
Veľtrh hlási rekordný počet 1212 vystavovateľov z 32 krajín sveta. Výrobcovia akciu tradične využívajú, aby svoje produkty a vývoj predstavili v čo najlepšom svetle. Na veľtrhu vystavujú napríklad Slováci, Poliaci i Maďari, veľké zastúpenie majú firmy z Ázie i USA, zastúpenie z Čiech chýba.
S veľkým záujmom sa očakávajú novinky firiem ako sú Apple, Philips, Siemens, Sony, Samsung alebo Sharp.
Firmy sa taktiež tešia na stále väčší predaj. V desiatich hospodársky najsilnejších európskych krajinách sa tento rok očakáva zvýšenie odbytu zábavnej elektroniky o 5,3 percenta na 62 miliárd eur. Len v Nemecku sa predá tovar za 23 miliárd eur, uviedol riaditeľ veľtrhu Christian Göke.

Očakáva sa, že sa tento rok celosvetovo predá len televízorov viac ako 200 miliónov kusov. Väčšina z nich budú ešte tradičné hlboké prístroje so zaobleným okrajom obrazovky. Vo vyspelých západných krajinách sa ale trend obracia k plochým televízorom s plazmovou či LCD obrazovkou, ktoré sú ale taktiež v priemere päťkrát drahšie.
Stredom pozornosti sú však teraz ploché televízory s vysokým rozlíšením (HDTV). Usporiadatelia i výrobcovia ľutujú, že verejnoprávne i ďalšie televízne spoločnosti nielen v Nemecku programy s vysokým rozlíšením HDTV vysielajú málo alebo sa na to ešte len chystajú. Najmä v Japonsku a Spojených štátoch sú tieto štandardy široko rozšírené.
Na berlínskom veľtrhu sa očakáva až štvrť milióna návštevníkov. Minulý rok ich prišlo 212.000, predvlani 245.000.