
Takáto analýza z jedného alebo z maximálne dvoch týždňov vraj o chode podniku prezradí viac než čokoľvek iné. Zistí sa, kto je prirodzeným vodcom (nie vždy je to človek s najvyššou funkciou), kto sa fláka a kto naopak pracuje až priveľa, kto prichádza s novými nápadmi a kto naopak rozvoj firmy spomaľuje. Súkromie zamestnancov pritom nie je ohrozené, lebo samotné e-maily nikto nečíta. Aspoň nie nikto z mäsa a kostí. Program vyvinutý vedcami robí základnú obsahovú analýzu podľa kľúčových slov, ale nič konkrétne z korešpondencie nevyčíta.
Prieskum má jeden zaujímavý vedľajší efekt. Psychológovia napríklad zistili, že v pondelok si ľudia najviac berú voľno, v utorok sú najvýkonnejší (ale zasa najviac podráždení), v stredu robia najlepšie rozhodnutia, vo štvrtok sú naklonení kompromisom a v piatok sú málo koncentrovaní. Vyplýva z toho niekoľko zaujímavých vecí: napríklad, že najlepší čas na intelektuálne náročnú prácu je v utorok od desiatej do dvanástej, v stredu od jednej do štvrtej je dobrý čas na správne rozhodnutie a o zvýšenie platu je najvhodnejšie požiadať vo štvrtok poobede. Zaujímavé! Autor textu si nemôže odpustiť ešte jednu radu, ktorá zo žiadneho prieskumu nevyplýva, ale je zjavná. Čítať stĺpček v SME je najlepšie v stredu.