Londýn. V Británii dnes spustil prevádzku prvý mobilný operátor financovaný čisto z reklamy Blyk. Odborníci tento krok pozorne sledujú a považujú ho za test potenciálu mobilnej reklamy.
Cieľovou skupinou tejto služby sú 16 až 24-roční Briti. Týmto ponúka mesačne 217 sms správ a 43 minút hlasových služieb zdarma. Namiesto platenia mesačného paušálu alebo dobíjania kreditu budú dostávať na svoje telefóny marketingové správy. Užívatelia dostanú denne 6 textových správ od viac ako 40 značiek, ako je Adidas, Borders, L'Oreal, STA Travel alebo Manchester United. Užívateľ musí ešte pred podpisom zmluvy o využívaní služby vyplniť zoznam profilových otázok.
Generálnym riaditeľom a spoluzakladateľom Blyku je Pekka Ala-Pietilä, bývalý prezident najväčšieho svetového výrobcu mobilných telefónov Nokia. Ala-Pietilä dnes na tlačovej konferencii pri príležitosti spustenia služby uviedol, že Blyk ponúka značkám pôsobenie na mladých spotrebiteľov, ktorí sú jednou z najťažšie dosiahnuteľných skupín. Dodal, že službu spustili najprv v Británii, pretože je to vysokokonkurenčný mobilný trh, ktorý skupine umožní rýchly rozvoj. Neskôr počíta s tým, že sa služba rozšíri aj do ostatných európskych krajín.
"Znamená to koniec účtov za telefón pre 4,5 milióna mladých ľudí vo Veľkej Británii," povedal Ala-Pietilä pre agentúru Reuters. Blyk bude využívať prepojovanie služby od spoločnosti Orange a technológiu od Nokia Siemens Networks. Užívatelia, ktorí budú chcieť využívať službu nad rámec ponuky si môžu prikúpiť kredit.
Informovala o tom agentúra Reuters.