REKLAMA TELEFÓNICY O2 MOHLA PODĽA ORANGEU UVIESŤ SPOTREBITEĽA DO OMYLU

Orange zaútočil na O2 cez súd

Orange požiadal súd, aby predbežným opatrením zastavil reklamu O2 na volanie za korunu. Jeho dôvody súd nepresvedčili.

Zápas medzi mobilnými operátormi priviedol Orange až na súd. Operátor od neho chcel, aby O2 zakázal reklamu na volania za korunu.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Okresný súd v Bratislave zamietol koncom októbra návrh spoločnosti Orange na vydanie predbežného opatrenia, ktorým sa mobilný operátor snažil zastaviť reklamu svojho konkurenta Telefónicy O2 na volania za korunu. Súd zamietnutie zdôvodnil tým, že škoda, ktorá by O2 vznikla, by bola neprimeraná k ochrane, ktorú žiadal Orange.

Orange sa snažil súdu preukázať, že reklama mobilného operátora O2 je klamlivá a spotrebiteľa môže uviesť do omylu. Orange vyjadril nesúhlas s tým, že ceny volaní O2 sú v každom prípade lacnejšie oproti konkurencii. Líder v mobilnej komunikácii na slovenskom trhu súdu dôvodil, že úžitok založený na volaní za korunu, ktorý je hlavným mottom kampane O2, „je v skutočnosti časovo obmedzený, a to v závislosti od paušálu, aký si spotrebiteľ zvolí“.

Nedostatočné argumenty

Orange preto prišiel k záveru, že takéto klamlivé tvrdenie môže priemerného spotrebiteľa uviesť do omylu. Priamym dôsledkom potom môže byť, že Orange stratí zákazníkov a O2 ich získa na jeho úkor. „Právo spotrebiteľov, ako aj konkurentov na korektnú a zákonnú súťaž v súlade s Obchodným zákonníkom je ďalším trvaním kampane ohrozené, napísal Orange.

Súd argumenty Orange nepovažoval za dostatočné. Preto návrh spoločnosti na rozhodnutie o predbežnom opatrení zamietol.

„Súd síce neuznal našu žiadosť o predbežné opatrenie za opodstatnenú, prax nám však dala za pravdu, že reklama je zrejme klamlivá, na čo prišli aj zákazníci. Na rozdiel od toho, čo tvrdí reklama, hovory za korunu sú obmedzené v čase aj v priestore,“ reagoval hovorca Orangeu Peter Tóth.

Na otázku, či sa spoločnosť proti rozhodnutiu súdu odvolá, Orange neodpovedal.

Telefónica rozhodnutie súdu rešpektuje. „Súd rozhodol, že naša reklama je férová. O zákazníka treba bojovať dobrou ponukou, nie naťahovačkami na súde,“ povedal hovorca O2 René Parák.

Súd však zamietnutím predbežného opatrenia nepovedal, že reklama O2 nemôže byť klamlivá. Vo svojom rozhodnutí upozornil na to, že na túto otázku môže dať záväznú odpoveď až riadne súdne konanie.

Súd zamietnutie návrhu na vydanie predbežného opatrenia zdôvodnil aj tým, že O2 ako konkurencia Orangea spotrebiteľov oslovuje „primeraným spôsobom“.

Súd tiež nepovažoval za dostatočne preukázanú ani možnú ujmu, ktorá by Orangeu podľa jeho tvrdení hrozila. Odlev zákazníkov a pokles záujmu o služby niektorého z operátorov je „bežným úkazom v rámci konkurenčného prostredia v hospodárskej súťaži“.

Sťažnosťou sa bude zoberať aj Rada pre reklamu

Výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Monika Korkošová potvrdila, že rada dostala od Orangeu sťažnosť týkajúcu sa reklamy O2. Arbitrážna komisia sa sťažnosťou bude zaoberať v decembri. Rada potvrdila, že so sťažnosťou sa na ňu v rovnakej veci obrátil aj jeden spotrebiteľ.

Analytik agentúry Terno Ľubomír Drahovský povedal, že používanie klamlivej reklamy na slovenskom trhu nie je nič výnimočné.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Je z trinástich detí a nikto mu neveril. Dnes láme rekordy

Hovoria o ňom ako o novom Matejovi Tóthovi. Sedemnásťročný Daniel Kováč však musel dokázať, že nie je feťák a so športom to myslí vážne.

DOMOV

Trebišov, mesto syfilisu. Už osem rokov sa mu nedarí nad chorobou zvíťaziť

Syfilis šíria nezriedka detské prostitútky.

ŠPORT

Kuzminovej brat Anton Šipulin nebude môcť štartovať na ZOH

Infomovala spravodajská agentúra RIA.

KOMENTÁRE

Urazili ste môjho priateľa, pán premiér

Viem, nemenovali ste ho. Ale označili ste ho jeho náboženským vyznaním.

Neprehliadnite tiež

Po prvý raz zmapovali zmysly rastlín. Už vieme ako cítia

Namiesto zmyslových orgánov využívajú proteíny. Bez niektorých sa všetko zrúti.

Fyzikálna záhada. Neutrónové hviezdy svietia aj po zrážke

Dosvit po zrážke neutrónových hviezd je čoraz jasnejší, vyvracia očakávania.

V NASA prestali pracovať. Musk musel odložiť test rakety

Američanom sa nepodarilo schváliť štátny rozpočet. Kennedyho vesmírne stredisko prestáva pracovať.

Obchod bez radov a pokladní. Otvorili prvý Amazon Go

Obchod využíva rovnaké technológie ako autonómne autá.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  4. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  5. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Alarica – new business project in the market of shoes
  7. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  8. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 014
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 098
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 060
  4. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 2 244
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 076
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 839
  7. Kam do tepla v januári? 1 573
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 414
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 379
  10. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 997