Najväčšia softvérová spoločnosť bude uprednostňovať akvizície menších spoločností.
SAN FRANCISCO. na by sa mala pohybovať od 50 miliónov dolárov do 1 miliardy dolárov, spresnil Ballmer. Touto stratégiou by sa mala spoločnosť riadiť počas nasledujúcich piatich rokov.
Najväčšia softvérová spoločnosť na svete v tomto fiškálnom roku, ktorý sa skončil v júni, odkúpila 23 spoločností.
Tohtoročná kúpa firmy aQuantive zaoberajúcej sa internetovou inzerciou však stála Microsoft až 6 miliárd dolárov, čo by podľa analytikov mohlo viesť k zmene akvizičnej stratégie spoločnosti. S hotovosťou 23 miliárd dolárov si totiž podľa nich môže Microsoft dovoliť oveľa nákladnejšie akvizície ako napríklad odkúpenie internetovej spoločnosti Yahoo alebo populárnej internetovej stránky Facebook. Ballmer však tieto dohady vylúčil a dodal, že softvérový gigant plánuje posilnenie svojich pozícií v oblasti online inzercie.