"Ľudia si na internete môžu zohnať už hocičo a celkom lacno. Dávame im tu možnosť a pre seba nechávame províziu," povedal ČTK Boris Kordoš z portálu aukcie.sk.
Kupujúci si po prihlásení sa na príslušnú stránku, jednoducho "klikne" na tovar, pozrie si vyvolávaciu a aktuálnu cenu a potom prihadzuje. Spravidla ide o minimálnu desaťkorunovú čiastku. Tomu, kto nejakú vec vydražil, príde e-mail s kontaktom na človeka, ktorý danú vec ponúkol. "Dá sa povedať, že sme sprostredkovatelia. Tým, že človek to dá na stránku a čaká, kto mu ponúkne najviac," povedala ČTK Stanislava Tureková zo spoločnosti OneTwoSold, ktorá prevádzkuje internetové trhovisko.
Podľa Turekovej na stránke spoločnosti denne prebieha okolo 7000 aukcií. Väčšinou ide o lístky na autobusy do zahraničia, kozmetiku, CD a DVD nosiče. Ako najžiadanejší tovar označil knihy, "cedéčka" a oblečenie aj Kordoš. Detské potreby, kočíky a hračky pre svoje bábätká v elektronických second handoch zas často dražia mamičky na materskej dovolenke.
Medzi kuriózne dražby je možné zaradiť aj verejné dražby Slovenskej pošty, keď sa draží obsah nedoručených zásielok. Minimálna hodnota predmetov, ktoré môžu ísť do dražby, zodpovedá nákladom spojeným s uložením zásielky a vykonaním dražby.
Vlani sa dražilo 93 zásielok, pričom výťažok z predaja patrí odosielateľovi. Ak sa tak nestane, pošta ho na dva roky uloží, avšak po uplynutí tejto doby výťažok ide v prospech pošty.
Úsmev na tvári niekedy vyvolajú domáci dražitelia aj Jaroslavovi Krajňákovi z aukčnej spoločnosti Darte, ktorá sa zaoberá dražbou umenia a starožitníctva hlavne na východe republiky. "Prišli za mnou, že by si radi kúpili nejaký obraz asi za 200.000, ale na splátky. Chceli to splácať každý mesiac po tri tisícky tri roky," povedal ČTK Krajňák. Podľa neho záujem o dražby na Slovensku rastie, avšak pomalšie ako v susednom Česku.