“ povedal hovorca O2 René Parák.

Súd však zamietnutím predbežného opatrenia nepovedal, že reklama O2 nemôže byť klamlivá. Vo svojom rozhodnutí upozornil na to, že na túto otázku môže dať záväznú odpoveď až riadne súdne konanie.

Súd zamietnutie návrhu na vydanie predbežného opatrenia zdôvodnil aj tým, že O2 ako konkurencia Orangea spotrebiteľov oslovuje „primeraným spôsobom“.

Súd tiež nepovažoval za dostatočne preukázanú ani možnú ujmu, ktorá by Orangeu podľa jeho tvrdení hrozila. Odlev zákazníkov a pokles záujmu o služby niektorého z operátorov je „bežným úkazom v rámci konkurenčného prostredia v hospodárskej súťaži“.

Sťažnosťou sa bude zoberať aj Rada pre reklamu

Výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Monika Korkošová potvrdila, že rada dostala od Orangeu sťažnosť týkajúcu sa reklamy O2. Arbitrážna komisia sa sťažnosťou bude zaoberať v decembri. Rada potvrdila, že so sťažnosťou sa na ňu v rovnakej veci obrátil aj jeden spotrebiteľ.

Analytik agentúry Terno Ľubomír Drahovský povedal, že používanie klamlivej reklamy na slovenskom trhu nie je nič výnimočné.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Policajti, vojaci aj vrtuľník. Vrahov Kubašiaka hľadali tri dni

Obvinenia voči Šajgalovi, ktorý je na úteku, odznova prejedná prvostupňový okresný súd.

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov nás ničí.

Neprehliadnite tiež

OBJEKTÍV

Aj veľryby majú svoj peeling. Používajú skaly na morskom dne

Morských biológov zaujala zvláštna škvrnitá pokožka jednej veľryby.

Facebook ukáže užívateľom, či sledovali ruskú propagandu

Sociálna sieť najíma viac posudzovateľov reklamy.

Počítače čítajú maliarsky rukopis, odlíšia originál od repliky

Počítačová analýza môže identifikovať neznáme diela, rozumie jednotlivým ťahom štetca.

Google pomôže s chorobopismi. Analyzuje a zapíše rozhovory s pacientmi

Expertný systém odlíši dôležité časti rozhovoru od nepodstatných.

DETSKÁ RUBRIKA

Križiak pásavý je rád, keď pri párení príde iba o nohu

Jednu končatinu zvyknú samce oželieť, vidina záchrany ich motivuje a predsa len im zostane ešte ďalších sedem nôh.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  3. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  4. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  9. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 208
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 091
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 535
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 806
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 043
  6. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 810
  7. Moskva alebo Petrohrad? 1 693
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 664
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 506
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 413