SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky
TLAČENÉ VYDANIE SME: TRETÍ MOBILNÝ OPERÁTOR MÁ POL MILIÓNA KLIENTOV, TRHOM POHOL, NO ZÁSADNÁ ZMENA NEPRIŠLA

Dramatický pokles cien s O2 neprišiel

Klienti mobilných operátorov, ktorí očakávali od tretieho operátora SMS správy za korunu či výrazne lepšiu ponuku akciových mobilov, sú sklamaní.

Aj keď mnoho klientov Orangeu a T­Mobilu čakalo od príchodu tretieho operátora viac, ich záujem o služby O2 prekvapil. Už teraz má O2 podiel na trhu takmer 10 percent, čo je dvakrát toľko, ako plánovala spoločnosť mať na konci roka.Aj keď mnoho klientov Orangeu a T­Mobilu čakalo od príchodu tretieho operátora viac, ich záujem o služby O2 prekvapil. Už teraz má O2 podiel na trhu takmer 10 percent, čo je dvakrát toľko, ako plánovala spoločnosť mať na konci roka. (Zdroj: SME– PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. „Čakal som viac.“ To bola asi najčastejšia reakcia na prvé ponuky tretieho operátora O2, ktorý spustil prevádzku vo februári tohto roka. Jeho nevýhodou bolo aj to, že prví klien­ti síce mohli volať za dve koruny za minútu, no len iným klientom O2, ktorých nebolo až tak veľa. V súčasnosti deklaruje tretí operátor „takmer pol milióna klientov“. Na porovnanie, T-Mobile mal na konci minulého roka vyše 2,2 milióna a Orange reportoval svojej materskej firme okolo 2,7 milióna klien­tov (3,008 milióna pri rovnakej metodike, ako používajú ostatní slovenskí operátori).

Skryť Vypnúť reklamu

So zaujímavou ponukou prišiel nováčik až v septembri, keď predstavil paušály porovnateľné s tými od konkurencie. V rámci akcie mohli klienti získať volania za korunu do všetkých slovenských sietí na deväť a viac mesiacov pri ročnej viazanosti. Táto ponuka je zaujímavá aj v prípade, že klient volá viac do konkurenčnej siete, ako do vlastnej.

Esemesky nezlacneli

Od príchodu tretieho operátora si klienti Orangeu a T-Mobilu sľubovali SMS správy za korunu, lepšie telefóny v akcio­vých ponukách, väčšiu starostlivosť o zákazníka či výhodnejšie dátové balíky na pripojenie na internet. Tí, ktorí čakali lacné textové správy alebo výhodnejšie dátové balíky, sa zatiaľ nedočkali. Esemesky stoja v O2 tri koruny, čo je niekedy aj viac ako u konkurencie. Dátové balíky sú podobné ako u konkurencie.

Skryť Vypnúť reklamu

V niektorých prípadoch podliezol nováčik ceny volaní v štandardnej ponuke paušálov konkurencie. Vladimír Ondrovič z Asociácie telekomunikačných operátorov však hovorí, že z celkového pohľadu pokles cien nie je zatiaľ viditeľný. „Ponuky operátorov je navyše problematické porovnávať, keďže portfólio O2 je iné ako u ostatných dvoch operátorov,“ povedal.

Odlišný pohľad má Telekomunikačný úrad, ktorý sa však k stavu na trhu vyjadruje zdržanlivo. „Príchod tretieho operátora na trh je vidieť aj na cenovej politike všetkých operátorov,“ povedal hovorca úradu Roman Vavro. Dodal, že ďalšie pozitívne zmeny sa dajú očakávať s rozširovaním vlastnej siete O2.

V súčasnosti totiž nový operátor platí za prenájom siete T-Mobilu, a teda niektoré volania musí dotovať. Situáciu na trhu však bude môcť úrad zhodnotiť až po ukončení analýz relevantných trhov, ktoré práve prebiehajú.

Skryť Vypnúť reklamu

Bitka o klientov sa zostrila

Najväčším prínosom príchodu tretieho operátora na trh je boj operátorov o klienta. „Po príchode O2 si môžeme všimnúť, že sa ostatní dvaja hráči na trhu začali viac snažiť o zákazníka,“ povedal Ondrovič. Napríklad T-Com a T-Mobile už v súčasnosti označujú svoje akciové ponuky za vianočné.

Mnoho klientov, ktorým sa skončí viazanosť v lete, totiž čaká na vianočné akcie. Tie zväčša bývajú najvýhodnejšie. „Hodnotiť vplyv O2 na trh je však zatiaľ predčasné, pôsobí na ňom totiž len krátko,“ povedal Ondrovič.

Príchod tretieho operátora sa prejavil aj na výraznom náraste rozšírenia mobilov medzi obyvateľmi Slovenska. Na konci roka 2006 používalo mobilné telefóny 4,9 milióna klientov, čo je zhruba 90-percentná penetrácia. Na konci júna už bola penetrácia takmer 100 percent a v súčasnosti sa pohybuje na úrovni 102 percent. Počas vianočných sviatkov sa však dá počítať s výraznejším rastom poč­tu klientov ako v iných častiach­ roka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Bronzové predmety v tvare rebierok mohli ľudia v Európe počas Bronzovej doby používať ako peniaze.

Bronzové predmety našli aj v Česku.

5 h
Digitálna rekonštrukcia Psittacosaura ilustruje, ako zviera využívalo kloaku na signalizáciu počas dvorenia.

Vedci našli zachovanú kloaku.

25. jan
Desiatky robotických postavičiek Robi, ktoré si mohli zostrojiť čitatelia japonského časopisu DIY. 34-centimetrov vysoký a jeden kilogram vážiaci robot Robi rozpoznáva vyše 200 japonských fráz, dokáže chodiť, tancovať, behať a hrať futbal.

Roboty sa na ľudí začali podobať.

25. jan
Demänovská jaskyňa Slobody

V tomto roku uplynie 100 rokov od objavenia Demänovskej jaskyne slobody.

25. jan

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 815
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 715
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 317
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 969
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 597
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 341
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 646
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 530
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 368
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 320