SME
Sobota, 19. jún, 2021 | Meniny má AlfrédKrížovkyKrížovky
KUPCI WEBOVÝCH STRÁNOK ZÍSKAVAJÚ NIELEN PROJEKT, ALE NAJMÄ ŠIKOVNOSŤ JEHO TVORCOV

Aj na webe sú najcennejší ľudia

Mediálne domy radi kúpia nápaditý začínajúci webový projekt, no hlavne chcú šikovných ľudí.Zo zakladateľov študentských internetových projektov sa milionári nestávajú, namiesto toho získavajú profesionálne zázemie.

(Zdroj: Ilustračné – www.sxc.hu)

Mediálne domy radi kúpia nápaditý začínajúci webový projekt, no hlavne chcú šikovných ľudí. Zo zakladateľov študentských internetových projektov sa milionári nestávajú, namiesto toho získavajú profesionálne zázemie.

BRATISLAVA. Hospodárske noviny kúpili pred mesiacom internetovú stránku marketer.sk. Fungovala predtým len niekoľko mesiacov, no noviny ju hneď pridali k vlastnej internetovej verzii novín. Pred rokom vydavateľ ekonomického týždenníka Trend kúpil stránku dvoch študentov medialne.sk. Podobne získal do svojich online vydaní obsah tvorený „na kolene“ denník SME. Od jari tohto roka vlastní portál s diplomovými prácami - diplomovka.sme.sk, prevádzkuje systém vybrali.sme.sk a v súčasnosti vyhodnocuje súťaž o najlepší internetový projekt. Aj ten najmä preto, aby s ľuďmi s najlepšími nápadmi mohol neskôr spolupracovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Malý internetový projekt je o človeku

Deväťdesiatpäť percent úspešných slovenských internetových projektov sú v podstate nápady, ktoré už niekto vymyslel v zahraničí. „Chýbajú však ľudia, ktorí nápad dovedú až k úspešnej realizácii,“ povedal šéfredaktor sme.sk Tomáš Bella. Najviac si cení, keď človek, ktorý dostane nápad, ho dokáže aj zrealizovať, pretože taký človek bude chcieť nápad ďalej rozvíjať.

Pre veľký web má význam aj to, že návštevníci neprofesionálnej stránky budú na ňu chodiť verne naďalej aj po presmerovaní na iný portál. Stránka tak dotiahne na web médiá aj návštevníkov, ktorí by na ňu inak neprišli. Návštevnosť nových projektov samostatne je často až stonásobne menšia.

Získanie nového druhu čitateľov bolo aj dôvodom, prečo sa majitelia portálu Etrend.sk zaujímali o študentmi vytváranú stránku Medialne.sk. Zatiaľ čo jadro čitateľov Etrendu tvorili ľudia z biznis sféry, mediálna komunita na ňom nebola výrazná. Dnes, rok po akvizícii, je mediálne.sk so svojimi informáciami najmä z mediálnej oblasti spolu s blogmi najsilnejšou sekciou materského webu.

Skryť Vypnúť reklamu

Spolupracujú dodnes

Medialne.sk založili dvaja študenti Radoslav Augustín a Tomáš Abaffy v roku 2004, keď ich neprijali na štúdium žurnalistiky. Bolo to v období, keď Slovenská televízia spúšťala Rybníčkov nový začiatok a realizovala mnoho zmien. Augustín o nich písal. „Napísali sme prvú tlačovú správu, uverejnila ju tlačová agentúra a potom si nás médiá všimli a začali s nami komunikovať,“ spomína Augustín. V prvých mesiacoch mediálni odborníci z me­dialne.sk našli uplatnenie aj preto, že na Slovensku sa spúšťalo meranie sledovanosti televízií peoplemetrami a málokto vedel, čo to je, ani ako fungujú. Na medialne.sk písali o peoplemetroch celú sériu článkov.

Po dvoch rokoch zakladatelia portál predali Trendu. Záujemcov bolo viac, ale reálne šance mal len Trend, ktorý s nimi už predtým spolupracoval. Koľko za projekt dostali, zakladatelia nehovoria. Augustín len vysvetľuje, že dohromady to nebolo ani toľko, aby si mohli kúpiť malé auto.

Skryť Vypnúť reklamu

Skôr ako vyššia cena boli pre nich rozhodujúce podmienky, aké im mohol ďalší majiteľ stránky ponúknuť.

„Potrebovali sme pri sebe ľudí, pri ktorých sme sa mohli profesionálne rozvíjať, z vlastných zdrojov sme už rásť nevedeli.“ Radoslav Augustín je dodnes šéfredaktorom sekcie Mediálne.sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Irena Matová počas pojednávania.

V kauze ostala jedna obžalovaná obeť.


5 h
Premiér Eduard Heger.

Najvyšší súd roztrhal verdikt Sabovej senátu na márne franforce.


17. jún
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


4 h
Znížiť regionálne rozdiely v očkovaní môže aj otvorenie čakárne pre deti nad 12 rokov. Čaká ich v nej už vyše desaťtisíc.

Rozdiely spôsobuje dostupnosť vakcín.


16. jún

Neprehliadnite tiež

Technologický podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 2 ďalší 3 h
Leto zvyčajne vrcholí v prázdninových mesiacoch. Vplyvom zmeny klímy tropické dni prichádzajú už v júni. Na zábere Jarovecké rameno pri Bratislave počas horúceho dňa v auguste 2020.

Najteplejší jún bol v roku 2019.


10 h

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  5. Crème de la crème po slovensky
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 712
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 741
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 9 085
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 591
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 7 141
  6. Po Slovensku na motorke 6 284
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 288
  8. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 4 955
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 4 868
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 4 113