Mobilný operátor Orange zaznamenal v poslednom čase niekoľko sťažností svojich zákazníkov v súvislosti s telefonickým prieskumom zameraným na zisťovanie ich komunikačných zvyklostí. Prieskumy vykonávajú neznáme osoby, ktoré sa vydávajú za zamestnancov Orangeu alebo ním poverenej agentúry. Orange v súčasnosti obdobný prieskum nerealizuje a jeho zástupcovia zásadne netelefonujú zákazníkom vo večerných hodinách.
Falošný telefonický prieskum vykonávajú neznáme osoby z telefónneho čísla s medzinárodnou predvoľbou Českej republiky spravidla vo večerných hodinách od 21:00 do 1:00 a predstavujú sa ako zamestnanci spoločnosti Orange Slovensko, alebo zamestnanci agentúry, ktorá má vykonávať prieskum pre Orange.
Volajúci zisťujú aké služby zákazníci využívajú, na ktoré čísla najčastejšie telefonujú, a ako sú s poskytovanými službami spokojní.
Spoločnosť Orange svojim zákazníkom odporúča, aby si pred poskytnutím akýchkoľvek údajov pre účely prieskumu zistili totožnosť volajúcej osoby a ak je to možné, poznačili si telefónne číslo volajúceho. Tieto údaje môžu následne nahlásiť zavolaním na Zákaznícku linku 905, kde si môžu taktiež overiť autenticitu prieskumu.
Spoločnosť Orange Slovensko zvažuje proti osobám, ktoré prieskum vykonávajú, právne kroky na ochranu záujmov svojich zákazníkov a svojho dobrého mena.