BOSTON 16. októbra (SITA, Reuters) - Uviedli to v pondelok výkonní manažéri slovenskej firmy počas ich návštevy v USA s cieľom propagovať svoje podnikanie v krajine.
ESET je jednou z bezpečnostných firiem, ktoré zdvojnásobujú úsilie expandovať v USA, zvyšujú výdavky na marketing v krajine, ktorý je najväčším trhom pre technologické produkty na svete.
Generálny riaditeľ firmy Anton Zajac a riaditeľ pre výskum Andrew Lee v interview uviedli, že tiež hľadajú možnosti akvizícií na podporu tvorby tržieb. "Akvizícia spoločnosti v segmente bezpečnosti sietí môže pomôcť firme zvýšiť tržby s veľkými spoločnosťami,“ povedal Zajac. Ako ďalej uviedli, firma dosiahne v tomto roku tržby na úrovni 80 mil. USD, z čoho len 10 % tvoria tržby s veľkými spoločnosťami.
Predstavitelia firmy odmietli špecifikovať veľkosť potenciálnej transakcie, o ktorej uvažujú. Kladne však odpovedali na otázku, či to bude viac ako 10 mil. USD. Tiež odmietli uviesť názvy potenciálnych akvizičných cieľov. Spoločnosť ESET má na trhu ochrany dát v USA podiel vo výške približne 1 %.
Spoločnosť ESET, spol. s r. o. vznikla v roku 1992 zlúčením dvoch súkromných firiem. Pôsobí v segmente IT bezpečnosti. Po roku 2000 firma expandovala do zahraničia. V tomto období vznikli dcérske firmy v San Diegu a v Prahe. ESET v súčasnosti poznajú v Británii, Nemecku, Švédsku, Hongkongu, Malajzii, Mexiku či Paname a v desiatkach ďalších krajín.