REKLAMA TELEFÓNICY O2 MOHLA PODĽA ORANGEU UVIESŤ SPOTREBITEĽA DO OMYLU

Orange zaútočil na O2 cez súd

Orange požiadal súd, aby predbežným opatrením zastavil reklamu O2 na volanie za korunu. Jeho dôvody súd nepresvedčili.

Zápas medzi mobilnými operátormi priviedol Orange až na súd. Operátor od neho chcel, aby O2 zakázal reklamu na volania za korunu.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Okresný súd v Bratislave zamietol koncom októbra návrh spoločnosti Orange na vydanie predbežného opatrenia, ktorým sa mobilný operátor snažil zastaviť reklamu svojho konkurenta Telefónicy O2 na volania za korunu. Súd zamietnutie zdôvodnil tým, že škoda, ktorá by O2 vznikla, by bola neprimeraná k ochrane, ktorú žiadal Orange.

Orange sa snažil súdu preukázať, že reklama mobilného operátora O2 je klamlivá a spotrebiteľa môže uviesť do omylu. Orange vyjadril nesúhlas s tým, že ceny volaní O2 sú v každom prípade lacnejšie oproti konkurencii. Líder v mobilnej komunikácii na slovenskom trhu súdu dôvodil, že úžitok založený na volaní za korunu, ktorý je hlavným mottom kampane O2, „je v skutočnosti časovo obmedzený, a to v závislosti od paušálu, aký si spotrebiteľ zvolí“.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nedostatočné argumenty

Orange preto prišiel k záveru, že takéto klamlivé tvrdenie môže priemerného spotrebiteľa uviesť do omylu. Priamym dôsledkom potom môže byť, že Orange stratí zákazníkov a O2 ich získa na jeho úkor. „Právo spotrebiteľov, ako aj konkurentov na korektnú a zákonnú súťaž v súlade s Obchodným zákonníkom je ďalším trvaním kampane ohrozené, napísal Orange.

Súd argumenty Orange nepovažoval za dostatočné. Preto návrh spoločnosti na rozhodnutie o predbežnom opatrení zamietol.

„Súd síce neuznal našu žiadosť o predbežné opatrenie za opodstatnenú, prax nám však dala za pravdu, že reklama je zrejme klamlivá, na čo prišli aj zákazníci. Na rozdiel od toho, čo tvrdí reklama, hovory za korunu sú obmedzené v čase aj v priestore,“ reagoval hovorca Orangeu Peter Tóth.

Na otázku, či sa spoločnosť proti rozhodnutiu súdu odvolá, Orange neodpovedal.

Telefónica rozhodnutie súdu rešpektuje. „Súd rozhodol, že naša reklama je férová. O zákazníka treba bojovať dobrou ponukou, nie naťahovačkami na súde,“ povedal hovorca O2 René Parák.

Súd však zamietnutím predbežného opatrenia nepovedal, že reklama O2 nemôže byť klamlivá. Vo svojom rozhodnutí upozornil na to, že na túto otázku môže dať záväznú odpoveď až riadne súdne konanie.

Súd zamietnutie návrhu na vydanie predbežného opatrenia zdôvodnil aj tým, že O2 ako konkurencia Orangea spotrebiteľov oslovuje „primeraným spôsobom“.

Súd tiež nepovažoval za dostatočne preukázanú ani možnú ujmu, ktorá by Orangeu podľa jeho tvrdení hrozila. Odlev zákazníkov a pokles záujmu o služby niektorého z operátorov je „bežným úkazom v rámci konkurenčného prostredia v hospodárskej súťaži“.

Sťažnosťou sa bude zoberať aj Rada pre reklamu

Výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Monika Korkošová potvrdila, že rada dostala od Orangeu sťažnosť týkajúcu sa reklamy O2. Arbitrážna komisia sa sťažnosťou bude zaoberať v decembri. Rada potvrdila, že so sťažnosťou sa na ňu v rovnakej veci obrátil aj jeden spotrebiteľ.

Analytik agentúry Terno Ľubomír Drahovský povedal, že používanie klamlivej reklamy na slovenskom trhu nie je nič výnimočné.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Trump je prázdna nádoba, napĺňajú ho masy

Trump je zrkadlom ich horšieho ja, ktoré museli často skrývať pred svojimi deťmi, susedmi či zamestnávateľom.

SVET

Vlastizrada. Trumpa kritizujú za podlizovanie sa Putinovi

Európa sa obáva, či sa môže ešte na USA spoliehať.

DOMOV

Zálohovanie plastových fliaš je bližšie. Na aké prekážky naráža?

Zálohovaním sa vyzbiera 90 percent fliaš.

Neprehliadnite tiež

PODCAST ZOOM

Zoom: Vedci zistili, prečo je Urán taký čudný

Urán má za sebou obrovskú vesmírnu zrážku.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 15 834
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 081
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 732
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 049
  5. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 7 638
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 111
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 479
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 056
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 574
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 530