
Týmto krokom dala EK firme Google priestor na nápravu podanej ponuky, aby tak vylúčila obavy z narušenia voľnej hospodárskej súťaže. Snaha spoločnosti Google totiž čelí ostrej kritike so strany jej konkurentov Microsoft a Yahoo, ktorí sa obávajú, že firma získa príliš silné postavenie na trhu.
Prípadom sa zaoberá aj americká Federálna obchodná komisia (FTC), ktorá by podľa prognóz odborníkov mala ponuku na prevzatie schváliť. Ponuka Google zodpovedá súčasnému trendu konsolidácie v sektore a nadväzuje na akvizičnú činnosť svojich konkurentov.
Kúpa spoločnosti DoubleClick umožní Google preniknúť hlbšie na trh kvalitnej internetovej reklamy, ktorá zahŕňa bohatšiu grafiku a reklamu prostredníctvom online bannerov. Tento trh tvorí približne polovicu celkového trhu online marketingu.
(1 USD = 23,409 SKK)