KUPCI WEBOVÝCH STRÁNOK ZÍSKAVAJÚ NIELEN PROJEKT, ALE NAJMÄ ŠIKOVNOSŤ JEHO TVORCOV

Aj na webe sú najcennejší ľudia

Mediálne domy radi kúpia nápaditý začínajúci webový projekt, no hlavne chcú šikovných ľudí.Zo zakladateľov študentských internetových projektov sa milionári nestávajú, namiesto toho získavajú profesionálne zázemie.

(Zdroj: Ilustračné – www.sxc.hu)

Mediálne domy radi kúpia nápaditý začínajúci webový projekt, no hlavne chcú šikovných ľudí. Zo zakladateľov študentských internetových projektov sa milionári nestávajú, namiesto toho získavajú profesionálne zázemie.

BRATISLAVA. Hospodárske noviny kúpili pred mesiacom internetovú stránku marketer.sk. Fungovala predtým len niekoľko mesiacov, no noviny ju hneď pridali k vlastnej internetovej verzii novín. Pred rokom vydavateľ ekonomického týždenníka Trend kúpil stránku dvoch študentov medialne.sk. Podobne získal do svojich online vydaní obsah tvorený „na kolene“ denník SME. Od jari tohto roka vlastní portál s diplomovými prácami - diplomovka.sme.sk, prevádzkuje systém vybrali.sme.sk a v súčasnosti vyhodnocuje súťaž o najlepší internetový projekt. Aj ten najmä preto, aby s ľuďmi s najlepšími nápadmi mohol neskôr spolupracovať.

Malý internetový projekt je o človeku

Deväťdesiatpäť percent úspešných slovenských internetových projektov sú v podstate nápady, ktoré už niekto vymyslel v zahraničí. „Chýbajú však ľudia, ktorí nápad dovedú až k úspešnej realizácii,“ povedal šéfredaktor sme.sk Tomáš Bella. Najviac si cení, keď človek, ktorý dostane nápad, ho dokáže aj zrealizovať, pretože taký človek bude chcieť nápad ďalej rozvíjať.

Pre veľký web má význam aj to, že návštevníci neprofesionálnej stránky budú na ňu chodiť verne naďalej aj po presmerovaní na iný portál. Stránka tak dotiahne na web médiá aj návštevníkov, ktorí by na ňu inak neprišli. Návštevnosť nových projektov samostatne je často až stonásobne menšia.

Získanie nového druhu čitateľov bolo aj dôvodom, prečo sa majitelia portálu Etrend.sk zaujímali o študentmi vytváranú stránku Medialne.sk. Zatiaľ čo jadro čitateľov Etrendu tvorili ľudia z biznis sféry, mediálna komunita na ňom nebola výrazná. Dnes, rok po akvizícii, je mediálne.sk so svojimi informáciami najmä z mediálnej oblasti spolu s blogmi najsilnejšou sekciou materského webu.

Spolupracujú dodnes

Medialne.sk založili dvaja študenti Radoslav Augustín a Tomáš Abaffy v roku 2004, keď ich neprijali na štúdium žurnalistiky. Bolo to v období, keď Slovenská televízia spúšťala Rybníčkov nový začiatok a realizovala mnoho zmien. Augustín o nich písal. „Napísali sme prvú tlačovú správu, uverejnila ju tlačová agentúra a potom si nás médiá všimli a začali s nami komunikovať,“ spomína Augustín. V prvých mesiacoch mediálni odborníci z me­dialne.sk našli uplatnenie aj preto, že na Slovensku sa spúšťalo meranie sledovanosti televízií peoplemetrami a málokto vedel, čo to je, ani ako fungujú. Na medialne.sk písali o peoplemetroch celú sériu článkov.

Po dvoch rokoch zakladatelia portál predali Trendu. Záujemcov bolo viac, ale reálne šance mal len Trend, ktorý s nimi už predtým spolupracoval. Koľko za projekt dostali, zakladatelia nehovoria. Augustín len vysvetľuje, že dohromady to nebolo ani toľko, aby si mohli kúpiť malé auto.

Skôr ako vyššia cena boli pre nich rozhodujúce podmienky, aké im mohol ďalší majiteľ stránky ponúknuť.

„Potrebovali sme pri sebe ľudí, pri ktorých sme sa mohli profesionálne rozvíjať, z vlastných zdrojov sme už rásť nevedeli.“ Radoslav Augustín je dodnes šéfredaktorom sekcie Mediálne.sk.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Skúsili sme prejsť ilegálne z Mexika do USA. Vypustia psy a mieria na vás samopalom

Oscarový režisér nakrútil unikátnu virtuálnu realitu.

KOMENTÁRE

Vydrží to ešte Most alebo padne?

Trpezlivosť voličov nemožno skúšať donekonečna.

EKONOMIKA

Brusel vyšetruje dotácie pre Jaguar v Nitre. Môžu Briti odísť?

EK sa nepozdávajú 130-miliónové dotácie.

Neprehliadnite tiež

Zdá sa, že vesmírny lúč sa pohybuje päťkrát rýchlejšie ako svetlo

Kozmická ilúzia môže odhaliť tajomstvo štartu či zastavenia vzniku nových hviezd.

Najväčšia plávajúca elektráreň? Spustili ju v Číne

Ak solárne panely plávajú na vode, možno ich efektívne chladiť pre zachovanie životnosti a výkonu.

Umelá inteligencia porazila svetového šampióna v hre Go

AlphaGo je zručnejšia a šikovnejšia. V prvej hre porazila aktuálnu svetovú jednotku.

V obežných dráhach planét vzdialenej sústavy objavili vzorec

Obežné dráhy planét v sústave TRAPPIST-1 spája dráhová rezonancia.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  2. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  5. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  8. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  9. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  10. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 490
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 010
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 871
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 862
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 855
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 226
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 101
  8. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 732
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 580
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 451