KUPCI WEBOVÝCH STRÁNOK ZÍSKAVAJÚ NIELEN PROJEKT, ALE NAJMÄ ŠIKOVNOSŤ JEHO TVORCOV

Aj na webe sú najcennejší ľudia

Mediálne domy radi kúpia nápaditý začínajúci webový projekt, no hlavne chcú šikovných ľudí.Zo zakladateľov študentských internetových projektov sa milionári nestávajú, namiesto toho získavajú profesionálne zázemie.

(Zdroj: Ilustračné – www.sxc.hu)

Mediálne domy radi kúpia nápaditý začínajúci webový projekt, no hlavne chcú šikovných ľudí. Zo zakladateľov študentských internetových projektov sa milionári nestávajú, namiesto toho získavajú profesionálne zázemie.

BRATISLAVA. Hospodárske noviny kúpili pred mesiacom internetovú stránku marketer.sk. Fungovala predtým len niekoľko mesiacov, no noviny ju hneď pridali k vlastnej internetovej verzii novín. Pred rokom vydavateľ ekonomického týždenníka Trend kúpil stránku dvoch študentov medialne.sk. Podobne získal do svojich online vydaní obsah tvorený „na kolene“ denník SME. Od jari tohto roka vlastní portál s diplomovými prácami - diplomovka.sme.sk, prevádzkuje systém vybrali.sme.sk a v súčasnosti vyhodnocuje súťaž o najlepší internetový projekt. Aj ten najmä preto, aby s ľuďmi s najlepšími nápadmi mohol neskôr spolupracovať.

Malý internetový projekt je o človeku

Deväťdesiatpäť percent úspešných slovenských internetových projektov sú v podstate nápady, ktoré už niekto vymyslel v zahraničí. „Chýbajú však ľudia, ktorí nápad dovedú až k úspešnej realizácii,“ povedal šéfredaktor sme.sk Tomáš Bella. Najviac si cení, keď človek, ktorý dostane nápad, ho dokáže aj zrealizovať, pretože taký človek bude chcieť nápad ďalej rozvíjať.

Pre veľký web má význam aj to, že návštevníci neprofesionálnej stránky budú na ňu chodiť verne naďalej aj po presmerovaní na iný portál. Stránka tak dotiahne na web médiá aj návštevníkov, ktorí by na ňu inak neprišli. Návštevnosť nových projektov samostatne je často až stonásobne menšia.

Získanie nového druhu čitateľov bolo aj dôvodom, prečo sa majitelia portálu Etrend.sk zaujímali o študentmi vytváranú stránku Medialne.sk. Zatiaľ čo jadro čitateľov Etrendu tvorili ľudia z biznis sféry, mediálna komunita na ňom nebola výrazná. Dnes, rok po akvizícii, je mediálne.sk so svojimi informáciami najmä z mediálnej oblasti spolu s blogmi najsilnejšou sekciou materského webu.

Spolupracujú dodnes

Medialne.sk založili dvaja študenti Radoslav Augustín a Tomáš Abaffy v roku 2004, keď ich neprijali na štúdium žurnalistiky. Bolo to v období, keď Slovenská televízia spúšťala Rybníčkov nový začiatok a realizovala mnoho zmien. Augustín o nich písal. „Napísali sme prvú tlačovú správu, uverejnila ju tlačová agentúra a potom si nás médiá všimli a začali s nami komunikovať,“ spomína Augustín. V prvých mesiacoch mediálni odborníci z me­dialne.sk našli uplatnenie aj preto, že na Slovensku sa spúšťalo meranie sledovanosti televízií peoplemetrami a málokto vedel, čo to je, ani ako fungujú. Na medialne.sk písali o peoplemetroch celú sériu článkov.

Po dvoch rokoch zakladatelia portál predali Trendu. Záujemcov bolo viac, ale reálne šance mal len Trend, ktorý s nimi už predtým spolupracoval. Koľko za projekt dostali, zakladatelia nehovoria. Augustín len vysvetľuje, že dohromady to nebolo ani toľko, aby si mohli kúpiť malé auto.

Skôr ako vyššia cena boli pre nich rozhodujúce podmienky, aké im mohol ďalší majiteľ stránky ponúknuť.

„Potrebovali sme pri sebe ľudí, pri ktorých sme sa mohli profesionálne rozvíjať, z vlastných zdrojov sme už rásť nevedeli.“ Radoslav Augustín je dodnes šéfredaktorom sekcie Mediálne.sk.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ilumináti, pedofília a ŠtB. Špinavý boj o Hrad sa rozbieha

Na Kisku pred voľbami vytiahli scientológiu, na Drahoša iluminátov. Hoaxy môžu pomôcť Zemanovi vyhrať.

DOMOV

Dobré ráno: Česi si dovolili, čo si u nás ani Fico netrúfol

Ako prebiehajú české prezidentské voľby.

KOMENTÁRE

Zeman sa buď zaprie, alebo prehrá

Konfrontačná kampaň tentoraz stačiť nebude.

DOMOV

Kosík rozšíril zoznam Lexových káuz

S Lexom sa spája viac ako desať káuz.

Neprehliadnite tiež

Tajomstvo kreativity: Čo hovorí veda

Poučenie, ktoré so sebou prináša veda napovedá aj to, ako dosiahnuť vytúženú budúcnosť.

Keď je štetec silnejší ako meč. Legendárna hra Okami je späť (recenzia)

Remasterované Okami by ste si nemali nechať ujsť.

Lávové kanály na Mesiaci by mohli viesť k polárnemu ľadu

Vďaka tunelom sa budúci astronauti môžu dostať k vode.

Na Sahare nasnežilo, mýtus o otepľovaní je v ohrození. Je to hoax

Sneženie na najväčšej púšti nie je až také zriedkavé.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  2. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  3. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  5. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  6. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  7. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  8. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 433
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 12 499
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 049
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 946
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 240
  6. Kam do tepla v januári? 2 134
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 790
  8. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 729
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 274
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 119